Chidaneh.com placeholder image

چیدمان گل و گیاه در تراس نقلی، بهشت کوچک خانه زیباتر می شود!

به قلم: کیمیا مرادی

داشتن تراس یا بالکن کوچک در زندگی شلوغ مدرن امروز یک موهبت است. چیدمان بهتر تراس به شما کمک می کند بهشتی کوچک اما زیبا و کاربردی داشته باشید. با چیدانه همراه باشید تا اصول چیدمان گل در تراس را بیاموزید!

[[nid:126806]]

سرویس خواب بالسا

گل و گیاه های مناسب تراس کوچک

چطور بهترین گیاهان را برای تراس انتخاب کنیم؟ گل و گیاه مناسب تراس شامل گیاهان گلدار، بوته ها و درختچه ها می شود. گیاهان گلدار مسئول زیبا نشان دادن بهشت کوچکتان هستند. بوته ها پیوستگی و نظم بین اجزای تراس ایجاد می کنند و در ختچه ها می توانند سایه ایجاد کنند. اما در یک تراس نقلی نمی توان تمام این گیاهان را استفاده کرد. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

قبل از اینکه گل هایتان را جابه جا کنید، بهتر است با کمک مطلب شستن کفپوش چوبی تراس، حیاط را برق بیاندازید! تراستان را تمیز کنید.

چیدمان گیاهان گلدار در تراس نقلی

چیدمان 4 گیاه گلدار در تراس نقلی

معروف ترین و محبوب ترین گیاه گلدار در ایران شمعدانی است. شمعدانی تنها یک گل نیست بلکه آینه ای تمام قد از کودکانه های ما در خانه مادربزرگ است. علاوه بر داشتن تنوع رنگ، بسیار با آب و هوای ایران سازگار است. در کنار شمعدانی ها بهتر است چند گل رز مینیاتوری بگذارید. چیدمان شمعدانی و رزهای مینیاتوری ترکیبی از گل و گیاه های کلاسیک و مدرن را به شما می دهد. رزهای مینیاتوری سفید در کنار شمعدانی های رنگارنگ نمای تراستان را دلربا و دیدنی می کند.

چیدمان گل نیلوفر در کنار سایر گل های تراس

گباهان گلدار تابستانی و پاییزی را فراموش نکنید! گل هایی مانند لاله عباسی و نیلوفر تا اواسط پاییز گل می دهند و شما را تا اواسط پاییز خوشحال می کنند. نیلوفر یک گیاه رونده است. می توانید با نیلوفر تراستان را قاب بگیرید یا یک دیوار سبز با گیاه رونده نیلوفر درست کنید.

پری سا رحیمی
قابِ گلِ طـلوع
پری سا رحیمی

دهکده چوب
باکس گل چوبی
دهکده چوب

گلدان های مناسب چیدمان گیاهان گلدار در تراس نقلی

  • شمعدانی: گلدان های سفالی و سرامیکی، با این گلدان ها حس خوش گذشته را در تراستان به جریان می اندازید.
  • رز مینیاتوری: محدودیتی در انتخاب گلدان ندارید ولی بهتر است گلدان مدور انتخاب کنید تا در شکل گلدان با شمعدانی ها سازگاری داشته باشند.
  • نیلوفر: گلدان های آویز و دیواری بسیار انتخاب خوبی هستند.
  • لاله عباسی: لاله عباسی ها به صورت تک تک زیبایی چندانی ندارند. فلاور باکس ها بسیار مناسب هستند تا چند لاله عباسی را در خود جای دهند.

چطور است مطلب انواع گلدان، بیا ببینیم کدوم به دکوراسیون تو میاد! را نیز در این زمینه مطالعه کنید!

توپیاری گیاهان برای چیدمان بهتر گل و گیاه در تراس نقلی

چیدمان گیاهان بوته ای در تراس نقلی

گیاهان بوته ای بسیار مناسب برای تراس با سبک مینیمال هستند. این گیاهان در عین زیبایی، می توانند بسیار ساده هرس شوند و در محدوده تعیین شده شما رشد کنند. بعضی از گیاهان بوته ای گونه گلدار نیز دارند. انواع شمشادها بسیار مناسب آب و هوای ایران هستند البته شمشادها سایه دوست هستند و خیلی از آب پاشی روی برگ هایشان خوششان نمی آید. شمشاد ها را به هر شکلی که بخواهید می توانید هرس کنید.

توپیاری گیاهان برای تعریف ورودی تراس نقلی

با کمک هنر توپیاری گیاهان بوته ای را هرس کنید و یک ورودی زیبا برای تراستان بسازید. این کار تراستان را بزر تر نشان می دهد. از بوته های گلدار مانند یاس زرد  و پیراکانتا هم می توانید استفاده کنید اما مثل شمشاد های توپی، شکل نمی گیرند.

گروه معماری KCW
طراحی تراس آتلیه سبز +9 در مشهد
گروه معماری KCW

چیدمان درختچه ها در تراس نقلی

درختچه ها برایتان سایه فراهم می کنند و آسایش حرارتی شما را در روزهای گرم تضمین می کنند. قبل از خرید درختچه ها حتما از میزان رشدش اطمینان حاصل کنید. درختچه ها را نمی توانید مانند بوته ها زیاد هرس کنید. اگر تراستان مسقف نیست و سایه زیادی ندارید، درختچه ها را پشت صندلی ها قرار دهید تا سایه ایجاد شده کاربردی باشد. سایه دختچه ها در اواسط تابستان به درد گل ها و گیاهان دیگر هم می خورد! با چیدمان گل ها نزدیک درختچه ها در تراس از گرمای طاقت فرسا نجاتشان می دهید.

[[nid:126842]]

در طراحی تراس مهم است که چه گلی را کنار چه مصالحی می گذارید؛ پس با مطلب طراحی باغ و باغچه، گل هایتان در کنار این مصالح دلرباتر می شوند! همراه باشید و یادتان باشد یک تراس ایده آل ترکیبی از گل ها و گیاهان است که در سازگاری باهم قرار دارند. گیاهان در کنار هم زیبایی، نظم و سایه را برایتان فراهم می آورند.

نویسنده: فاطمه مرادی(کیمیا) | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه