رنگ بنفش بادمجانی؛ ست این 6 رنگ هیجان‌انگیز در دکوراسیون!

رنگ بنفش بادمجانی؛ ست این 6 رنگ هیجان‌انگیز در دکوراسیون!

به قلم: گلنار

تنوع رنگ‌ها و تنالیته‌های مختلف آن‌ها به قدری زیاد و گسترده است که با وجود همه مقاله‌ها و تحقیقات، باز هم می‌توان در موردش نوشت و طرح‌های نو خلق نمود. این موضوع در همه هنرها به خصوص طراحی داخلی جایگاه ویژه‌ای پیداه کرده و در مباحث روانشناسی رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی، هر رنگ با مشخصه‌های خاص خود، بررسی و معرفی می‌شود. رنگ بنفش، رنگی پرقدرت در دکوراسیون محسوب می‌شود و من امروز می‌خواهم یک تنالینه بسیار دوست‌داشتنی و محبوب از این رنگ را به شما معرفی کنم؛ رنگ بنفش بادمجانی. پس این مطلب را از دست ندهید.

قالیشویی ادیب

 

بنفش بادمجانی با بنفش روشن

ترکیب رنگی با بنفش بادمجانی؛ یک پالت رنگی غنی، پر جنب و جوش و مدرن است. این رنگ خیلی سریع خود را به رنگ محبوب و معروف در دکوراسیون داخلی تبدلی کرد تا جایی‌که در طراحی داخلی رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها برای ایجاد یک فضای دنج و صمیمی، از آن بهره می‌گیرند. اسطوخودوس یا بنفش کمرنگ، اولین ترکیب رنگی زیبایی است که در کنار بنفش بادمجانی به کار می رود. این رنگ می‌تواند تندی و تیرگی بنفش بادمجانی را خنثی کرده و به‌نوعی فضا را متعادل نماید. پیشنهاد من به شما به کار بردن این ترکیب رنگی در دکوراسیون بنفش اتاق خواب است. البته این ترکیب رنگی برای تزیینات میز غذاخوری و مراسم‌هایی مانند عقد و نامزدی هم بسیار ایده‌آل خواهد بود.

 

شکلاتی در کنار بادمجانی

رنگ کاکائویی یکی از رنگ‌های مناسب برای ترکیب با بنفش بادمجانی، به خصوص برای مبلمان خاص در اتاق است. به طور مثال یک میز چوبی حکاکی‌شده و کلاسیک با رنگ بنفش بادمجانی در ترکیب با شیشه، بسیار منحصربه‌فرد و خاص خواهد شد. این ترکیب رنگی برای فضاهای مختلف مانند: غذاخوری، آشپزخانه، ورودی و حتی اتاق‌خواب هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر نگران تیره و دلگیرشدن فضای خود با این ترکیب رنگی هستید، می‌توانید آن را در کنار سفید به کار بگیرید.

 

از نارنجی غافل نشوید!

گُلبهی و نارنجی روشن، یکی از پرطرفدارترین ترکیب رنگ‌ها برای بنفش بادمجانی هستند. این رنگ‌ها برای خلق یک فضای غذاخوری، ظروف مانند بشقاب و حتی ظروف شیشه‌ای رنگی، ایده‌آل هستند. همان‌طور که در تصاویر هم می‌توانید مشاهده کنید، این ترکیب رنگی انرژی و جنب‌و‌جوش فوق‌العاده‌ای به فضا می‌بخشد و حتی در طراحی حمام و سرویس بهداشتی هم به کار برده می‌شود. رنگ‌های شماره 3 و 4، معمولا به میزان خیلی کم و محدود در دکوراسیون دیده می‌شوند، اما نگران نباشید، همین مقدار نیز کامل‌کننده دکوراسیون شما خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: اتاق نشیمن ایرانی، مبلمان بنفش با چیدمان روناک!

 

تنالیته‌های بنفش بادمجانی

در کتاب the colour scheme به نویسندگی خانم آنا استارمر (anna starmer)، تنالیته دیگر بنفش بادمجانی را به شما معرفی می‌کند. اگر شما با رنگ اصلی امروز ارتباط برقرار نمی‌کنید و یا با دکور شما هماهنگی ندارد، می‌توانید یکی از این سه رنگ را جایگزین آن کنید. اما از همان ترکیب رنگ‌هایی که گفتیم، استفاده نمایید. به طور کلی تنالیته‌های بنفش بادمجانی برای دیوارها، یک رنگ شگفت‌آور، هیجان‌انگیز، گرم و صمیمی است و می‌توانید از رنگ‌های براق و صیقلی آن برای افزایش این ویژگی‌ها استفاده نمایید. همچنین به گفته نویسنده کتاب؛ خانم Anna starmer، به کاربردن این ترکیب رنگ‌ها در کنار فرش ایرانی، یک دکوراسیون فوق‌العاده را به وجود می‌آورد.

 

ترکیب بنفش بادمجانی با سبز

به غیر از ترکیب رنگ‌های معرفی‌شده توسط کتاب؛ من یک ترکیب فوق‌العاده را به شما معرفی می‌کنم: رنگ بنفش بادمجانی و سبز. این دو رنگ همیشه با هم دیده می‌شوند و بسیار هم پرطرفدار هستند. رنگ بادمجانی فضا را شیک، با کلاس و پرانرژی نشان می‌دهد و در عوض سبز، آن را متعادل کرده و لطافت را به فضا می‌آورد. هر دو رنگ هم در اکسسوری‌ها و وسایل و مبلمان، به کار می‌روند و هم برای دیوارها، گزینه‌های مناسبی هستند. تصاویر بالا ایده‌های خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهند.

مطلب خواندنی: دکوراسیون منزل ایرانی، خانه شاد شیما به رنگ بنفش!

عکس‌های بیشتر از ست رنگ بنفش بادمجانی در دکوراسیون داخلی منزل را در ادامه ببینید:

سخن آخر

رنگ بنفش بادمجانی در دکوراسیون، غوغا به پا می‌کند به شرط آن که بدانید در کجا و با چه رنگ‌هایی آن را به کار ببرید. در این مطلب از وب‌سایت چیدانه ترکیب رنگ‌های مناسب با بنفش بادمجانی را به شما معرفی کردم. یادتان باشد برای ست کردن رنگ بنفش، می‌توانید از رنگ‌های نارنجی، گلبهی، سبز، شکلاتی و تنالیته‌های رنگ بنفش استفاده کنید.

منبع: کتاب The Colour Scheme

بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه