Chidaneh.com placeholder image

یلدای امسال را با شماره 111 مجله منزل جشن بگیرید

به قلم: زهرا سرشکی

همه چیز یک روز به پایان می‌رسد. همه چیز از غم و شادی و لذت و رنج روزی به خط پایان خودش نزدیک می‌شود. حالا یک پاییز زیبای دیگر از عمرمان هم به انتهایش نزدیک است. در آخرین ماه از فصل برگریزان، به کنارتان می‌آییم تا این روزهای نارنجی رنگ با عطر و بوی انار و شب‌های به رنگ یلدا را در منزل پر از مهر شما باشیم. اعضای خانواده منزل این بار هم با دست پر و دلی سرشار از آرزوی عشق به سراغ شما منزلی‌های عزیز آمده‌اند. با شماره آذر ماه مجله منزل همراه باشید.

قالیشویی ادیب

سنت کرسی را در شب یلدا فراموش نکنید!

سرما شاید بهانه بود تا همه اهل خانه از آشپزخانه و زیر پله و پنج دری و حیاط جمع شوند و بنشینند زیر کرسی. این روزها اما وسایل گرمایشی آنقدر پیشرفت کرده که دیگر گوشه اتاق هرخانه‌ایی یک چهار پایه چوبی و یک پتو و منبع گرما نباشد. اما خاطره آن به شیرینی همان روزهاست. یلدای امسال منزلتان را به یاد گذشته سنجاق کنید و در منزل این ماه از کرسی، این رسم دیرین دوست داشتنی بخوانید.

مصاحبه با «لنا اشپت» شرق‌شناس و نویسنده کتاب پشت پرده‌های بسته

لنا اشپت بانوی آلمانی تبار، شرق شناسی خوانده و در میان کشورهای شرقی به ایران علاقه‌مند شده است. در پی این علاقه، کوله بارش را بسته و به کشور ما آمده تا از فرهنگ و معماری ایرانیان چیزهای تازه‌ای کشف کند و کتابش هم درباره طراحی خانه های ایرانی است. برای خواندن ادامه ماجرا مجله منزل شماره آذر را از دست ندهید.

استفاده از انار در دکوراسیون منزل

رنگ و بوی انار، این میوه سرخ بهشتی به سفره های یلداییتان رنگ و بوی ویژه‌ای می‌بخشد. اما با منزل همراه شوید تا ایده‌هایی برای استفاده از انار در دکوراسیون داخلی را ببینید.

تورخانه گردی؛خانه مدرن آقا و خانم فرهادی

خانه‌شان مدرن اما وجودشان سرشار از اصالت بود. خانه خانواده فرهادی بیشتر از هرچیز نشان از این دارد که می‌توان در نهایت سادگی، زیبایی را به منزل هدیه کرد. داستان این خانه را در این شماره بخوانید.

چگونه اتاق خوابمان شخصیت زنانه و مردانه را با هم داشته باشد؟

خانه، چهاردیواری دلگرم کننده همه افراد خانواده است. اما برای همه ما معنی آرامش در اتاق خوابمان بیشتر از جاهای دیگر نمود پیدا می‌کند. اتاق خواب مشترک باید تلفیقی از سلیقه دو نفر باشد تا شخصیت هر دو را نمایان کند. چند و چون دکوراسیون داخلی اتاق خواب مشترک را در شماره آذر ماه منزل برایتان گردآورده ایم.

دکوراسیون داخلی با الهام از نقوش هخامنشی

شاید تصور بسیاری از ما در نقوش هخامنشی تصویر معروف سربازها و ستونهاست. اما در حقیقت معماری هخامنشی دریایی از رنگ و نقش را در بر می‌گیرد. نقش‌هایی که با به کار بردن آنها می‌توانید محیط ایرانی و دلپذیری را برای منزل خود فراهم کنید.در این مطلب شما را با انواع این طرح ها آشنا خواهیم کرد.

روایت خانه؛ منزل پویا آریان پور

پویا آریان پور هنرمند و نقاشی است که در خانه‌ای 80 ساله در منطقه نیاوران تهران ساکن است.تلفیق روح خانه قدیمی با لطافت دستان هنرمندش خانه‌ای پر از عشق ساخته است. داستان این روایت خانه پر از زیبایی و لطافت که باهمراهی رضا عابدینی صورت گرفته است را در آخرین شماره پاییز از دست ندهید.

از پارچه های گل گلی چگونه در دکوراسیون منزل استفاده کنیم؟

چند وقتی است رنگ ها و طرح ها دوباره به دایره سلیقه افراد بازگشته است. پارچه‌های گلدار و راه راه، به انواع مختلف در دکوراسیون خانه در حال استفاده هستند. اما آیا قواعد استفاده از این پارچه های گلدار را می‌دانید؟ برای اینکه از این اصول آگاه شوید مطلب پرو پیمانی از این نوع دکوراسیون برایتان آماده کرده ایم.

سبک لوکس؛از رالف لارن چه میدانید؟

رالف لارن را اولین طراح مدی می‌دانند که یک مجموعه خانگی کامل را در سبک لوکس راه اندازی نمود. سبک لوکس او در کالای خواب، کفپوش، فرش و… بی شک ترکیبی بدون انقضا است. اگر لوکس پسند هستید این مطلب را از دست ندهید.

معماری همساز با طبیعت در ویلای آپ

یکی از مهم‌ترین معیارهای معماری ایرانی این است که بنای ساخته شده نشانی از طبیعت داشته باشد. ویلای آپ آبعلی یکی از همین بناهاست که ویژگی هایش را حفظ کرده است. به همین بهانه با معماران این مجموعه، علیرضا شرافتی و پانته آ اسلامی گپ و گفتی داشته‌ایم.
معماران در بخش معمارسرزمین من این شماره به یکی از مهم‌ترین پرسش ها در معماری امروز پاسخ داده‌اند و از دلایل ورود افراد غیر متخصص به معماری امروز ایران گفته اند.

بن سای انار، تجربه متفاوتی از نگهداری بن سای

بن سای را میتوان یکی از پر طرفدارترین گیاهان خانگی نام برد. در واقع کمتر کسی است که به گل و گیاه علاقه داشته باشد و بن سای در دایره دوست داشتنی هایش قرار نگیرد.اما بن سای ها انواع گوناگونی دارد. در این شماره از مجله منزل، یلدایی ترین نوع بن سای را به شما معرفی کرده ایم؛ «بن سای انار ». همراه این شماره از منزل باشید.

مجله منزل
مجله منزل : شماره 111 آذر ماه
مجله منزل

برای خرید نسخه جدید ماهنامه منزل روی یکی از لینک های مورد نظر زیر کلیک نمایید:
خرید اشتراک مجله منزل (نسخه چاپی)
خرید نسخه الکترونیکی از اپلیکیشن فیدیبو
خرید نسخه الکترونیکی از اپلیکیشن طاقچه
همچنین شما می توانید شماره جدید ماهنامه منزل را از هفته اول هر ماه از کیوسک های روزنامه فروشی، شهرکتاب‌های معتبر تهران و شهرکتاب بابل تهیه کنید.

منبع: مجله منزل

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه