Chidaneh.com placeholder image

20 ایده برای آنکه یک اتاق غذاخوری دنج داشته باشید

به قلم: تحریریه چیدانه

اتاق غذاخوری: در این مطلب نمونه‌های متفاوتی از یک اتاق غذاخوری دنج را به شما معرفی می‌کنیم. دنج‌بودن در شکل‌ها و سبک‌های مختلفی بروز می‌کند که در این مطلب انواع آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

چوب و هنر

این فضای غذاخوری در یک خانه روستایی در فرانسه واقع شده است. اگر این اتاق در ایتالیا بود دیگر شاید اتاقی از این دنج‌تر نمی‌شد.

 

دنج‌بودن می‌تواند به این معنی باشد که وقتی می‌خواهید از میز خارج شوید حداقل چهار نفر باید از سر جایشان بلند شوند. شاید این مسئله کمی ناراحت‌کننده به نظر برسد اما این هزینه‌ای است که شما برای ذخیره کردن فضا می‌پردازید و خیلی هم مسئله بزرگی نیست.

 

دنج‌ بودن هم‌چنین می‌تواند به معنی شانه به شانه نشستن با هم میزی‌های خود باشد. این یعنی شما خیلی به هم نزدیک هستید، دیگری را دوست دارید، و در کنارهم ساعات خوبی را می‌گذرانید.

 

معاصر بودن و دنج‌بودن با هم در تضاد  نیستند و می‌توان هر دو ویژگی را در کنار هم داشت. چوب‌های گرم، بافت‌ها، رنگ‌ها، و نورپردازی فضایی دنج به این اتاق داده است و در عین حال مبلمان خاص آن سبکی مدرن را به آن اضافه کرده است.

 

این اتاق غذاخوری انتقالی دارای خطوط ساده و منظم است، اما صندلی‌های روکش‌دار، آثار هنری، یک میز گرد، الوارهای نمایان در سقف، و ترکیبی از سطوح چوبی همگی به دنج‌بودن آن کمک کرده‌اند.

 

بسیاری از ما احتمالا عاشق وسایل مدرن این آپارتمان واقع در سان فرانسیسکو می‌شویم. عناصری مانند شومینه مسی، تخته سیاه، میز روستایی، و صندلی خاص آن به آن حسی از دنج‌بودن را اضافه کرده‌اند.

 

این اتاق غذاخوری جذاب و زیباست، اما پوست گوسفندی که روی صندلی‌ها قرار گرفته است، نورپردازی فوق‌العاده، و سایه‌بان‌های از جنس چوب درخت بامبوی آن را تبدیل به فضایی دنج و راحت کرده است.

 

این اتاق غذاخوری به سبک کوچ‌نشینی اسپانیایی گرم و در عین حال پیچیده است. مبلمان قرقره‌ای، لوستری که شبیه شمع است، دیوارهای قرمزرنگ، و یک قالیچه آنتیک آن را دنج و خواستنی کرده است.

 

سبک این اتاق هم کوچ‌نشینی اسپانیایی است، اما با نمونه قبلی تفاوت زیادی دارد. در این اتاق پارچه‌های بافته‌شده با طرح‌هایی پیچیده بر روی صندلی‌ها، نیمکت و میز چوبی عسلی‌رنگ، دیوارهای بافت‌دار، قالیچه، پرده‌ها، و نورپردازی همگی این اتاق بسیار پرنور را تبدیل به فضایی دنج کرده‌اند.

 

این اتاق غذاخوری دنج است و در عین حال دارای طراحی متنوعی است. تخته‌کوبی‌ها، کاغذدیواری‌های شاد، پرده‌ها، و لوستر بدون این که آن را بی‌نظم نشان دهند به آن گرما بخشیده‌اند.

 

گاهی یک اتاق غذاخوری یک فضای کوچک است که دو نفر می‌توانند در کنار هم غذا بخورند و لذت ببرند. در این اتاق راحت، دو صندلی و یک میز گوشه‌ای دنج را در یک فضای باز ایجاد کرده‌اند.

 

این اتاق غذاخوری از آن فضاهایی است که یک خانواده عاشقانه در آن جمع می‌شوند و از راحت‌بودن و دنج‌بودن آن لذت می‌برند. مطمئن نیستم که این ویژگی مربوط به قالیچه قدیمی، ساعت دیواری، و یا ظروف تزئینی موجود در آن است یا ویژگی دیگری.

 

اگرچه من معمولا رنگ سفید را با دنج‌بودن مرتبط نمی‌دانم، اما این اتاق تلفیقی فضایی شاد است که افراد خانواده در آن جمع می‌شوند.

 

باز هم می‌گویم، استفاده زیاد از رنگ سفید فضا را دنج نمی‌کند، اما صندلی‌های روکش‌دار، شمع‌های بالای میز، یک شومینه، الوارهای رستیک، و یک کفپوش طبیعی این اتاق را تبدیل به فضایی بی‌نهایت دوست‌داشتنی و راحت کرده است.

 

ترکیب اتاق غذاخوری با کتابخانه شیوه مطمئن و ثمربخشی در خلق یک اتاق چندمنظوره راحت است. در ایجاد این راحتی و دنج‌بودن پرده‌ها، صندلی مهمان، و صندلی میزبان نیز سهیم بوده‌اند.

 

لایه‌های اضافی به این اتاق غذاخوری دنج بودنی دوچندان را اضافه کرده‌اند. میز دارای دو لایه رومیزی است، صندلی‌ها در حاشیه‌های خود دارای دو لایه پارچه هستند، یک لایه ظروف چینی، گل‌وگیاه، و شمع‌ بر روی شومینه قرار گرفته است، حتی لوستر هم دارای سایه‌بان‌های کوچک و کمی سبزه است.

 

چیزی در مورد فضای رستیک وجود دارد که آن را از دیگر خانه‌های روستایی متفاوت می‌کند. مواد و مصالح طبیعی مانند سنگ‌های بزرگ و قطعات چوبی نازک تاثیر خاصی در فضا می‌گذارند و به آن تنوع و زیبایی می‌بخشند. در این اتاق غذاخوری سقف چوبی و دیوارهای به رنگ اخرایی در ایجاد چنین تاثیری شریک هستند.

 

بدون وجود عکس بالا نمی‌توانستم چیزی در مورد این اتاق غذاخوری بنویسم. اگرچه این اتاق نسبتا بزرگ است، اما کاناپه بزرگ میز غذاخوری، صندلی‌های کناری مخصوص میزبان، صندلی‌های قرمزرنگ، لوستر شمعی، قالیچه، چارچوب‌های پنجره، رنگ ملایم دیوار آن را منحصربه‌فرد و جذاب کرده است.

 

 اتاقی با یک میز گرد، دیوارهای سنگی، آجرهای نمایان، صندلی‌های روکش‌دار، و البته یک شومینه پرصدا می تواند دنج ترین اتاق دنیا باشد.

برای دیدن عکس های فضای غذاخوری اینجا را ببینید.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه