Chidaneh.com placeholder image

تخت خواب عروس، به اندازه گلیمت بخواب!

به قلم: کیمیا مرادی

انتخاب بهترین سایز تخت خواب یکی از دشوار ترین چالش های خرید جهیزیه است. جالب ترین نکته این است که هیچ کس جز خود شما نمی تواند مناسب ترین سایز تخت خواب را برایتان تشخیص دهد. با چیدانه همراه باشید؛ در این مطلب می خواهیم به شما نکاتی را بگوییم تا انتخاب سایز مناسب تخت خواب برایتان ساده تر شود!

سایز تخت خواب عروس

تابلو فرش ریحان

اندازه تخت خواب ها را بشناسید

در ایران یا تخت خواب ها وارداتی هستند که در این صورت طبق استانداردهای اروپا ساخته می شوند و یا در ایران تولید می شوند که باز هم طبق استانداردهای اروپا ساخته می شوند! در بسیاری از اوقات خود فروشندگان هم تفاوت بین سایز های تختخواب را نمی دانند؛ پس بیایید قبل از خرید جهیزیه با سایز های مختلف تخت خواب آشنا شوید. سایزها با عناوین : یک و نیم نفره، دو نفره، کویین و کینگ به گوشتان خواهد خورد اما کدام سایز برای خرید به عنوان تخت خواب عروس مناسب است؟

استودیو معماری آکسا
دکوراسیون داخلی اتاق خواب
استودیو معماری آکسا

تخت خواب یک و نیم نفره دوست ندارم!

انتخاب سایز تخت خواب بستگی به ابعاد اتاق خواب شما دارد. اگر اتاق خوابتان کوچک تر از حالت طبیعی است نگران نباشید این چالش کاملا طبیعی است. خیلی از زوج های جوان در ابتدا منزل های کوچک را برای زندگی انتخاب می کنند. منزل کوچک وسایل کوچک هم می طلبد! تخت خواب یک و نیم نفره کمی باریک هست اما اگر چاره ای ندارید بهترین انتخاب است. پیشنهاد من برای شما استفاده از تخت خواب دو نفره بدون میز های پاتختی است در این صورت شما راحت تر می خوابید و نبود میز های پاتختی خیلی مشکل ایجاد نمی کند؛ اما تخت کوچک خواب شبانه را سخت می کند. سخت نگیرید!

تن آسای
سرویس خواب مدل ناپلس
تن آسای

تخت خواب جهیزیه دو نفره بخرم یا کویین؟

اگر اتاق خوابتان بین 12 تا 16 متر مربع است، تخت خواب دونفره و کویین هر دو در اتاق خواب شما جای می گیرد. البته کویین کمی بزرگ تر از تخت دو نفره است و به همان اندازه کمی بیش تر فضای اتاق را اشغال می کند. این سوال را از خودتان بپرسید:"چرا به تخت بزرگ تری نیاز داریم؟". وقتی پای خرید جهزیه به میان می آید، همه می خواهند بهترین را انتخاب کنند اما باید بدانید چرا هزینه بیش تری می پردازید. اگر شما یا همسرتان عادت بد خوابی دارید یا از تخت خوابتان علاوه برخواب برای مطالعه یا کار با لپ تاب استفاده می کنید، خرید یک تخت کویین کاملا انتخاب درستی است چون بیش تر وقت خود را در اتاق خوابتان و روی تختتان می گذرانید. در غیر این صورت یک تخت دو نفره استاندارد نیاز خواب راحت شما را بر طرف می کند.

مبلمان خانگی چوب و هنر
تخت خواب دو نفره
مبلمان خانگی چوب و هنر

حواستان به سایز ملافه ها باشد!

قبل از اینکه در مورد سایز کینگ برای تخت خواب عروس صحبت کنیم می خواهم به شما یاد آور شوم که تخت های کویین و کینگ یا سفارشی ملافه های بزرگ تری نیاز دارند. قبل از خرید ملافه و همچنین رو تختی باید تختتان را اندازه گیری کنید. اگر ملافه هایتان متناسب نباشد، ملافه ها مدام جمع و چروک می شوند.

هوم دکور
کالای خواب S14
هوم دکور
هوم دکور
کالای خواب Altin Turkey
هوم دکور
فروشگاه اینترنتی شیک و تک
ست روتختی سه بعدی ترک طرح شکوفه بهاری
فروشگاه اینترنتی شیک و تک

مبل سلامی
سرویس خواب کلاسیک بنفش
مبل سلامی

تخت خواب عروس یا تخت شاهی!

تخت خواب با سایز کینگ مناسب برای کسانی است که اتاق مستر بزرگی دارند. روی یک تخت خواب با سایز کینگ، محدوده خواب برای هر نفر حدود 90 سانتی متر است. این تخت ها مناسب کسانی هستند که دوست دارند کوسن ها و بالش های زیادی داشته باشند. ایده آل به نظر می رسند ولی هر چیزی معایب خودش را هم دارد. به طور مثال؛ روتختی اگر متناسب نباشد میزان کم تری از تخت آویزان می شود که زیبا نیست و شما مجبورید روتختی مناسب انتخاب کنید. این یعنی هزینه بیش تری باید پرداخت کنید به خصوص که نمی توانید فقط یک دست ملافه و رو تختی داشته باشید. حداقل دو دست نیاز معمول یک خانواده دو نفره هست! از قدیم هم گفتن هرکه بامش بیش، برفش بیش تر! با دقت انتخاب کنید!

استودیو پر
طراحی داخلی اتاق خواب
استودیو پر

قیمت یک سرویس خواب چند است؟

قیمت یک تخت خواب با وسایل جانبی اش را به طور دقیق نمی توان تعیین کرد و بستگی به ویژگی های متفاوتش دارد. جنس تخت خواب بسیار مهم است به طوری که تخت خواب های فلزی حداقل قیمت را در بازار دارند. شما با قیمت 1600000هزار تومان می توانید یک سرویس خواب تلفیقی ام دی اف و فلزی تهیه کنید که دارای یک تخت خواب کویین،یک پاف دو نفره، یک میز آرایش و دو پاتختی می باشد. اگر همین سرویس خواب را از جنس ام دی اف مرغوب بخواهید تهیه کنید با بهترین رنگ موجود در بازار یعنی رنگ پلی اورتان حداقل 3000000 تومان را باید بپردازید و همین سرویس اتاق خواب عروس را بخواهید از جنس چوب تهیه کنید، قطعا قیمت بیش تری باید بپردازید. یادتان باشد درست است که به اندازه گلیمتان باید خرج کنید اما باید به دوام و کارایی سرویس خواب حتما توجه کنید. اگر منزلتان اجاره ای است به تعداد اساس کشی هایتان فکر کنید. اساس کشی پی در پی باعث مستهلک شدن زودهنگام وسایل منزل می شود. چیدانه برایتان آرزوی خوشبختی می کند.

برای داشتن یک خواب آسوده، از جدیدترین سرویس های خواب اهالی فن چیدانه دیدن کنید:

تن آسای
سرویس خواب استلا تن آسای
تن آسای
مبلمان و اکسسوری هوم سنترو
سرویس خواب مدل کاپریس
مبلمان و اکسسوری هوم سنترو
مبلمان و اکسسوری هوم سنترو
سرویس خواب مدل آلبرتو
مبلمان و اکسسوری هوم سنترو

تن آسای
سرویس خواب الگانس تن آسای
تن آسای
سرویس خواب هنرچوب آرنیکا
سرویس خواب لاوین
سرویس خواب هنرچوب آرنیکا
[[nid:151359]]

تن آسای
سرویس خواب مدل فرارا
تن آسای
تشک و کالای خواب دریم
تخت خواب دو نفره
تشک و کالای خواب دریم
مبلمان و اکسسوری هوم سنترو
سرویس خواب مدل فیونا
مبلمان و اکسسوری هوم سنترو

نویسنده: فاطمه مرادی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه