Chidaneh.com placeholder image

خانه های اصیل، ایرانی، خودمانی در مجله منزل شماره 110

به قلم: زهرا سرشکی

پاییز به نیمه خود رسیده و سرما کم‌کم دارد روی روزهایمان رخت پهن می‌کند. هرچند که خیابان گردی در این هوا طرفدار زیادی دارد، اما خانه مثل همیشه دنج‌ترین و امن‌ترین جای دنیاست. ما در این روزهایی که سوز پاییزی دارد منزلی گرم برایتان آرزو می‌کنیم و با شماره 110 (آبان ماه) مجله منزل همراه شما هستیم.

سرویس خواب بالسا

جایگاه چراغ در ادبیات فارسی

عناصر دکوراتیو فقط یک سری اشیای سرد و خالی از معنی نیستند. هرکدام رنگی دارند و نوری و سخنی… منزل در هر شماره حرف پنهان یکی از همین عناصر را برایتان بازگو می‌کند. این بار چراغ افروخته و از «چراغ» برایتان حرف‌هایی آورده‌ایم. منزل را بخوانید تا از جایگاه آن در ادبیات باخبر شوید.

معرفی کتاب با موضوع رنگ در دکوراسیون داخلی

برای شناخت هر علم و هنری باید ابتدا اطلاعات پایه و ریشه‌ای آن را آموخت. ما در مجله منزل تصمیم گرفتیم که این اطلاعات را برای شما دست یافتنی‌تر کنیم. در این شماره به سراغ رنگ‌ها رفتیم و منابعی برای رنگ‌شناسی را به شما معرفی کرده‌ایم.

استفاده از پارچه‌های چهارخانه در دکوراسیون منزل

طرح چهارخانه از آن دسته طرح‌هایی است که اگر در شرایط درست و مناسبی به کار گرفته نشود باعث شلوغی محیط و حتی دل‌زدگی خواهد شد. اما باید بدانید که چهارخانه‌ها می‌توانند محیط دلچسب و متفاوتی را برای شما ایجاد کنند تنها اگر از ایده‌های کلیشه‌ای دست بردارید . مجله منزل این شماره برای استفاده از این سبک از پارچه‌ها ایده‌های ساده اما کاربردی برایتان آورده‌است.

روایت‌خانه ی این ماه را از دست ندهید!

روایت‌خانه این ماه، در خانه گرافیست و طراحی گذشت که منزلش را بر مبنای ذوق و هنر بنا نهاده است. رضا اویسی میزبانی بود که از هر گوشه‌ی منزل دوست داشتنی‌اش می‌شد انرژی که برای آن صرف کرده را حس کرد و غرق در لذت شد . روایت خانه‌ی زیبای او را در منزل آبان ماه بخوانید.

طراحی اتاق کار در منزل

طیف زیادی از شغل‌های ایجاد شده در دنیای مدرن صرفا به فعالیت‌های فکری مرتبط هستند و به جهت حساسیت‌های شغلی به تمرکز و امنیت روانی هم احتیاج دارند. اگر شما هم از دسته‌ی این مشاغل هستید دغدغه‌های این قشر از آدم‌ها برایتان نامفهوم نیست. با این اوصاف یک دفتر کار خانگی پیشنهادی هیجان انگیز خواهد بود. منزل این ماه را ورق بزنید تا مراحل ایجاد یک اتاق کار خانگی را ببینید.

چطور در منزل خود شومینه داشته باشیم؟

مادربزرگ همیشه معتقد بود که سرمای پاییز از سرمای زمستان هم سخت‌تر است. می‌گفت که سوز پاییز را فقط آتش می‌تواند بسوزاند و بس. حالا که هوا سوز پاییزی به خود گرفته است مجله منزل هم از قافله عقب نمانده و راهکارهایی برای داشتن شومینه در منزل برایتان آورده است. با خواندن این مطلب، پاییز منزلتان گرم‌تر از همیشه خواهد بود.

تورخانه گردی،خانه صمیمی قزوین

روشنی معیاری است که خیلی ها برای انتخاب منزل خود به عنوان مهم ترین فاکتور از آن یاد می‌کنند. اما جنس روشنی این خانه با دیگر خانه ها متفاوت بود. روشنی از جنس صمیمیت و پاکی بود و مانند بهاری بود که در پاییز به ناگهان پیدایش شده باشد. با تورخانه گردی منزل همراه شوید و گوشه های دوست داشتنی این خانه زیبا را از دست ندهید.

پیشنهاداتی برای دکوراسیون اتاق نوجوان

نوجوانی همیشه با روحیات و خواسته‌های خاص خودش همراه است. دوران دل بستن به زیبایی ها و مدها . بی شک دکوراسیون اتاق خواب یکی از اولین تغییراتی است که می‌تواند حس مثبتی به نوجوان‌ها منتقل کند. پیشنهادهای مناسب دکور اتاق نوجوان را در این شماره از منزل از دست ندهید.

رنگ چاشنی در دکوراسیون منزل

دنیای دکوراسیون مدرن در این روزها به سمت رنگ‌های یکنواخت و خنثی می‌رود. اگر هم به معماری روز دنیا علاقه‌مند هستید و هم استفاده از رنگ‌های یکنواخت برایتان خسته کننده است به شما پیشنهاد می‌کنیم تا رنگ چاشنی را بشناسید و به دکوراسیون خود کمی از آن تزریق کنید تا هم از دنیای مد عقب نمانید و هم زیبایی منزلتان دو چندان شود. رنگ‌های چاشنی را نمی‌شناسید؟ به منزل شماره 110 سری بزنید و از چند و چون ماجرا با خبر شوید.

معماری همگون با طبیعت

همه ما دیالوگ معروف و خاطره سازی را به یاد داریم که می گفت: «خونه هرچی که باشه باید سبز باشه…». در این شماره خانه های سبز سراسر دنیا را به شما نشان داده‌ایم تا ببینید و از این معماری‌های سبز لذت ببرید و ایده بگیرید.

بازسازی بی نظیر خانه یست یزد!

خانه یست خانه‌ای ده ساله در شهر یزد بود که توسط دفتر معماری محمد خاوریان بازسازی شده و با برنده شدن جایزه معماری تبدیل به نگین یزد شده است. نقش تزئینات در معماری امروز هم سوالی است که معمار سرزمین من به بررسی آن پرداخته است.

مجله منزل
مجله منزل: شماره 110 آبان ماه
مجله منزل

برای خرید نسخه جدید ماهنامه منزل روی یکی از لینک های مورد نظر زیر کلیک نمایید:
خرید اشتراک مجله منزل (نسخه چاپی)
خرید نسخه الکترونیکی از اپلیکیشن فیدیبو
خرید نسخه الکترونیکی از اپلیکیشن طاقچه
همچنین شما می توانید شماره جدید ماهنامه منزل را هفته اول هر ماه از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور تهیه نمایید.

منبع: مجله منزل

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه