Chidaneh.com placeholder image

کفپوش آشپزخانه، می‌دونی یه انتخاب درست چه ویژگی‌هایی داره؟

به قلم: تحریریه چیدانه

همه ما می دانیم که امروزه تنوع کفپوش های موجود در بازار به حدی زیاد است که علاوه بر اینکه می تواند در انجام ترفندهای دکوراسیونی به شما کمک کند، حتی در بسیاری از مواقع، انتخاب شما را نیز سخت تر خواهد کرد. شما می توانید هر کفپوشی را بنا به سبک دکوراسیون منزل و یا سلیقه خود انتخاب کرده و به سراغ بهترین گزینه ای که به ذهنتان می رسد بروید. در این میان شما می توانید از تنوع کفپوش آشپزخانه و از پتانسیل های آن استفاده کرده و بر اساس نیازتان کفپوش آشپزخانه تان را انتخاب کنید. در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم که در رابطه با انتخاب درست یک کفپوش آشپزخانه بگوییم، پس با ما همراه باشید.

کفپوش آشپزخانه

سرویس خواب بالسا

یکی از مسائلی که انتخاب کفپوش آشپزخانه می تواند به دنبال داشته باشد این است که فضای آشپزخانه شما را بزرگ تر نشان دهد. نقش کفپوش آشپزخانه در کلیت دکوراسیون آشپزخانه بسیار پررنگ است و شما در اولین مراحل طراحی داخلی منزل خود به انتخاب کفپوش آشپزخانه و البته ترکیب کلی آن با کابینت آشپزخانه تان می پردازید.

کابک دکور
طراحی داخلی با کفپوش آشپزخانه
کابک دکور

مسئله ای که باعث اهمیت انتخاب کفپوش آشپزخانه می شود آن است که آشپزخانه محیط پر رفت و آمدی است که وسایل بسیاری هم دارد که اغلب تیز و یا سنگین هستند؛ بنابراین هر کدام از این ویژگی ها به نوبه خود می تواند در صورت داشتن یک کفپوش نامناسب خسارات زیادی به دکوراسیون آشپزخانه شما وارد کند. پس با همه این حرف ها شما باید کفپوشی را برای دکوراسیون آشپزخانه خود انتخاب کنید که ضد آب بوده و به راحتی هم دچار خراشیدگی نشود. علاوه بر این یکی از ویژگی های کفپوش آشپزخانه مناسب آن است که به راحتی هم تمیز شود. معمولا کفپوش هایی که از سنگ طبیعی هستند اگر به خوبی نگهداری شوند می توانند دوام بالایی داشته و سال های سال برایتان عمر کنند و در صورتی هم که آسیبی ببینند می توانید آنها را ترمیم نمایید. در این میان کفپوش های چوبی مهندسی شده با وجود عمر کمتری که دارند می توانند فضای منزل و دکوراسیون آشپزخانه شما را گرم تر و دنج تر جلوه دهند.

کابینت ژانو
کفپوش آشپزخانه
کابینت ژانو

مسئله دیگری که باید در رابطه با مناسب ترین کفپوش برای آشپزخانه در نظر داشت دوام و مقاومت آن در برابر حرارت است. در این راستا باید گفت که معمولا پوشش مناسب برای کف آشپزخانه می تواند کفپوش های سنگی باشد چراکه کفپوش های چوبی معمولا دوام خوبی در برابر خرارت نداشته و شرایطی پایدار را ترجیح می دهند. پس نکته ای که حتما قبل از انتخاب مناسب ترین کفپوش برای آشپزخانه باید در نظر داشت آن است که آن را از جهات مختلفی بررسی کرد.

توصیه ما آن است که برای انتخاب پوشش مناسب برای کف آشپزخانه بهتر است که از متخصصانی که مهارت زیادی در این راستا دارند کمک بگیرید تا بهترین کفپوش آشپزخانه را تهیه نمایید.

[[nid:82747]]

معمولا کفپوش هایی که از تایل هایی با ابعاد بزرگتر ساخته شده اند هزینه بیشتری به دنبال دارند چراکه برای شکلگیری الگو و البته نصبشان هم زمان . سختی زیادی نیاز خواهد بود. اگر با تمامی این توصیفات باز هم مطمئن نیستید که دقیقا چه چیزی مناسب ترین کفپوش برای آشپزخانه شماست پیشنهاد ما این است که لیستی از توقعات و نیازهایی که برای یک کفپوش در نظر دارید یادداشت کنید و بعد هم بر اساس اولویت هایی که دارید دست به انتخاب بزنید.

مطلب مرتبط: انواع کفپوش آشپزخانه، این ۵ کفپوش شگفت انگیز!

کفپوش آشپزخانه طرح دار

کفپوش آشپزخانه طرح دار

یکی از پیشنهاداتی که برای پوشش مناسب برای کف آشپزخانه برایتان داریم آن است که از طرح ها و الگوهایی استفاده کنید تا بر زیبایی دکوراسیون آشپزخانه تان افزوده شود. همانطور که در این تصویر نیز به خوبی مشاهده می کنید رنگ خاکستری که در طیف متفاوتی در این کاشی ها طراحی شده و اشکالی را ساخته توانسته مکمل خوبی باشد و دکوراسیون آشپزخانه را نیز زیبا و منحصر به فرد سازد.

مطلب مرتبط: ۷ متریال زیبا و بادوام برای کفپوش آشپزخانه

پوشش مناسب برای کف آشپزخانه

ترکیب کفپوش آشپزخانه با وسایل در دکوراسیون آشپزخانه

در بسیاری از مواقع هم سادگی می تواند مکملی بر تمامی فضاهای شیک و خاص باشد. در رابطه با دکوراسیون آشپزخانه این تصویر هم همین مسئله صدق می کند. ظاهر کفپوش آشپزخانه بسیار طبیعی است و ابعاد و ظاهری که فراهم آمده هم آرامش را بر دکوراسیون آشپزخانه برقرار کرده است. در دکوراسیون آشپزخانه این تصویر سعی شده که ترکیب میز و صندلی های چوبی که چیدمان شده اند با کفپوش، ترکیب خوبی ایجاد کند.

مطلب مرتبط: پوشش کف آشپزخانه، فرش یا کفپوش؟

کفپوش آشپزخانه بتنی

آیا بتن یک پوشش مناسب برای کف آشپزخانه است؟

معمولا توصیه می شود که افرادی که به دنبال سادگی، سردی و یک کفپوش آشپزخانه بی دردسر هستند به سراغ کفپوش بتنی بروند. در این رابطه باید گفت که کفپوش آشپزخانه از جنس بتن معمولا نگهداری کمی نیاز داشته و سختی آن هم باعث دوامش می شود.

مطلب مرتبط: کفپوش بتنی برای دکوراسیون داخلی شیک و مدرن

انتخاب کفپوش آشپزخانه

تضاد رنگی با کفپوش آشپزخانه

شما می توانید با انتخاب مناسب ترین کفپوش برای آشپزخانه خود از مقاومت آن برای نشت آب و یا لکه گیری خاطرجمع شوید. حالا می توانید این پروژه را با ترکیب متضاد آن با سایر بخش های خانه کامل کنید. منظورمان این است که شما می توانید مثل این تصویر از کفپوش آشپزخانه ای استفاده کنید که برای دکوراسیون آشپزخانه سفید شما متضاد بوده و با رنگ تیره خود، دکوراسیون آشپزخانه شما را تکمیل کند.

مطلب مرتبط: راهنمای خرید کفپوش مناسب برای آشپزخانه در بازار ایران

مناسب ترین کفپوش برای آشپزخانه

کفپوش گرانیتی در دکوراسیون آشپزخانه

کاشی ها و کفپوش گرانیت می توانند برای سبک های کلاسیک در دکوراسیون آشپزخانه گزینه مناسبی باشند. این نوع کاشی ها معمولا گزینه انتخابی بسیاری از افراد هستند و یکی از دلایل آنها هم مقاومت کفپوش گرانیتی در برابر لکه و تمیز شدن راحت آن است. معمولا گفته می شود که کفپوش گرانیتی گزینه مناسبی برای خانه هایی است که خانواده ای در آن زندگی می کند.

مطلب مرتبط: آجرهای ارزان، کفپوش متفاوت در دکوراسیون داخلی

پارکت چوبی در آشپزخانه

مناسب ترین کفپوش برای آشپزخانه های ظریف

شما می توانید از پارکت های چوبی برای دکوراسیون آشپزخانه تان استفاده کنید. این نوع کفپوش ها می توانند باعث شوند که ظرافت آشپزخانه شما چندین و چند برابر شود. همانطور که در این تصویر هم مشاهده می کنید پارکت چوبی باید با ظرافت بسیاری چیدمان و نصب شود. در این تصویر به خوبی دیده می شود که ظرافت این پارکت ها توانسته در کنار رنگ سفید وسایل، خود را به نمایش بگذارد. باید این را هم اضافه کرد که این نوع کفپوش می تواند باعث گرم تر و دنج تر شدن دکوراسیون آشپزخانه شود.

مطلب مرتبط: پارکت چوبی، شیک ترین کفپوش در دکوراسیون داخلی!

کفپوش آشپزخانه مدرن

کفپوش آشپزخانه مدرن

انتخاب بسیاری از کفپوش آشپزخانه ها می تواند در انتقال احساس گرما و آرامش به فضا کمک کند. در این میان می توان مثل این تصویر با ترفندهایی از دکوراسیون مدرن، ترکیب خوبی ایجاد کند. نمونه بارزی از این کار را می توانید در این تصویر مشاهده کنید.

مطلب مزتبط: کابینت آشپزخانه، کلاسیک یا مدرن؟

دکوراسیون آشپزخانه ساده

دکوراسیون آشپزخانه ساده

شما می توانید برای دکوراسیون آشپزخانه تان فضایی روشن، آرامش بخش و زیبا ایجاد کنید. همانطور که این تصویر هم نشان می دهد می توانید با انتخاب یک کفپوش گرم و نسبتا تیره در کنار پارچه های طرح دار زیبایی که در دکوراسیون آشپزخانه تان استفاده کرده اید به این هدف دست یابید.

کفپوش آشپزخانه سفید

همنشینی کفپوش آشپزخانه با آثار هنری

همانطور که در این تصویر هم مشخص است شما می توانید با استفاده از کفپوش آشپزخانه سفید رنگ و ترکیب آن با رنگ سفید دیوار، همنشینی ای فوق العاده با آثار هنری تان ایجاد کنید. این دقیقا همان چیزی است که در دکوراسیون آشپزخانه یا ناهارخوری این تصویر به خوبی مشخص است.

مطلب مرتبط: کابینت سفید، دکوراسیون آشپزخانه دلباز و پر نور!

کفپوش آشپزخانه کانتری

کفپوش آشپزخانه با سبک کانتری

کفپوش آشپزخانه سنگی معمولا یادآور سبک کانتی است. همانطور که در این تصویر مشاهده می کنید از این کفپوش ها در کتار رنگ کلاسیک استفاده شده که روشنایی فضا را زیاد کرده و تنوع رنگی و پوششی کفپوش هم به خوبی به چشم می خورد.

برای داشتن مناسب ترین کفپوش برای آشپزخانه از اهالی فن وب سایت چیدانه کمک بگیرید!

منبع: womanandhome | مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه