Chidaneh.com placeholder image

گیاهان جاذب پرندگان، دعوت این مهمان های لطیف به حیاط خانه!

به قلم: کیمیا مرادی

این بار در چیدانه سری به گل ها و گیاهان جاذب پرندگان زدیم و با حقایقی شگفت آور آشنا شدیم! تنها نوع گیاهان نیست که در جذب پرندگان تاثیر گذار است؛ بلکه رنگ، الگوی کاشت و چیدمان گل ها هم نقش مهمی را در دعوت این مهمانان کوچک و خوش صدا به حیاط ایفا می کنند. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا راز آوردن پرندگان به باغ، حیاط یا تراستان را کشف کنید.

گل و گیاه قرمز جاذب پرندگان
گل و گیاه قرمز جاذب پرندگان

پرندگان گرده آفشان را دعوت کنید!

شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم تنها زنبورها نیستند که گرده افشانی می کنند! گل و گیاه ها با طول موج رنگی بالاتر از دید حشرات گرده افشان پنهان می مانند. گل و گیاه با رنگ قرمز آتشین جاذب پرندگان گرده افشان هستند. البته این پرندگان در حال تکامل خود هستند و شاید چندین نسل بعدیشان بتوانند برای تمام گیاهان گرده افشانی کنند.

chidaneh ad banner
تنوع گل گیاه عامل جذب پرندگان
تنوع گل گیاه عامل جذب پرندگان

تنوع بیش تر گل و گیاه پرندگان را جذب می کند!

منظورمان از تنوع استفاده از انواع مختلف گل نیست بلکه تنوع در شکل، نوع و ارتفاع است. شما برای داشتن پرندگان در باغتان باید گل، بوته، درختچه و درخت داشته باشید. اگر در باغ یا حیاطتان درختی دارید که به هر دلیلی خشک شده است؛ قطعش نکنید. تنه درختان جاذب دارکوب هاست. پس باغ یا حیاطتان را به طبیعی ترین شکل ممکن نگه دارید!

جذب پرندگان به باغ و حیاط
الگوی کاشت گل و گیاه جاذب پرندگان

الگوی کاشت گل و گیاه جاذب پرندگان است!

برای اینکه بتوانیم به بهترین الگوی کاشت گل و گیاه برای جذب پرندگان دست پیدا کنیم، مطالعات زیادی بر روی رفتار پرندگان انجام دادیم. بسیاری از پرندگان هستند که روی زمین غذا می خورند. برای این دسته از پرندگان امنیت مهم ترین فاکتور برای انتخاب یک باغ یا حیاط است. بهتر است از الگوی کاشت دایره ای یا لوپ بسته استفاده کنید. این الگو ها به این شکل است که دور تا دور را درخت یا درختچه می کارید و در وسط یک فضای خالی و باز قرار می دهید تا حس امنیت بیش تری را به پرندگان هنگام غذا خوردن هدیه دهید.

درختان میوه دار جاذب پرندگان
جذب پرندگان به باغ و حیاط

درختان میزبان حشرات بهترین جاذب پرندگان!

برای جذب پرندگان بهتر است غذایشان را فراهم کنید. درختان میزبان حشرات یا میوه دار را در حیاطتان بکارید. بهترین انتخاب کاشتن درخت توت و گردو است. با جذب پرندگان دیگر نیازی به سمپاشی ندارید. پرندگان دمار از روزگار آفت ها در می آورند.

جذب پرندگان به باغ و حیاط
جذب پرندگان به باغ و حیاط

درختان همیشه سبز جاذب پرندگان در زمستان!

همیشه برای زیبایی منظر زمستانی، شما را به کاشت گیاهان همیشه سبز بین گل و گیاهان دیگر دعوت کردیم اما این بار هدف از کاشت گیاهان همیشه سبز در باغ فرق می کند. پرندگان در زمستان نیاز به جایی برای ماندن دارند پس اگر کل باغتان خزان کند، پرندگان کوچ می کنند. بهتر است نزدیک محلی که در زمستان می خواهید برایشان غذا بریزید، چند درخت همیشه سبز بکارید تا ماندشان را تضمین کنید. از درختان همیشه سبز غیر از کاج استفاده کنید. درخت سرو کوهی و ارس بهترین انتخاب ها می باشند.

برای راهنمایی بیش‌تر سری به اهالی فن در چیدانه بزنید.

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه