رنگ مناسب کاغذ دیواری: رنگ های جدید کاغد دیواری مد سال

رنگ مناسب کاغذ دیواری: رنگ های جدید کاغد دیواری مد سال

به قلم: مژگان احمدی

رنگ مناسب کاغذ دیواری رنگ های جدید

همه ما نیاز داریم هر چند وقت یکبار در محیط زندگی‌مان تغییر و تنوع ایجاد کنیم. در دکوراسیون خانه مبلمان، پرده‌ها و دیوارپوش‌ها تعیین کننده‌ سبک دکوراسیون هستند. ولی برای تغییر دکوراسیون همیشه نیاز نیست که تمام این وسایل را عوض کنیم. بلکه گاهی ساده‌ترین و کم دردسرترین راه‌ها می‌تواند بیشترین میزان رضایت را به دنبال داشته باشد. مثلا می‌توان با استفاده از کاغذ دیواری مناسب، ظاهر فضا را به کلی تغییر داد. یک کاغذ دیواری جذاب، متناسب با دکوراسیون خانه و سلیقه شما! در مطلب طراحی منزل با کاغذ دیواری در مورد این موضوع به‌طور مفصل صحبت شده است. اما این بار چیدانه با همراهی کاغذ دیواری اکستریم والز شما را برای انتخاب رنگ مناسب کاغذ دیواری و تصمیم‌گیری بهتر راهنمایی خواهد کرد.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز
قالیشویی ادیب

رنگ کاغذدیواری با چی ست میشه؟

در دکوراسیون خانه معمولا سعی می‌شود که رنگ کاغذ دیواری‌ با رنگ و طرح پرده‌ها، مبلمان، فرش و رنگ پارکت ست شود. البته که زیاده‌روی در این کار درست نیست و اگر فقط رنگ قسمتی از روکش مبلمان مثل کوسن‌ها را با رنگ کاغذ دیواری هماهنگ کنید، کافی است. قبل از تصمیم‌گیری بهتر است به رنگ‌ها و طرح‌های موجود برای کاغذ دیواری براساس سبک دکوراسیون خانه‌تان توجه کنید، چرا که تمامی عناصر در دکوراسیون باید مکمل هم باشند تا از تداخل سبکی، ناهماهنگی و حس بی نظمی جلوگیری شود.

در بهترین حالت می‌توانید یک پالت رنگ مناسب برای مبلمان، پرده، دیوار و کف انتخاب کنید و رنگ‌هایی را با یکدیگر ترکیب کنید که دکوراسیونی متعادل و هماهنگ را به وجود آورد. به عنوان مثال استفاده بیش از حد از رنگ‌های تیره یا روشن یا رنگ‌های گرم یا سرد باعث ایجاد فضایی خسته کننده و استفاده از رنگ‌های متعدد، فضایی شلوغ و بی نظم را ایجاد می‌کند. در صورتیکه با استفاده متعادل از رنگ‌های روشن و تیره می‌توانید فضایی جذاب و البته دنج داشته باشید. برای تصمیم‌گیری بهتر، مطلب کاغذ دیواری محبوب 2023 را بخوانید!

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

انتخاب رنگ مناسب کاغذدیواری

انرژی رنگ‌ها دریک فضا می‌تواند احساسات و حالات شما را تنظیم کند. رنگ‌های سرد مانند سبز، آبی یا بنفش روشن، نشان‌دهنده‌ آرامش در فضا و رنگ‌های گرم مانند قرمز، زرد، و نارنجی نشان‌دهنده‌ حس زندگی و هیجان هستند. تنوع موجود در طرح و جنس و رنگ کاغذ دیواری از چالش‌هایی است که انتخاب رنگ مناسب کاغذ دیواری را دشوار می‌کند. ولی نگران نباشید چون با توجه به موارد زیر می‌توانید تصمیم‌گیری راحت‌تری داشته باشید:

1- متراژ فضا: فضای خانه و ابعاد آن از عوامل موثر در انتخاب رنگ مناسب کاغذ دیواری هستند. پس در پاسخ به این سوال که چه رنگ کاغذ دیواری خانه را بزرگ نشان می‌دهد می‌توان گفت که رنگ کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک با زمینه روشن باعث می‌شود فضا روشن‌تر و دلبازتر به نظر بیاید. در مقابل نیز رنگ‌های تیره باعث کوچک‌تر نشان دادن محیط خواهد شد. همچنین بهتر است از انتخاب کاغذ دیواری با طرح‌های درشت پرهیز شود. چون فضا را شلوغ و کوچکتر نشان می‌دهد. ولی در رابطه با متراژهای بزرگ محدودیت خاصی وجود ندارد.

2-ارتفاع سقف: در خانه‌هایی که سقف کم ارتفاع دارند از کاغذ دیواری‌هایی با خطوط یا طرح‌های عمودی استفاده کنید زیرا باعث بلند‌تر نشان دادن دیوار‌ها و ارتفاع خانه می‌شوند.

3- میزان نورگیری: استفاده از رنگ‌های تیره در فضاهایی که نور کافی ندارند مناسب نیست. استفاده از رنگ‌های روشن در فضاهایی با نور طبیعی کافی اگرچه به روشن‌تر شدن فضا کمک می‌کند ولی می‌تواند فضا را بی‌روح و کسل کننده جلوه دهد. توجه داشته باشید که برای فضاهای پرنور کاغذ دیواری‌های مات را به جای کاغذهای چاپی پر زرق و برق و با سطح بازتابنده انتخاب کنید.

4- سبک دکوراسیون: به طور کلی برای سبک مدرن بهتر است کاغذ دیواری ساده با تم‌های رنگی خنثی یا شاد و برای سبک کلاسیک کاغذ دیواری‌های طرح‌دار و با رنگ کرم، سفید، قهوه‌ای روشن و بژ را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در صورت استفاده از کاغذ دیواری‌هایی به رنگ گرم یا طرح‌دار بهتر است تعداد کمی از دیوار‌ها را با آنها پوشش دهید تا خانه ظاهری شلوغ و بی نظم پیدا نکند.

5- رنگ و طرح سایر عناصر دکوراسیونی: در انتخاب رنگ مناسب کاغذ دیواری مهم است که علاوه بر دارا بودن هارمونی و هماهنگی با دکوراسیون خانه، حس آرامش را به شما القا کند. از طرفی باید به استفاده از رنگ‌های روشن و تیره و رنگ‌های سرد و گرم در کنار هم توجه داشته باشید.

6- دیوار شاخص: شاخص‌ترین دیوارها مانند دیوار پشت تلویزیون، دیوار اصلی سالن و اتاق خواب، دیوارهای راهرو و دیوار نهارخوری، دیوارهای مناسب کاغذ دیواری هستند. بهتر است تمامی دیوارها با یک طرح و رنگ کاغذ دیواری پوشانده نشود.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

چه رنگ کاغذ دیواری برای پشت تلویزیون مناسب است؟

دیوار پشت تلویزیون یکی از بهترین دیوارهای خانه برای انتخاب کاغذ دیواری است. در رابطه با اینکه چه رنگ کاغذ دیواری برای پشت تلویزیون مناسب است می‌توان گفت که دیوار پشت تلویزیون معمولا با کاغذ دیواری به رنگ تیره شیک‌تر می‌شود. کاغذ دیواری با رنگ روشن در پشت تلویزیون باعث اذیت شدن چشم خواهد شد. برای دیدن نمونه‌های کاغذ دیواری برای پشت تلویزیون، گالری عکس چیدانه را در مطلب کاغذ دیواری پشت تلویزیون، از دست ندهید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

رنگ مناسب کاغذ دیواری برای پذیرایی

پذیرایی یکی از فضاهای اصلی خانه است و بخش مهمی از دکوراسیون داخلی منزل را تشکیل می‌دهد. رنگ کاغذ دیواری پذیرایی وابسته به سبک چیدمان و نوع دکوراسیون پذیرایی است. متراژ، اکسسوری و دکوری‌های به کار رفته در آن و هماهنگی بین قسمت‌های مختلف پذیرایی مثل کفپوش، رنگ سقف و ست مبلمان در انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی تاثیر مستقیم دارد.

کاغذ دیواری به دلیل بافت غنی، جذب نور بیشتر و طرح‌هایی که دارد اگر به درستی مورد استفاده قرار نگیرد، می‌تواند در فضاهای کوچک حس خفگی ایجاد کند و فضا را کوچک‌تر از آنچه هست نشان دهد. استفاده از ترکیب رنگ سفید با رنگ‌های تیره و روشن یک انتخاب خاص برای رنگ مناسب کاغذ دیواری پذیرایی است که فضای پذیرایی را نورگیر و بزرگ نشان می‌دهد. در پذیرایی با متراژ بالا نیز محدودیت انتخاب طرح و رنگ به اندازه پذیرایی کوچک وجود ندارد. تنها توجه به نوع کف پوش و سبک دکوراسیون کافی است.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

رنگ مناسب کاغذ دیواری برای اتاق خواب

در راستای انتخاب رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب، توجه داشته باشید که همه چیز از کاغذ دیواری گرفته تا رنگ کفپوش اتاق خواب، رنگ تختخواب و حتی رنگ پتو و و بالش‌ها باید با هم هماهنگ بوده و رنگ‌های نزدیک به هم داشته باشند. در فضای اتاق‌ خواب، رنگ‌های روشن‌ و آرامش‌بخش بیشتر از رنگ‌های تیره به کار می‌روند. با این حال انتخاب یک کاغذ دیواری تیره به همراه عناصر با رنگ‌های شاد و زنده بسیار جذاب است. و یک روش عالی برای بزرگتر کردن فضای داخلی اتاق خواب می‌باشد.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

به‌روزترین رنگ کاغذ دیواری

معمولا رنگ کاغذ دیواری ساده را در کنار نوع طرح‌دار آن به کار می‌رود. انتخاب رنگ مناسب کاغذ دیواری کاملا به سلیقه‌ و سبک دکوراسیونی شما بستگی دارد. اما در میان انواع کاغذ دیواری تک رنگ یا کاغذ دیواری رنگی، کاغذ دیواری رنگ سفید، طوسی، سبز، بنفش، بژ، آبی و کاغذدیواری رنگ تیره، بیشتر انتخاب می‌شود. غیر از موارد ذکر شده، رنگ‌های جذاب دیگری هم وجود دارند. بهتر است از کاغذ دیواری ساده با رنگ‌های ملایم استفاده کنید تا با هر نوع دکوراسیون و چیدمان جدیدی هماهنگ باشد.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذ دیواری رنگ سفید

برای خانه‌هایی که نورگیری آنها ضعیف است، استفاده از رنگ‌های سفید، کرم و به طور کلی کاغذدیواری رنگ روشن برای پوشاندن دیوار مناسب‌تر است. در این حالت در انتخاب رنگ مبلمان، پرده و فرش دستتان باز است. به راحتی می‌توانید از رنگ آبی، سرمه‌ای، زرد و حتی مشکی برای دیزاین داخلی استفاده کنید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذ دیواری رنگ طوسی

رنگ طوسی به دلیل خنثی بودن قابلیت هماهنگی با تمامی رنگ‌ها را دارد. می‌توان با قرار دادن تناژهای مختلف رنگ طوسی در کنار سایر رنگ‌ها، هارمونی مورد نظر را ایجاد کرد. البته به این نکته توجه کنید که استفاده زیاد از رنگ طوسی باعث سردی و بی روحی فضا می‌شود. پس بهتر است کاغذ دیواری رنگ طوسی را در کنار رنگ‌هایی مثل زرد، قرمز، نارنجی و یا سبز برای مبلمان و پرده به کار ببرید، تا فضای شاد و زیبا داشته باشید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذ دیواری رنگ سبز

سبز رنگی سرزنده است که به دلیل اینکه رنگ اصلی طبیعت است حس آرامش را به انسان منتقل می‌کند. برای ایجاد هماهنگی و زیبایی فضا، بهتر است در کنار کاغذ دیواری رنگ سبز، عناصر دکوراسیونی دیگر را در طیف رنگی قرمز، نارنجی، کرم یا طلایی انتخاب کنید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذ دیواری رنگ بنفش

استفاده از کاغذ دیواری رنگ بنفش علاوه بر زیبایی، فضایی شاد و پرهیجان را در خانه ایجاد خواهد کرد. اما برای ست کاغذ دیواری و پرده یا مبلمان بهتر است این رنگ را در کنار تنالیته‌های متفاوت رنگ بنفش و یا رنگ‌های سفید، کرم، طوسی، صورتی و زرد به کار ببرید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذ دیواری رنگ بژ

کاغذ دیواری بژ یا طلایی بیشتر در سبک دکوراسیون کلاسیک و سلطنتی کاربرد دارد. چراکه باعث به وجود آمدن فضایی لوکس می‌شود. کاغذ دیواری رنگ بژ را می‌توان با رنگ‌هایی مانند زرشکی، سبز، سورمه‌ای و قهوه‌ای برای بقیه وسایل، هماهنگ کرد.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذ دیواری رنگ آبی

انتخاب دیگر شما در ست کاغذ دیواری، مبلمان و پرده می‌تواند استفاده از طیف رنگی آبی و سفید باشد. رنگ آبی در کنار قهوه‌ای نیز هارمونی زیبایی ایجاد می‌کند. همچنین می‌توان کاغذ دیواری رنگ آبی را با کاغذ دیواری رنگ‌ بژ و طلایی ترکیب کرد. یا اینکه از قاب‌ها و سایر وسایل رنگ طلایی در فضای خانه استفاده کرد و فضای لوکسی را ایجاد کرد.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذ دیواری رنگ تیره

با اینکه بیشتر ما استفاده از کاغذ دیواری رنگ تیره را نمی‌پسندیم. ولی در سال‌های اخیر روند استفاده از کاغذ دیواری رنگ تیره رو به افزایش بوده است. کاربرد کاغذ دیواری رنگ تیره به میزان محدود و برای فضاهای کوچک می‌تواند زیبا و خاص باشد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که کاغذ دیواری تیره را می‌پسندید، بهتر است از یک پالت رنگ روشن در کنار رنگ تیره استفاده کنید. استفاده از کاغذ دیواری تیره در کنار مبلمان و اکسسوری هایی با رنگ‌های خنثی مانند سفید یا طوسی روشن و یا حتی آبی آسمانی می‌تواند بسیار جذاب باشد. معمولا در دکوراسیون‌هایی با سبک هالیوودی، سبک مدرن، صنعتی و معاصر از این کاغذدیواری‌ها استفاده می‌شود.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کلام آخر

همانطور که گفته شد یکی از راه‌های ایجاد تنوع و تغییر دکوراسیون داخلی انتخاب کاغذدیواری مناسب است. که می‌تواند جلوه‌ای متفاوت و منحصر به فرد در خانه شما ایجاد کند. اما از آنجایی که انواع کاغذ دیواری در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی موجود است، انتخاب رنگ مناسب کاغذ دیواری کاری دشوار محسوب می‌شود. به همین دلیل شاید بهتر باشد قبل از خرید، طرح، جنس و رنگ کاغذ دیواری مورد نظرتان را در ذهن داشته باشید.

برای انتخاب بهترین رنگ کاغذ دیواری می‌توانید با خرید کاغذ دیواری از کمپانی اکستریم والز پیش‌رو در زمینه طراحی و تولید انواع کاغذ دیواری انتخاب مطمئنی از نظر کیفیت و تنوع طرح و رنگ داشته باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
آوا رحیمی در تاریخ 03 دی 1396
من رنگو ترجیح میدم، چون هم توی دراز مدت خسته و دل زدم نمی کنه و هم اینکه زود به زود می تونم تغییرش بدم اما کاغذ دیواری مخصوصا اگه طرح دار باشه خیلی میره رو مخم بعد از مدتی. ضمنا اگه درست فک کنم هزینه کاغذ دیواری زیاد میشه نسبت به رنگ... البته خوب که با خودم فک می کنم بدم نمیاد مثلا یکی از دیوارامو کاغذ دیواری کنم البته نه با طرح شلوغ، طرح راه راه خوبه مثلا :)
sabakalanaki در تاریخ 04 دی 1396
من تو بلند مدت رنگ رو ترجیح میدم به نظر دکوراسیون های مینیمال آرامش بیشتری دارند و فکر می کنم کاغذ دیواری هر چقدر هم ساده بافتش اجازه نمیده مینیمال باشه ولی در جاهایی که سرعت تغییر دکوراسیون بالا باشه و تنوع نیاز باشه واضحه کاغذ دیواری بهترین انتخابه مخصوصا به خاطر تنوع، سادگی و سرعتش در نصب.
لعیا در تاریخ 04 دی 1396
من ترکیب این دو کنار هم رو بیشتر میپسندم البته طوری که رنگ غالب باشه مثلا توی یک سالن چهار دیواری حداقل دو یا سه تا از دیوارها رنگ باشه و برای تنوع و گرم شدن فضا یک دیوارم کاغذ دیواری طرح دار استفاده بشه
p-h در تاریخ 04 دی 1396
من با لعیا موافقم
فرزانه مددی در تاریخ 04 دی 1396
خونه من درحال حاضر کاغذ دیواری ساده وبدون طرح هست اما تصمیم دارم خونه مو رنگ کنم و حداقل یک دیوار رو کاغذ دیواری بزنم فکر میکنم اینطوری بیشتر به چشم میاد به قول یکی از طراحان داخلی اگه همه خونه رو کاغذ دیواری کنیم انگار که کادو پیچ کردیم!
مقدسی در تاریخ 05 دی 1396
من چند وقتی بود به این موضوع فکر میکردم ولی در نهایت به این نتیجه رسیدم که با خرید شابلون دو تا از دیوارهای پذیراییمو طرح زدم بقیه دیوارها رو رنگ زدم آنقدر چشمگیر وزیبا شد که همه شگفت زده شدند تازه کسی هم باورش نمیشد کار خودم باشه اگه خواستید عکسهاشو براتون میفرستم برای ساخت رنگ مورد نظرم یک روز کامل وقت گذاشتم
zahrahosseini در تاریخ 05 دی 1396
به نظر من هر کدوم رو اصولی و به موقع میشه استفاده کرد؛ ولی هزینه رنگ معمولا مقرون به صرفه تر هست و از طرفی هم خوبی رنگ اینه که در حین اجرا اگه مجبور به تغییرات بودیم راحت تر میشه تغییراتو انجامش داد!
حامی در تاریخ 17 دی 1396
به نظر من کاغذ دیواری روح میده به دکور البته به شرطی که مدلی که انتخاب میشد تناقض با کل دکور نداشته باشه من کاغذ دیواریو ترجیح میدم چون هم خودم تو این کار هستم و مزایاشو نسبت به رنگ میدونم همین که دستمون برا چینش بازتره و وقتی بطوز نمونه از یه طرح کلاسیک استفاده میکنیم راحت تز اجزای دیگه دکور رو میچینیم

ثبت دیدگاه