Chidaneh.com placeholder image

چیدمان قاب عکس روی دیوار، 5 ترفند جذاب!

به قلم: تحریریه چیدانه

وقتی صحبت از دکوراسیون منزل است تمام توجه ما معطوف می­شود به وسایلی که در اتاقها قرار می­گیرد، برای همه‌ ما پیش آمده است که بعد از دکور کردن خانه با یک دیوار سفید خالی مواجه شویم که چشمانمان را آزار می­دهد و نمی­دانیم که ‌چطور آن را پر کنیم و چیدمان اطراف این دیوار جذابیت موردنظر را ندارد، در چنین شرایطی قاب­های عکس و شاسی­ها راه حلی ایده­ال است چراکه چیدن قاب عکس/شاسی بر روی دیوار کاری خلاقانه ست که میتوان با کمترین هزینه در دکوراسیون داخلی خانه بکار گرفته شود.

در اکثر خانه ها میتوان قاب عکس­های متعددی را یافت که نشانگر احساسات درونی افراد هستند و جلوه­ایی خاص در خانه ایجاد کرده اند. چیدمان قاب عکس/شاسی بر روی دیوار از مهمترین بخش های تزیین دکوراسیون منزل محسوب میشود. اکثر اوقات چیدمان قاب و شاسی در آخرین مرحله طراحی داخلی صورت میگیرد اما این موضوع باید در اولویت قرار داده شود. قراردادن صحیح قاب عکس یا شاسی­ها و تابلوهای مختلف روی دیوار در کنار مبلمان، وسایل تزیینی, دیوارپوش, کفپوش و… در طراحی داخلی موثر هستند.

قالیشویی ادیب

 پیشنهاد ما این است که طراح خانه‌های خود باشید! با انتخاب چند قاب عکس یا تخته شاسی یک دیوار با عکس های دلخواه خود داشته باشید مثلا  چند عکس از مراسم ها و دور همی های فامیلی و چیدن آن در اتاق نشیمن یا عکسهایی از لحظات شیرین کودکان و نصب آنها در اتاق خواب خاطرات زیبا برای شما ماندگار خواهد کرد.

از طراحی دکوراسیون در کدام اتاق ها میتوان استفاده کرد؟

شما میتوانید با توجه به فضاهای موجود در خانه، یکی از دیوارهای خالی را در نظر بگیرید مانند دیوارهای کنار مبلمان، دیوارهای کنار میز غذاخوری یا دیوار راه پله ، دیوارهای اتاق خواب و اتاق کودک و همچنین دیوار پشت تلویزیون که با ترکیب خود تلویزیون به یک چیدمان ایده ال میرسید.

از کجا شروع کنیم؟

بیایید از طرح­های ساده شروع کنیم، به طور مثال یک آلبوم دیواری خانوادگی ، این روش یکی از سادترین راه‌های طراحی یک دیوار پر از عکس است.

  • یکی از دیوارهای خانه خود را انتخاب کنید.
  •  عکس های زیبا و خاطره‌انگیز اعضای خانواده را در اندازه های متفاوت چاپ کنید، همراه با آنها قاب های بزرگ و کوچک با رنگی واحد خریداری کنید.
  • چند عکس کوچک را که دوست دارید انتخاب کنید و در وسط دیوار قرار دهید حالا سمت چپ و راست آنها را با عکس های بزرگتر پرکنید. این چیدمان ظاهر شیک و مدرنی به خانه شما میبخشد.

انواع طرح های متداول کدامند؟

1– گالری دیواری

چیدمان قاب عکس روی دیوار

با استفاده از دو یا چند سایز مختلف از قاب عکس و با یک چیدمان منظم ، یک گالری عکس روی دیوار خواهید داشت. طرح گالری دیواری برای خلق تصویری از هنر فرصتی عالی در اختیارتان قرار می دهند.

2– گالری دیواری متقارن

چیدمان قاب عکس روی دیوار

گالری دیواری متقارن یکی دیگر از پر طرفدارترین طرح­هایی ست که اکثر افراد ترجیح می­دهند  روی دیوار­های منزلشان ببینند. استفاده از یک قاب بزرگ در مرکز و تعدادی قاب کوچک در اطراف آن به صورت متقارن نمای بسیار زیبا به خانه شما خواهد داد .

3– چیدمان ساده

چیدمان قاب عکس روی دیوار

یک چینش ساده  از قابها و شاسی های مربعی راهی برای پر کردن یک دیوار و رسیدن به طراحی مناسب اس. این طراحی، یک نقطه کانونی قوی و مدرن را ایجاد می کند.

4– ترکیبی

چیدمان قاب عکس روی دیوار

دراین روش با استفاده از یکی از لوازم خانگی  وترکیب با چند قاب عکس یا شاسی به یک چیدمان منحصربفرد خواهید رسید.

5 – پله ای

چیدمان قاب عکس روی دیوار

این ترتیب چیدمان کلاسیک بیشترین استفاده را در راه پله ها دارد و توجه چشم ها رابه سمت بالا جلب می کند.

اگر فرصت مراجعه حضوری به فروشگاههای قاب عکس ندارید و یا در انتخاب طرح مناسب تردید دارید ما به شما پیکچاپ اولین اپلیکیشن چاپ عکس را معرفی می کنیم، این اپلیکیشن به تازگی بطور ویژه وارد حوزه دکوراسیون های قاب و شاسی شده است که با ایده های چیدمان و چاپ عکسهای دلخواه در کنار شما هست. کافیست اپلیکیشن پیکچاپ را نصب کنید و با مراجعه به قسمت دکوراسیون منزل از تخفیف ویژه 60 درصدی آن بهره مند شوید.

این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و تحریریه چیدانه در مقابل آن مسئولیتی ندارد.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه