Chidaneh.com placeholder image

5 ویلای برجسته درشهر های مختلف ایران

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: حتما شما هم در جریان هستید که در این چند سال اخیر پروژه های برجسته زیادی در تهران و بیشتر شهر های کشور به سرانجام رسیده است و چیدانه سعی بر آن داشته است تا آن ها را به شما معرفی کند، تا کنون هم شما در بخش پروژه های برجسته چیدانه با تعداد زیادی از این پروژه ها آشنا شده اید. اما اکنون در آغاز فصل تابستان چیدانه به این فکر افتاده است تا مروری برطراحی دکوراسیون برخی از این ویلا ها داشته باشد، شاید شما بخواهید برای طراحی ویلای رویایی خود از آن ها بهره بگیرید.پس با چیدانه همراه باشید.

تابلو فرش ریحان

1. ویلایی برای یک دوست در لواسان تهران، کاری از علیرضا تغابنی

این پروژه ی زیبا که در دل طبیعت بکر منطقه لواسان تهران قرار دارد، در سال 1387 برنده جایزه معمار شده است. به گفته طراح این پروژه، ساختمان قرار بود ساده باشد ولی در عین حال ایمن. منظره بی نظیر رویرو باعث شد تا طراح خلاق به این نتیجه برسد تا ساختمان قابی زیبا باشد بر چشم انداز منطقه، پس ساحتمان را به شکل دو قوطی طراحی کرد که نشیمن و آشپزخانه در بالا و اتاق های خواب در پایین قرار گرفته اند، لته های چوبی روی نما را شکاف خورده طراحی کردند تا منظره زیبا را از دست ندهند.

در هر گوشه ساختمان دوستی بین ساختمان و طبیعت اطرافش حس می شود، اما نکته جالب تر تراس خانه است که برابر است با طول ساختمان، ترسی که شب های خنک تابستانی را دلچسب تر می کند، مای این ساختمان از دو متریال تشکیل شده است، چوب و بتن. ترکیب این دو متریال در نما باعث مقاومت بنا در مقابل عوامل جوی همانند برف و باران می شود و مقاومت بسیار خوبی دارد.

مطلب پیشنهادی : ویلایی برای یک دوست در لواسان تهران

برای دیدن دیگر نمونه کار ها، اطلاعات بیشتر یا ارتباط با این شرکت می توانید به پروفایل اهالی فن علیرضا تغابنی مراجعه نمایید.

2. طراحی ویلای نازدلکده د مازندران برای یک خانواده پر جمعیت، کاری از گروه کلیاس کویر

این ویلای زیبا برای گذران تعطیلات یک خانواده پر جمعیت طراحی شده است. این ویلا که در باغی به مساحت 30000 متر مربع و در نزدیکترین و مجازترین فاصله از دریا و در شهر ایزدشهر، مازندران قرار دارد، باید جوری طراحی می شد تا خانواده بتوانند در عین داشتن استقلال در فضاهای بیشتری از خانه گرد هم بیاییند و هیچ فرصتی را برای ب هم بودن از دست ندهند؛ این اصلی ترین خواسته کارفرما بود.

مجموعه از ۳ خانه تشکیل شده است ؛ خانه ای در بال اول ، خانه ای در بال دوم و خانه اصلی در میان دو بال. فضای ورزش پیوند دهنده بال اول و خانه اصلی است . و استخر میان این دوبال پیوند دهند این فضاها با یکدیگر هستند. مجموعه در یک طبقه استوار شده است ، مگر بخشهایی از خانه اصلی که خواب اصلی و نیز فضاهای سرگرمی مرتبط با ایوان را شامل می شود ، این ایوان که بام  بال دوم خانه است ، از یک سو به دریا رومی کند و از سوی دیگر به باغ مجموعه.

مطلب پیشنهادی : طراحی ویلای نازدلکده در مازندران برای یک خانواده پر جمعیت

برای دیدن دیگر نمونه کار ها، اطلاعات بیشتر یا ارتباط با این شرکت می توانید به پروفایل اهالی فن دفتر طراحی و معماری کلیاس کویر مراجعه نمایید.

3. خانه برادران، ویلای پیلوت در زمین شیب دار، کاری از آتلیه معماری اکنون

آب و هوای خوب و دل انگیز شهر شیراز هر کسی را مجاب می کند تا برای آخر هفته خانه ای بسازد و خستگی یک هفته تلاش و کوشش را در آن جا به در کند. خانه برادران " ویلایی در شهر صدرا در نزدیکی شیراز است که پروژه ای است موفق از گروه معماری اکنون.

این خانه ویلایی در زمینی با شیب ۲۰ درصد برای گذران تعطیلات ساخته شده و شامل چهار طبقه است. ا توجه به موقعیت و شیب زمین، فرو بردن کارکردها و فضاهای درخواستی درون زمین (در قالب دو طبقه به شکل پلکانی) و بالا کشیدن باقیمانده فضاها در قالب واحد روی پیلوت (فضای بازی است که بین سطح زمین تا حجم بنای قرار گرفته روی ستون را پوشش می دهد) مورد نظر قرار گرفت. مواد و مصالح به کار رفته در پروژه و استفاده از سنگ های لاشه سنگین و ورق های فلزی با ضخامت اندک به واسطه طبیعی بودن هر دو چرخه بازگشت پذیری و همچنان استفاده از آنها تضاد باورپذیر و موجهی را به سطوح و حجم ها داده است. یکی از نکته های مهم در طراحی این پروژه پلکان این مجموعه است که به عنوان یکی از مهمترین نمادهای معمارانه، سعی در تعدیل و کاستن از ماهیت ساده و مجسمه گون بنا به عنوان فضایی مشخص دارند.

مطلب پیشنهادی  : خانه برادران، ویلای پیلوت در زمین شیب دار

4. خانه ای به یاد رستم، ویلایی مدرن در کردان کرج، کاری از سهراب رفعت

کردان کرج نیز یکی دیگر از مناطقی است که به واسطه آب و هوای خوبی که دارد ساختن ویلاهای مدرن در ان رواج پیدا کرده است. این ویلای  مدرن که به یاد اولین اسب در گذشته سالومه بابایی کارفرمای پروژه، با هدف سوارکاری ­و پرورش اسب طراحی و اجرا شد. این مجموعه در زمینی به مساحت ۱۹۵۰ مترمربع در کوهپایه واقع شده که در دو بخش خدماتی به مساحت ۲۴۰ متر­مربع و ویلای اصلی به مساحت ۲۵۰ مترمربع احداث گردیده است. این پروژه که در سال 1393 به کسب رتبه اول گروه مسکونی تک واحدی مسابقه معمار نائل آمده است، در ابتدا با مشکل آب های زیر زمین روبرو بوده است که طراحان پروژه به خوبی از پس آن بر آمدند.

ویلای اصلی در قسمت­ میانی زمین قرار گرفته که پشت به بخش خدماتی طراحی شده تا خواست کارفرما مبنی بر جداسازی این­دو قسمت از یکدیگر خصوصاً قسمت استخر بدون ایجاد حصار در زمین میسرگردد. بدین صورت رفت و آمد­های معمول از جمله امور تاسیساتی و یا خدماتی همچون آشپزی و رسیدگی به اسب ها و… خللی در خلوت و استفاده از قسمت خصوصی نخواهد داشت. مجموعه عوامل مذکور، ساختار طرح را در غالب ترکیب دو حجم مکعب مستطیل ساده و خالص شکل داده است که بتواند پاسخگوی تمامی نیازهای پروژه باشد.

مطلب پیشنهادی : خانه ای به یاد رستم، ویلایی مدرن در کردان کرج

برای دیدن دیگر نمونه کار ها، اطلاعات بیشتر یا ارتباط با این شرکت می توانید به پروفایل اهالی فن دفتر معماری سهراب رفعت مراجعه نمایید.

5. ویلای شمس در زرندیه ساوه، الماسی در دل کویر، کاری از گروه معماری کارند

نیاز نیست برای خلق یک طرح خوب از فرم های عجیب قریب و شاخ دار استفاده کرد با کمی تامل و صبر می توان حتی با یک مکعب مستطیل ساده فرمی زیبا خلق کرد، ویلای زرندیه ساوه نمنه بارز این مطلب است. این ویلای زیبا که توسط گروه معماری کارند طراحی شده است در سال ۹۲ رتبه دوم معمار را کسب کرده است. ویلای ساوه در حاشیه یک زمین کشاورزی و در میان استخری با ظرفیت ۲۵۰۰ مترمکعب که برای آبیاری باغ در نظر گرفته شده، جای گرفته است. طبقه اول ویلا شامل اتاق مهمان، آشپزخانه، سرویس و حمام، پذیرائی عمومی و تراس و طبقه دوم شامل دو اتاق خواب، آشپزخانه کوچک، پذیرایی خصوصی و تراس است.

شرایط مکانی پروژه (اقلیم گرم و خشک و قرارگیری بنا در میان آب) فرصت بازخوانی معماری کوشک را برای معماران فراهم نمود. بر این مبنا، دغدغه اصلی طراح ضمن فراهم نمودن شرایط آسایش در دل کویر، ایجاد ارتباطی معنادار با معماری ایرانی و کوشک بود. در طراحی این بنا سعی شده مفاهیم پایه در معماری کوشک را اقتباس و به زبانی امروزی بازگو شود. تضاد میان پر و خالی، نحوه اتصال فضای تهی داخلی با مرز ساختمان و بیرون، حفظ هندسه کلی و تمامیت قابل ادراک، تاکید بر فرآیند ورود به ساختمان و ایجاد تنوع فضائی و دیدهای متقاطع در فضاهای بسته و نیمه باز از موارد مورد نظر در طرح پروژه بوده است.

مطلب پیشنهادی : ویلای شمس در زرندیه ساوه، الماسی در دل کویر

برای دیدن دیگر نمونه کار ها، اطلاعات بیشتر یا ارتباط با این شرکت می توانید به پروفایل اهالی فن شرکت معماری  کارند مراجعه نمایید.

اگر قصد تغییر دکوراسیون داخلی منزل، ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

مطالب پیشنهادی : خانه دو پوسته ی لواسان ، طراحی ویلا برای ارتباط با طبیعت
معماری مدرن ویلای شماره ۵۹۹ در سواحل مازندران
معماری متفاوت ویلای مسعودی در شیراز

مجتمع خدمات فناوری دانشگاه شریف، بازسازی یک سوله قدیمی

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه