Chidaneh.com placeholder image

لند آرت یا هنر زمینی، ارزان ترین طراحی زمستانه برای باغ شما

به قلم: کیمیا مرادی

تا به حال واژه هایی مانند لند آرت (land art)، هنر زمینی یا هنر خاکی را شنیده اید!؟ لند آرت در واقع بیشتر از اینکه یک سبک طراحی فضای سبز باشد یک جنبش هنری و فرهنگی است. با چیدانه همراه باشید می خواهیم سری به دنیای لندآرت بزنیم و آن را به یک هنر خانگی تبدیل کنیم!

لندآرت برای منظر زمستانی حیاط

سرویس خواب بالسا

لندآرت برای منظر زمستانی حیاط

اولین پیام لند آرت این است: “به زمین احترام بگذارید!"

لندآرت هنر دوست داشتن طبیعت است. سنگ، برگ های خشک، شاخه های افتاده و… تمام وسایلیست که شما نیاز دارید. شما پیش تر از این هم با لند آرت آشنا شده اید منتهی با طعم ساحلی اش! همه ما حداقل در کودکی یک بار صدف ها را در کنار هم چیده ایم؛در واقع ندانسته یک اثر هنری به سبک لندآرت خلق کرده ایم.

لندآرت برای منظر زمستانی حیاط

لندآرت را خانگی کنید!

با یک جستجوی کوتاه در گوگل متوجه خواهید شد که آثار خلق شده در جنبش لند آرت مقیاس های وسیعی دارند. بسیاری از آنها به نمادهایی برای این جنبش تبدیل شده اند. در این مطلب می خواهیم شما را تشویق کنیم تا یک منظر زمستانی زیبا و خلاق برای فضای سبزتان متاثر از هنر لندآرت بسازید؛ البته در مقیاس خانگی!

لندآرت برای منظر زمستانی حیاط 

حتما تا به اینجا متوجه شده اید که ساخت یک اثر هنری لندآرت چندان هم سخت نیست. یک آخر هفته با خانواده خود به باغ یا حیاطتان بروید، تمام چیزهایی که فکر می کنید به دردتان می خورد را جمع کنید و یک مکان مناسب پیدا کنید! با یک تیر دو نشان می زنید هم باغتان را تمیز می کنید و هم فضاهای خالی که به خاطر خزان و بی برگی ایجاد شده است را می پوشانید.

مشارکت کودکان در خلق اثرهنری لندآرت

آرایش میز صبحانه خوری با لندآرت

طرح لند آرت را خودتان بدهید!

لندآرت یک هنر است مانند نقاشی کردن! شما برای خلق یک اثر لند آرت نیازی به متخصص ندارید، تنها کافیست اجزای طبیعت را دوباره بهم وصل کنید. همان طور که دلتان میگوید رفتار کنید! این کار باعث رها شدن از تنش ها و فشارهای عصبی می شود. ارتباط با طبیعت طبعتان را بلندتر می کند!

طراحی پای درختان با کمک لندآرت

طراحی پای درختان با کمک لندآرت

بدانید: با استفاده از لند آرت می توانید پای درختانتان را تزیین کنید اما دقت کنید که سنگ ها زیادی به تنه درختتان نزدیک نباشند که باعث آسیب درخت شوند!

مشارکت کودکان در خلق اثرهنری لندآرت

لندآرت یک بازی محبوب کودکان است

کودکان از هنر لندآرت استقبال میکنند. چه چیزی بهتر از یک روز آزادی برای کودکان است؟ اینکه بتوانند رو زمین بنشینند و بدون امر و نهی بازی کنند. خاکی و کثیف شوند و خلاقیتشان را بروز دهند. مهم نیست طرح لندآرت کودکتان برای شما مفهوم دارد یا نه! این یک اثر هنری کودکانه با احترام کامل به طبیعت است!

اگر برای طراحی فضای سبز خود نیاز به مشاوره یا کمک دارید بهتر است با اهالی فن متخصص در زمینه فضای سبز چیدانه ارتباط برقرار کنید:

نویسنده: فاطمه مرادی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه