Chidaneh.com placeholder image

نکاتی برای طراحی ورودی در دکوراسیون منزل

به قلم: لاله داورپناه

ورودی و راهرو: اولین فضایی که در هنگام حضور به منزل، تجربه می کنیم ورودی آن است. شکی در آن نیست که حال هوای این بخش از خانه تاثیر بسیار زیادی در روحیه ساکنان و یا حتی مهمانان هر خانه ای خواهد داشت. چیدانه در این مطلب می خواهد با یادآوری نکاتی در مورد دکوراسیون داخلی ورودی به زیباتر شدن این بخش از خانه شما کمک کند.

chidaneh ad banner

مهمترین نکته در دکوراسیون ورودی منزل شما این است که همیشه آن را تمیز و مرتب نگه دارید. حتی اگر از رنگ ویا وسیله ی خاصی در طراحی ورودی خانه خود استفاده نکرده باشید، نظافت، طبقه بندی و نظم دهی به این فضا کمک می کند تا جلوه ای زیبا داشته داشته باشد. بهتر است فضای ورودی را همیشه خوشبو نگه دارید. برای این کار می توانید از شمع های عطری و اسپری های خشبو کننده هوا استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: فنگ شویی ، ورودی خانه شما را متحول می کند!

نورپردازی در این فضا باید نورپردازی عمومی باشد. چیدانه در مطالب گذشته، شما را با انواع لامپ ها و روش های نورپردازی در دکوراسیون داخلی آشنا کرده است. سعی کنید نورپردازی درب ورودی به گونه ای باشد که میزان تابش نور در این فضا پایین باشد تا فضا را گرم و صمیمی نشان دهد هر چه میزان شدت نور این فضا بالاتر باشد حس صمیمیت فضا کمتر خواهد شد. معماران استودیو طراحی یکتا در طراحی ورودی که در تصویر بالا می بینید نکات مهم در نورپردازی را مد نظر قرر داده اند.

می توانید از یک سطل زیبای تزئین شده برای قرار دادن چترها و دیگر وسایل استفاده کنید و همچنین از حلقه های زیبا به عنوان یک وسیله کاربردی و تزئینی استفاده کنید. استفاده از تابلوهای کوچک و زیبا می تواند حس گرمی و صمیمیت را به فضای ورودی منزل ببخشد. 

مطلب پیشنهادی: ۸ نکته مهم برای نصب تابلو به دیوار در دکوراسیون منزل

استفاده از گل و گیاه طراوت و تازگی را به خانه شما دعوت می کند. می توانید با قرار دادن گلدان های زیبا به صورت قرینه جلوه ای آرام و دلنشین به ورودی بدهید. سعی کنید از گلدان های درختچه های کاج استفاده نمایید زیرا این درختچه ها همیشه سبزند.

مطلب پیشنهادی: شادابی دکوراسیون منزل با گل آرایی های زیبا و ساده

اگر ورودی خانه شما فضای کوچکی دارد، استفاده از آیته های قدی می تواند فضا را بزرگتر و دلنشین تر نشان دهد. علاوه بر آن این آینه به شما کمک می کنر تا هنگام ورود و خروج از خانه از مرتب بودن ظاهر خود اطمینان حاصل کنید. چیدانه قبلا به این سوال که چگونه آینه ها را در فضاهای مختلف بچینیم؟ پاسخ داده است.

استفاده از یک میز دکوراتیو هم می تواند فضایی توام با آرامش را به همراه بیاورد. این میز می تواند مکان مناسبی برای نگهداری از وسایل تزئینی و کوچک شما باشد. همانطور که در تصویر می بینید طراحان مهندسین مشاور آراستان در طراحی ورودی این خانه با قرار دادن کمد و قفسه هایی در نزدیکی ورودی از فضا استفاده کرده و محلی را برای نگهداری از وسایل به وجود آورده اند.

مطلب پینهادی: ۱۱ پیشنهاد خانه داری برای خانم های با سلیقه

می توانید از یک نمیکت پارچه ای یا کاناپه کوچک برای نشستن به منظور پوشیدن کفش ها استفاده کنید. از جالباسی مناسب از جنس و شکل متناسب با سبک دکوراسیون منزل تان استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ سبک دکوراسیون داخلی در کشورهای مختلف جهان

دکوراسیون ورودی با تغییرات خلاقانه می تواند متحول شود. بر روی درب سایه بانی زیبا با رنگ متناسب با رنگ درب قرار دهید تا احساس امنیت بیشتری به درب ورودی شما ببخشد.

مطالب بیشتر: فضاهای کوچک اما خیره کننده!
طراحی ورودی بر اساس سبک زندگی شما
۸ ایده برای طراحی فضای ورودی خانه، تاثیر اول، تیرآخر!
۵ ایده عالی برای طراحی فضای ورودی

منبع: کتاب هنر دکوراسیون | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
محمد یوسفی روزبهانی در تاریخ 08 تیر 1394
سلام راجب بازسازی مغازه های بر خیابان مطالب و نمونه کاربذارید خصوصا دفتر املاک
lalehdavarpanah در تاریخ 08 تیر 1394
سپاس از توجه شما! سعی می کنیم این موضوع را در برنامه کاری قرار دهیم.

ثبت دیدگاه