Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون سنتی ایرانی، رنگ ها را چطوری ست کنیم؟

به قلم: گلنار

از نظر دکوراتورها و طراحان حرفه ای، زمانی یک طراحی و دکوراسیون کامل و بی عیب محسوب می شود که علاوه بر داشتن تمام المان ها و عناصر در کنار هم، هارمونی و هماهنگی بین آن ها به وجود بیاید. این هدف میسر نمی شود مگر با داشتن سبکی مشخص برای طراحی و شناخت اصول به کارگیری رنگ ها در دکوراسیون داخلی. مشاوران و طراحان شیدبان، آلبومی با ایده های نو و کاملا ایرانی، شامل رنگ های بسیار جذاب با گل ها و نقوش گیاهی، ارائه می دهند که در ادامه به بررسی آن ها خواهم پرداخت.

شیدبان
محصولات دکوراتیو شیدبان
شیدبان

چوب و هنر

آلبوم دکوراسیون و نقوش ایرانی

این آلبوم شامل مجموعه ای از طرح ها و سبک های مختلف می باشد که هر مجموعه بنام یکی از رنگ ها نامگذاری شده است : لعل گون، فیروزه‌ ای، آذرگون، طلاگون، کهربایی، نیلگون، لاجوردی، زنگ مس، گلگون، زرین فام، مینا، نارگون، آبگون و نقش گون نام این مجموعه طرح های سنتی و ایرانی است. هر مجموعه شامل محصولات مختلفی نظیر انواع پوسترهای دیواری، پرده های پانچی، کوسن، رانر، رومیزی، لوستر، آباژور، پاوان و …. است که با توجه به نام رنگی که انتخاب شده، اطلاعاتی در رابطه با شناخت رنگ و کاربرد آن در فضای دکوراسیون داخلی و اجزاء دکوراتیو ارائه می دهد. 

شیدبان
محصولات دکوراتیو شیدبان
شیدبان

مجموعه لعل گون 

این مجموعه را رنگ های قرمز یا قرمز-نارنجی تشکیل می دهند. یک قرمز غنی و شدید که از سنگ لعل گرفته شده و به عنوان رنگی گرانبها و قیمتی یاد می شود. این رنگ ها بیش تر برای کامل کردن ترکیب رنگی فضا و عمق بخشیدن به آن مورد استفاده هستند و می توان به عنوان یک تم سنتی و با وسایل و مبلمان های قدیمی از آن استفاده نمود. یک انتخاب جذاب برای دکوراسیون خانه ایرانی می‌ تواند پرده‌ های مدرن و زیبا با والان ها با حاشیه‌ هایی از قرمز تیره یا ترکیب قرمز و طلایی باشد. 

شیدبان
محصولات دکوراتیو شیدبان
شیدبان

شیدبان
محصولات دکوراتیو شیدبان
شیدبان

مجموعه فیروزه‌ ای

نام مجموعه‌ ای از رنگ‌ های بین طیف سبز و آبی است، مشابه سنگ فیروزه ای است. در حقیقت سبز و آبی که با هم ترکیب بشوند فیروزه‌ ای را می سازند که با رنگ های تیره و روشن به خوبی هماهنگ می شود. آبی فیروزه ای نماد معماری ایرانی است و شما می توانید از آن در اتاق خواب و یا مبلمان نشیمن استفاده نمایید.

شیدبان
محصولات دکوراتیو شیدبان
شیدبان

مجموعه آذرگون 

ترکیب آشنای قرمز و زرد خالص ترین و روشن ترین زردها و قرمزها است. زرد و قرمز هر دو رنگ هایی تند و شارپ هستند برای همین وقتی آن ها را کنار هم استفاده می کنید باید از شدت رنگ آن ها کاسته شود. ما به شما پیشنهاد می کنیم رنگ های روشن تر و ملایم تر را انتخاب کنید. کاغذ دیواری شیدبان با یک الگوی گرافیکی قرمز مایل به زرد بر روی یک دیوار اتاق نهارخوری گرم و چشمگیر تکیه می کند، نشیمنی آذرگون و آرامش بخش نوعی گرما و مهمان نوازی پنهان را به انسان منتقل خواهد کرد.

شیدبان
محصولات دکوراتیو شیدبان
شیدبان

مجموعه طلاگون

رنگ طلایی دارای طیف‌ های رنگی سرد و گرم است. سایه‌ های طلایی گرم شامل رنگ مایه‌ های مسی، کاراملی و رنگ‌ های طلایی سرد شبیه به پوست لیموعمانی که رنگی بسیار سنگین و پرجلوه است. در روزهایی که استفاده از رنگ طلایی برای دکوراسیون بسیار فراگیر شده، رنگ طلایی با همه ابهتش، زمانی زیبا به نظر می‌ رسد که ظرافتش هم درنظر گرفته شود. اگر تناسب را رعایت نکنید حضور همین رنگ جذاب، فضا را بسیار آزاردهنده خواهد کرد. رنگ طلایی در سبک کلاسیک شناخته‌ شده‌ تر بوده و در واقع در هر جایی استفاده شود فضا را لوکس خواهد کرد.

شیدبان
محصولات دکوراتیو شیدبان
شیدبان

مجموعه کهربایی یا عنبری

هر رنگی که درخشندگی کهربا را داشته باشد یا در سنگ عنبر یا کهربا دیده شود. کهربایی رنگ گرمی است و به رنگی بین رنگ‌ های نارنجی و زرد گفته می‌ شود. کهربا، شامل رنگ های خاکی نارنجی، آجری، رنگ پریده هلو و سایر رنگ های بینابین است. این رنگ قوی و با وقار در دکوراسیون داخلی را می توانید با رنگ سفید برای اتاف نشیمن یا غذاخوری خود به کار ببرید. 

شیدبان
محصولات دکوراتیو شیدبان
شیدبان

مجموعه نیلگون 

رنگ آبی در این مجموعه، از آن رنگ هایی است که اسمش هم آرامش می آورد. استفاده از رنگ نیلی بعنوان رنگ جذاب و ناگهانی در دکوراسیون خانه بهترین انتخاب خواهد بود. پرده، کوسن، روبالشی، روتختی، تابلو و مبلمان راحتی اولین عناصری هستند که برای آوردن ترکیب رنگ نیلی به دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار می گیرند.

شیدبان
محصولات دکوراتیو شیدبان
شیدبان

مجموعه لاجوردی (آبی ایرانی )

نوعی آبی پررنگ است که از ترکیب کبالت و اکسیدهای آلومینیوم به دست می آید. به میزان بسیار کم رنگدانه بنفش در خود دارد اما اصولا گفته می شود لاجوردی به طور خالص آبی است و هیچ ترکیب دیگری در خود ندارد. این رنگ نیز همچون کبالت خاصیت درخشندگی داشته و تصور می شود شیشه ای است و برق می زند. همه می دانند که استفاده از رنگ آبی لاجوردی در دکوراسیون داخلی منزل، به خانه جلوه ای کلاسیک می بخشد و ترکیب های رنگی آن با طلایی لوکس بودن فضا را افزایش می دهد.

شیدبان
محصولات دکوراتیو شیدبان
شیدبان

مجموعه زنگ مس 

زنگ مس به نوعی رنگ سبز مایل به آبی گفته شده که در اثر پوسیدگی فلز مس روی آن ظاهر می شود. این سبز رنگی بسیار خاص و چشمگیر در دکوراسیون محسوب می شده و می توانید به شکلی عالی از آن بهره بگیرید. ترکیب رنگی مناسب با آن رنگ مسی است و در فضاهایی مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب و آشپزخانه کاربرد خوبی دارد. یکی از ترفندهای به کاری گیری رنگ زنگاری در جزییاتی مانند سینک دستشویی است.

 

شیدبان
محصولات دکوراتیو شیدبان
شیدبان

مجموعه گلگون 

نوعی رنگ قرمز است که برای اتاق نشیمن بسیار مناسب است. اگر این رنگ را به همراه رنگ های ملایم گرم و یا طرح هایی مثل طرح چوب به کار ببرید، فضایی سنتی ایجاد می شود و اگر آن را در کنار رنگ های خنک و ملایم استفاده کنید فضایی مدرن خلق می کند. این رنگ پس زمینه جذابی برای کلکسیون ها و آثار هنری ایجاد می‌ کند بنابراین رنگ مناسبی برای گالری دیواری که قرار است ایجاد کنید خواهد بود.

شیدبان
محصولات دکوراتیو شیدبان
شیدبان

مجموعه زرین فام

منظور از زرین فام در این مجموعه زرد طلایی است. که در هر اتاقی قابل استفاده است : از اتاق کار و خواب گرفته تا نشیمن و آشپزخانه و به علت ویژگی هایی که دارد در دکوراسیون های با طراوت و گرم مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع رنگ زرد را می توان یکی از معدود رنگ هایی دانست که در اثر تغییر میزان و زاویه نور دارای نمایش متفاوتی است. ترکیب زرد و بنفش همیشه از ترکیب رنگ های پرطرفدار بوده است.

شیدبان
محصولات دکوراتیو شیدبان
شیدبان

مجموعه مینا 

رنگ های این مجموعه، رنگ های جذاب و زیبای هنر میناکاری هستند که اصولا به رنگ های آتشین یا نسوز موسومند. رنگ آبی از جمله ای رنگ ها است که تمامی انواع آن هم برای فضای داخلی خانه و هم فضای بیرونی آن مناسب به نظر می رسد. علاوه بر موارد گفته شده، ترکیب منحصر به فرد آبی و سبز به خوبی می تواند فضای شما را دگرگون کند. به طور مثال برای انتخاب ترکیب آبی و سبز راه های زیادی دارید، یکی از آن ها می تواند ترکیب مبلمان آبی به همراه کوسن های سبز باشد و یا حتی مبلمان سبز و فرش آبی، به خوبی می توانید از ترکیب این دو رنگ برای هر قسمت از فضای داخلی خود استفاده کنید.

شیدبان
محصولات دکوراتیو شیدبان
شیدبان

مجموعه نارگون

رنگ سرخ این مجموعه می تواند انرژی موجود در اتاق را افزایش دهد و با توجه به قوی بودن این رنگ می توان در طیف های مختلف از آن استفاده کرد. اگر این رنگ را در کنار رنگ های خنثی به کار ببرید، باشکوه و دلپذیر دیده شده و در ترکیب با رنگ فیروزه ای طرحی زیبا و با تاثیرگذار به وجود می آورد. این رنگ همچنین در کنار رنگ های گرم دیگر مانند زرد و نارنجی نیز ترکیب خوبی بوجود می آورد و برای فضاهای عمومی مانند نشیمن، پذیرایی و غذاخوری مناسب است. 

شیدبان
محصولات دکوراتیو شیدبان
شیدبان

مجموعه آبگون

اگر بخواهیم یکی از بهترین و پرکاربردترین رنگ ها در دکوراسیون داخلی خانه را نام ببریم قطعا رنگ آبی یکی از بهترین ها است که زیبایی خاصی به خانه می بخشد. این رنگ ها برای دیوارها هم می تواند مناسب باشد اما برای ایجاد سادگی بیش از اندازه بهتر است با رنگ های گرم تر ترکیب شود.

شیدبان
محصولات دکوراتیو شیدبان
شیدبان

مجموعه نقش گون

بعضی از مدل ها، نقوش و طرح های مدرن اصولا برای مدت زمان و دوره کوتاهی مورد توجه عمومی مردم قرار می گیرند و پس از گذشت زمانی مشخص، کنار گذاشته شده و به اصطلاح از مد می افتند. اما اگر از نقوش و طرح های سنتی به درستی در آن ها استفاده کنیم، ارتباط بیش تری با مخاطب برقرار کرده و در نتیجه هیچ گاه تکراری نمی شوند. مجموعه نقش گون را می توانیم در این دسته جای دهیم.

شیدبان
محصولات دکوراتیو شیدبان
شیدبان

معرفی محصولات شیدبان

شیدبان
محصولات دکوراتیو شیدبان
شیدبان

کوسن 

کوسن ها یکی از لوازم و وسایل دکوری کوچک و تاثیرگذار در فضای دکوراسیون داخلی منزل هستند. گاهی حضور دو یا چند کوسن ظاهر دکوراسیون شما را از یکنواختی نجات داده و دکوراسیونی متفاوت و منحصر به فرد برای شما ایجاد می کند که بیش تر مناسب برای انواع مبل، تختخواب، کاناپه و … می باشد.  بهترین راه برای انتخاب رنگ کوسن ها، ست کردن آن ها با رنگ گل هلی فرش و یا پرده است. در این حالت هارمونی زیبایی خلق خواهد شد.

رانر

رانر یا رومیزی برای استفاده روی انواع میزها به کار م یروند و برخلاف تصور از جزییاتی هستند که می توانند دکوراسیون شما را به بهترین شکل کامل می کنند. رانرها با تصاویری خاص، سنتی و یا اسلیمی میز شما را تبدیل به یک اثر هنری فاخر می کنند. رنگ های متعددی که در این رانرها به کار رفته است باعث می شود تا شما دست باز تری برای ست کردن دیگر اجزای تزیینی میز داشته باشید. 

شیدبان
محصولات دکوراتیو شیدبان
شیدبان

آباژور 

نورپردازی که از عناصر اصلی در دکوراسیون و طراحی داخلی محسوب می شود، با انواع گوناگونی شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. آباژور هم یکی از آن هاست که اگر به موقع و در جای مناسب خود قرار بگیرد علاوه بر جنبه تزیینی، کاربرد مناسب تری هم پیدا می کند. این نکته ار فراموش نکنید که انتخاب سبک و نوع روشنایی مناسب، تاثیر عمیقی بر زیبایی و دکور محل، علاوه بر تامین روشنایی لازم دارد. 

شیدبان
محصولات دکوراتیو شیدبان
شیدبان

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری از محبوبیت بسیاری برخوردار بوده و به همین دلیل روزانه شاهد طرح ها و نمونه های جدیدی از آن هستیم. پیشنهاد طراحان شیدبان برای برای ایجاد فضایی منحصر بفرد در محیط زندگی، به کارگیری پوستر دیواری است. دکور منزلتان را بر اساس سلایق خود و خانواده تان طراحی کنید و سبک جدیدی به فضای خانه خود بدهید. بزرگترین مشکل درمسیر طراحی دکوراسیون منزل، ایجاد نوع درستی از جو و فضایی است که الهام بخش و مهیج و همچنین سرگرم کننده باشد. کاغذ دیواری سه بعدی می تواند بدون تلاش زیاد یک محیط چشم نواز را برای شما رقم بزند.

درباره شیدبان

  • شیدبان، اولین و بزرگ ترین تولیدکننده پرده های مدرن تصویری، پوسترهای دیواری، ست اتاق کودک، محصولات دکوراتیو تصویری سفارشی و …. با سابقه ای نزدیک به دو دهه فعالیت حرفه ای می باشد.
  • شیدبان با چاپ و تولید تصاویر و طرح های مختلف بر روی هریک از محصولات دکوراتیو نظیر انواع پرده های تصویری، پوسترهای دیواری، پاراوان، پنل تراک، آسمان مجازی ، سقف کشسان، ست اتاق کودک شامل حاشیه دیواری و متر قدی، استیکر ست روشنایی مثل لوستر و آباژور و دیوار کوب، فرش فانتزی، کوسن، رانر و رومیزی و … بصورت سفارشی علاوه بر پاسخ به نیازها و سلایق مختلف، امکان ست کردن وسایل دکور منزل یا محل کار یا … و ایجاد زیبایی بصری و خلق جذابیت را متناسب با سبک فضای داخلی به شما می دهد.
  • پرده های پنجره را با پوستر دیواری خود با الهام از تصاویر خاص همگون کنید، لوستر و آباژور و دیوارکوب روشنایی فضای خود را با تصاویر متناسب با سبک دکور خود، داشته باشید و برای فرزندان خود با استفاده از “ست اتاق کودک و نوجوان" خاطره سازی کنید کرده و محیطی شاد و جذاب و در عین حال آرام بخش برایشان رقم بزنید.
  • فرقی نمی کند که کلاسیک بپسندید یا طرفدار سنتی باشید، از طرح های قدیمی خوشتان بیاید یا شیفته تصاویر مدرن و جدید باشید، تصاویر پر فروش و مد را بخواهید و یا طرحی خاص سفارش بدهید، همه اجزای فضایی که در آن هستید را به سبک خودتان بیارائید. شیدبان بصورت سفارشی محصولات مورد نظر شما را بر اساس سلیقه، سبک، طرح و یا تصویر دلخواه یا درخواستی شما مطابق اندازه دلخواه و بدون محدودیت، با بالاترین کیفیت، چاپ و تولید می کند. ما برای هر سبک و سلیقه ای پیشنهاد ویژه ای داریم.

در هر جای ایران که باشید که می توانید به راحتی با شیدبان ارتباط برقرار کنید:

نمایندگی های شیدبان

کلام آخر : شیدبان با سال ها تجربه در زمینه انواع پرده، کاغذ دیواری و پوستر، درکشویی چرمی، لوستر و آباژور، حاشیه دیواری و استیکر می تواند مشاوری حرفه ای برای شما باشد.

نویسنده : شیدبان

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه