Chidaneh.com placeholder image

مدل کاناپه تکی، چرا مبل شما فقط یه تشک لازم داره؟

به قلم: تحریریه چیدانه

حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از مدتی از کاناپه و یا مبلمان منزلتان خسته شده و به ایجاد یک تغییر اساسی نیاز پیدا کنید. شاید هم گاهی اوقات واقعا به یک کاناپه جدید در دکوراسیونتان احتیاج دارید. در هر صورت راه های زیادی برای مسائل گفته شده وجود دارد که البته هزینه هم در آن ها نقش مهمی را ایفا می کند. در این مطلب می خواهم کمی در مورد تشک روی کاناپه با شما صحبت کنم. این که اصلا ما به چند تشک روی مبلمانمان نیاز داریم و تعداد چه نقشی می تواند در کیفیت کاناپه داشته باشد. یکی از روش های مقرون به صرفه برای ایجاد تغییرات گفته شده توجه به تشک کاناپه است. 

در ادامه خواهید دید:

تابلو فرش ریحان
  • تشک تکی برای کاناپه جلوی تلویزیون
  • مدل کاناپه تکی برای نشیمن کوچک
  • مدل کاناپه تکی ساده
  • مرتب کردن کاناپه تکی
  • تشک برای کاناپه تکی ال شکل
  • مدل کاناپه تکی بزرگ
  • مدل کاناپه تکی گرد

امیر صادقی
عکاسی خانه ی تارخ و ساغر در یوسف آباد
امیر صادقی

تشک تکی برای کاناپه جلوی تلویزیون

یکی از کاربردهای کاناپه های تکی یا بزرگ در دکوراسیون، به خصوص برای فضاهای کوچک، در این است که محلی برای استراحت و تماشای تلویزیون به حالت خوابیده محسوب می شود. حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید روی کاناپه تان چرت کوتاهی بزنید. برای این کار یک تشک و نشیمنگاه تکی بسیار ایده آل است. قرار گیری چند تشک کوچک کنار هم به دلیل ایجاد فرورفتگی و بالاآمدگی، صاف و تخت بودت لازم را نداشته در نتیجه اصلا برای بدن با حالت خوابیده مناسب نخواهد بود. 

مطلب پیشنهادی : مدل مبل راحتی ال، ۱۰ انتخاب خانواده های ایرانی!

امیر صادقی
عکاسی خانه ی پر انرژی فرشاد و یاسمن
امیر صادقی

مدل کاناپه تکی برای نشیمن کوچک

استفاده از یک تشک برای کاناپه به شدت برای فضاهای کوچک توصیه می شود. زیرا یک تشک، یکدست بودن و یکپارچگی کاناپه را تشدید کرده، در نتیجه باعث بزرگ تر به نظر رسیدن آن می شود. زمانی که شما یک کاناپه بزرگ در فضای کوچکتان داشته باشید ناخودآگاه احساس سالن بزرگ را نیز پیدا خواهید کرد. در نتیجه یک تشک باریک تر وبزرگ تر بودن کاناپه را بیش تر از چند تشک کنار هم نشان می دهد. 

مطلب پیشنهادی : ۴ نکته برای انتخاب درست کاناپه

مبلیران اصل
مبلمان مدرن نشیمن رنگ کرم
مبلیران اصل

مدل کاناپه تکی ساده

اگر شما تمایل به داشتن یک اتاق نشیمن ساده و خلوت هستید، اما در عین حال به استفاده از کوسن های تزیینی نیز علاقه زیادی دارید، استفاده از یک تشک بزرگ برای کاناپه برایتان ایده آل خواهد بود. زیرا علاوه بر این که یک کاناپه ساده را در اختیار دارید، می توانید به راحتی کوسن ها با مدل های مختلف را روی آن بچینید. در صورت وجود چند تشک روی کاناپه، اضافه کردن کوسن های زیاد هرج و مرج و بی نظمی زیادی را وارد فضا خواهد کرد. 

مطلب پیشنهادی : مبلمان راحتی جدید، یکی از این ۹ مدل حتما انتخاب شماست!

گالری مبلمان و اکسسوری آوان
مبلمان راحتی
گالری مبلمان و اکسسوری آوان

مرتب کردن کاناپه تکی

کاناپه با یک تشک برای تمیز و مرتب کردن بسیار ساده تر خواهد بود. اگر از چند تشک استفاده می کنید حتما متوجه این موضوع شده اید که وسایل و اجسام ریز به زیر تشک ها رفته و حتی مدت ها دنبال آن گشته اید. این موضوع امکان جمع شدن آشغال و کثیف شدن زیر تشک ها را نیز تشدید می نماید. 

مطلب پیشنهادی : انتخاب مناسب ترین پارچه برای رومبلی و پرده در نشیمن

فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر
مبلمان ال راحتی نشیمن رنگ کرم
فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر

تشک برای کاناپه تکی ال شکل

مبلمان های ال شکل که در گوشه ها قرار می گیرند گاهی اوقات برای چیدمان کوسن و تشک دچار مشکل می شوند. استفاده از تشک تکی کاملا این مشکل را بر طرف کرده و کاناپه ال شکل شما را یک دست می کند. وجود چند تشک بر روی این مدل کاناپه به مرور کمی باعث ایجاد بی نظمی و شلوغی کاناپه نیز خواهد شد.

مطلب پیشنهادی : معجزه مبلمان جمع و جور در دکوراسیون آپارتمان های کوچک

گالری مبلمان صبوری
مبلمان کلاسیک مدل روبرتو
گالری مبلمان صبوری

مدل کاناپه تکی بزرگ

یکی از یهترین مزایای استفاده از یکی تشک برای کاناپه این است که تعداد افراد بیش تری می توانند روی آن بنشینند. وجود دو یا سه تشک روی یک مبل، ناخودآگاه این حالت را القا می کند که روی هر تشک فقط یک نفر باید نشسته و در نتیجه تعداد افراد محدود می شود. در صورتی که ممکن است کاناپه بسیار بزرگ تر از استفاده فقط دو یا سه نفر باشد. این اتفاق به خصوص برای مهمانی های با جمعیت زیاد اهمیت بیش تری پیدا می کند.

مطلب پیشنهادی : بهترین چیدمان مبلمان برای دکوراسیون شما کدام است؟

مدل کاناپه تکی

مدل کاناپه تکی گرد

گاهی اوقات مدل کاناپه انتخابی شما گرد و یا با فرم منحنی است. تشک های تکی این امکان را برای شما فراهم می کنند که بتوانید برای هر مدل منحنی یا سخت کاناپه آن ها را آماده کنید. این مدل کاملا خود را با کاناپه هماهنگ کرده و می تواند دوخت بسیار ظریف و زیبایی داشته باشد. 

 

برای دیدن مدل های مبلمان تک و شیک به بخشی اهالی فن چیدانه مراجعه کنید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه