Chidaneh.com placeholder image

چیدمان میز قهوه خوری یا همان جلومبلی خودمان با قانون سه تایی!

به قلم: گلنار

این که برای هر کاری قانون و اصول خاصی وجود دارد یک امر اجتناب ناپذیر است و در طراحی و دکوراسیون داخلی هم این اصول به وفور دیده می شوند. اما من فکر می کنم بسیاری از این قوانین را می توان شکست و یا بنا به شرایط آن ها را تغییر داد. قانون سه تایی در دکوراسیون یکی از بهترین نمونه ها در این زمینه است که می خواهم برای اولین بار در این مطلب درموردش صحبت کنم. طبق این قانون، شماره 3 در طراحی داخلی یک شماره طلایی محسوب شده و شما در اکثر موارد به خصوص در چیدمان به راحتی می توانید از آن بهره ببرید. بنابراین برای یادگیری بهتر این قانون، تزیین میز عسلی و جلو مبلی را به دلیل کاربرد زیاد و مهمی که دارد انتخاب کردم که در ادامه با هم بررسی می نماییم.

تزیین میز قهوه خوری

chidaneh ad banner

تزیین میز قهوه خوری

قانون سه تایی در چیدمان میز قهوه خوری

ما در بسیاری از کارها به طورت ناخودآگاه از گروه بندی و دسته بندی عناصر استفاده می کنیم. عکاسی، طراحی، نظم دهی و … . قانون سه تایی بر همین اصل دسته بندی وسایل پایه ریزی شده است. به این معنا که برای تزئین طبق این قانون، اشیا باید در یک ترکیب سه تایی ( یعنی در سه گروه ) قرار بگیرند. با این کار از لحاظ بصری و نظم دهی زیبایی بیش تری پیدا می کنند. در تصویر اول، این سه گروه با شماره برای شما مشخص شده اند. طبق این قانون شما می توانید انواع وسایل، رنگ ها و بافت ها در کنار یکدیگر نشانده و این ترکیب را به وجود آورید. 

مطلب پیشنهادی : ۸ میز جلو مبلی که با هر مبلمانی ست می شود!

تزیین میز قهوه خوری

تزیین میز قهوه خوری

مهم ترین نکته برای استفاده از اصل سه تایی در دکوراسیون این است که به جای قرار دادن اشیا شبیه به هم به عنوان یک گروه، می توانید مجموعه های مختلف را با هم ترکیب کنید تا گروه بندی های جذاب اما هماهنگی را ایجاد نمایید. یک راه بسیار آسان برای رسیدن به این هدف در دو تصویر بالا نشان داده است. به راحتی با جا به جا کردن یک شمعدانی دو گروه متفاوت خلق شده که در عین جدا بودن هارمونی هم دارند. این کار به درگیر شدن اشیا با یکدیگر و جلوگیری از یکنواختی کمک زیادی می کند.

در این ترکیب برای رسیدن به دسته سوم، در عین جلوگیری از شلوغی، بهتر است از یک وسیله تک مانند یک مجسمه و یا گلدان استفاده نمایید.

مطلب پیشنهادی : میز جلو مبلی ، ۸ مدل شیک به انتخاب شما !

تزیین میز جلومبلی

تزیین میز قهوه خوری

تزیین میز قهوه خوری

در برخی تصاویر بالا هم، سه دسته مشخص شده با عدد نمایش داده شده اند. برخی از طراحان داخلی اعتقاد دارند که قانون سه تایی برای میز قهوه خوری مستطیل شکل مناسب تر است. به این صورت که میز را به راحتی به سه قسمت تقسیم کرده و گروه ها را در آن ها قسمت ها قرار می دهیم. اما پیشنهاد من به شما این است که این قانون را به عنوان یک اصل پایه قرار داده اما خودتان را در چیدمان محدود نکنید. همان طور که در تصاویر میزهای جلو مبلی دایره ای و مربع نیز بسیار دیده می شوند.

یکی دیگر از ترفندهایی که می توانید در چیدمان میز جلومبلی از آن بهره ببرید، این است که از کتاب ها استفاده نمایید. یک یا چند کتاب روی هم یک دسته از سه دسته شما را به وجود می آورند. اگر تمایل داشتید یک شی تزیینی مانند مجسمه و یا حتی یک وسیله کاربردی مانند کنترل تلویزیون هم در ترکیبتان قرار گیرد، با گذاشتن آن روی کتاب ها می توانید این کار را انجام دهید. در این صورت باز هم یک دسته از آن سه شماره را خواهید داشت.

مطلب پیشنهادی : میز جلو مبلی، ۴۵ مدل که همیشه می خواستید!

تزیین میز قهوه خوری

تزیین میز قهوه خوری

تزیین میز جلومبلی

نکات تزیین روی میز جلومبلی با قانون سه تایی

  • نکته اول : بهترین مورد برای تزیین میز قهوه خوری استفاده از سینی های تزینی است. زیرا خود سینی به عنوان یک دسته حساب شده و در عوض شما می توانید تعداد بیش تری از وسایل را درون آن قرار دهید. در عین حال علاوه بر کابردی بودن از شلوغی بیش از اندازه نیز جلوگیره کرده اید.
  • نکته دوم : اشیا و وسایلی که روی میز قرار می دهید، می توانند به نوعی تعریف کننده یک داستان یا خاطرات خوب شما باشند. بنابراین در انتخاب وسایل ابتدا به سراغ آن هایی بروید که خیلی دوستشان دارید و به شما انرژی مثبت می دهند. به طور مثال وسایل دکوری که از یک سفر خاطره انگیز خریداری نمودید.
  • نکته سوم : میز قهوه خوری یا همان میز جلومبلی خودمان، مرکز فعالیت و دورهمی خانواده شما است. بنابراین به راحتی می توانید محلی برای گپ و گفت و گوهای خانوادگی و حتی انجام کارهای سرگرم کننده برای مهمانانتان باشد.

مطلب پیشنهادی : ۱۷ میز جلو مبلی متفاوت با وسایل دور ریختنی !

تزیین میز قهوه خوری

قانون سه تایی در تزیین میز قهوه خوری

قانون سه تایی در تزیین میز جلومبلی

  • نکته چهارم : هنگام انتخاب و چیدمان وسایل، از چند زاویه دید مختلف آن ها را بررسی کنید. به طور مثال روی مبل های مختلف نشسته و به آن ها نگاه گنید. به طور مثال قاب عکس ها به خوبی دیده می شوند؟ یا کتاب ها از همه زوایا مرتب هستند؟
  • نکته پنجم : در هنگام چیدمان میز قهوه خوری به این نکته حتما توجه داشته باشید که شما چه استفاده های دیگری از آن دارید. به طور مثال اگر برای پذیرایی هم کاربرد دارد بنابراین سه گروه را به گونه ای قرار دهید که فضای کافی برای ظروف پذیرایی هم وجود داشته باشد.

مطلب پیشنهادی : ۸ میز جلو مبلی و میز عسلی شیک برای دکوراسیون منزل

تزیین میز قهوه خوری

قانون سه تایی در تزیین میز جلومبلی

قانون سه تایی در تزیین میز قهوه خوری

  • نکته ششم : یک ترفند زیرکانه در چیدمان این است که وسایل و دکوری هایی که استفاده می کنید در ابعاد و اندازه های مختلف باشند. زیرا زمانی که در یک اندازه اند زیاد به چشم نمی آیند، بنابراین برای جذاب تر و چشمگیر تر شدن می توانید از ارتفاع های مختلف کمک بگیرید. 
  • نکته هقتم : گاهی اوقات رنگ ها به کمک شما خواهند آمد. در انتخاب وسایل برای میز جلومبلی می توانید از همان رنگ هایی که در دکوراسیون دارید استفاده نمایید. در این روش رنگ های متضاد جلوه بیش تری پیدا می کنند.

مطلب پیشنهادی : تزیین میز جلو مبلی با ساده ترین ایده ها

قانون سه تایی در تزیین میز جلومبلی

قانون سه تایی در تزیین میز قهوه خوری

  • نکته هشتم : میز قهوه خوری به عنوان یک کانون توجه در اتاق نشیمن، یک مکان عالی برای چرخش عناصر تزئینی فصلی است. به عنوان مثال، در فضل بهار هیچ چیز زیباتر از یک گلدان با گل های رنگارنگ نیست. یا این که در فصل تابستان یک دکوری دریایی را روی یک دسته کتاب قرار دهید. این کار تنوع دلپذیری را در خانه شما به وجود خواهد آورد.
  • نکته نهم : آخرین ترفندی که می خواهم به شما آموزش دهم تعادل است. حفظ تعادل به این معنا که وسایل سبک و سنگین، بلند یا کوتاه صلب یا شفاف را به صورتی کنار یکدیگر بچینید که از لحاظ بصری متعادل به نظر بیایند.

“اگر به دنبال میز قهوه خوری یا جلومبلی مناسب هستید از اهالی فن چیدانه کمک بگیرید"

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
faezehrezaei در تاریخ 12 خرداد 1397
این مطلب برای من خیلی جذاب بود ^_^

ثبت دیدگاه