Chidaneh.com placeholder image

بهترین مواد شستشوی فرش، هرچیزی راهی داره دیگه!

به قلم: تحریریه چیدانه

شستشوی فرش یکی از مسائلی است که همیشه ذهن خانواده ها را به خود درگیر می کند؛ اینکه چه کار کنند که با وجود شستن فرش از ارزش آن کم نشده و آسیبی هم به آن وارد نشود. به همین دلیل هم خیلی ها ترجیح می دهند که به جای اینکه شستشوی فرش را خودشان انجام دهند آن را به قالیشویی های معتبر بسپارند. در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم در رابطه با شستشوی فرش صحبت کنیم، پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

قالیشویی یا شستن فرش با دست

تابلو فرش ریحان

قالیشویی یا شستن فرش با دست

همانطور که گفتیم اینکه فرشمان را به قالیشویی ها بسپاریم یا آن را خودمان بشوییم مسئله ای است که دغذغه خیلی از افراد است. خیلی ها ترجیح می دهند با صرف هزینه ای بیشتر فرششان را به قالیشویی بسپارند تا خیالشان راحت شود که فرش آسیب نمی بیند. در مقابل خیلی ها هم تا فرششان را خودشان نشویند خیالشان راحت نمی شود. برای مقایسه و البته تصمیم گیری در این رابطه بهتر است به مطلب شستشوی فرش، خودم بشورم یا ببرم قالیشویی؟ سری بزنید.

مطلب مرتبط: شستن فرش در منزل، چطوری ممکنه؟

شستشوی فرش در خانه

شستشوی فرش

خیلی ها معتقدند که اگر فرش را به قالیشویی های نامعتبر بسپارید ممکن است در بعضی مواقع از مواد شوینده هایی استفاده شود که به بافت فرش آسیب می رساند، البته این موضوع در رابطه با شستشوی فرش با دست هم مطرح می شود. مواد شوینده شیمیایی می تواند بافت فرش را از بین ببرد. به همین دلیل توصیه می شود در صورتی که تصمیم دارید فرشتان را خودتان بشویید از مواد شوینده های معتبر استفاده کنید. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا در رابطه با بهترین مواد شوینده فرش صحبت کنیم.

شستن فرش در منزل

اگر برای شستن فرش از مواد شوینده درستی استفاده نکنید ممکن است آسیب های وارد شده بر بافت فرش را حتی از همان اول حس نکنید و کم کم به مرور زمان شاهد خراب شدن بافت فرشتان شوید. البته مضرات مواد شیمیایی مورد استفاده برای شستشوی فرش برای کودکان و حیوانات خانگی هم مشکل زا خواهد بود! پس بهتر است در این رابطه کوتاهی نکرده و به سراغ بهترین مواد شوینده فرش بروید.

مطلب مرتبط: زرد شدن فرش بعد از شستشو، یعنی کاریه که شده؟

بهترین مواد شستشوی فرش در خانه

برخلاف انتظار، بسیاری معتقدند که استفاده از شامپو فرش می تواند به فرش شما آسیب بزند! شامپو فرش جزء شوینده هایی است که در شستشوی فرش با آن، تمامی مواد مضر و میکروب ها به طور کامل از بافت فرش بیرون نمی رود. علاوه بر این بعد از شستشوی فرش با شامپو فرش تار و پودهای فرش کمرنگ تر شده و بافت فرش شما به نسبت خشک تر از قبل می شود.

مطلب مرتبط: فرش و موکت تان را به همین آسانی برق بیاندازید!

بهترین مواد شستشوی فرش

بهترین مواد شستشوی فرش

باید بگوییم که بهترین مواد شوینده برای فرش، آب و شوینده های ملایم است. شما می توانید برای این کار به سراغ مایع ظرفشویی بروید و آن را در کنار سایر مواد شوینده ملایم به استفاده بگیرید.

مواد شوینده ملایم

علاوه بر این شما می توانید با روشی خانگی به ساخت بهترین مواد شوینده برای فرش بروید. برای این کار باید در ابتدا یک لیوان آب را به عنوان حلال مواد بردارید و آن را آماده کنید. حالا سه قاشق شامپوی فرش و یا مایع ظرفشویی را به آب اضافه کنید. بعد یک قاشق سرکه سفید را هم به محلول خود اضافه کنید و آن را به خوبی هم بزنید. فقط دقت کنید که در مقدار مواد دقت داشته باشید و آن را کم و یا زیاد نکنید. شما می توانید این محلول را در یک اسپری بریزید و در مواقع کثیف شدن فرش با اسپری کردن آن و با کمک یک دستمال نخی، لکه را به خوبی از بین ببرید.

محلول خانگی شستشوی فرش

باید گفت که سرکه موجود در این محلول می تواند به چربی زدایی، بو زدایی و البته رفع لکه های مختلف به شما کمک کند. وجود سرکه در این محلول می تواند عملکرد شامپوی فرش را نیز بهبود بخشد. فقط حتما دقت کنید که از سکه سفید استفاده کنید نه قرمز!

 شما می توانید به اهالی فن وب سایت چیدانه اعتماد کند:

​​نویسنده: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه