Chidaneh.com placeholder image

پارکت و لمینت در نشیمن، پاسخ به 5 سوال شما در رادیو چیدانه!

به قلم: کیمیا مرادی

گاهی اوقات پیش می آید که انتخاب بین کفپوش و لمینت برایتان سخت می شود! یا رنگ کفپوش خانه برایتان چالش برانگیز می شود! اگر دوست دارید بهترین انتخاب را داشته باشید و در مورد ست کردن وسایل منزل با کفپوش پارکت یا لمینت در نشیمن بیش تر بدانید؛ با چیدانه همراه باشید! ما به پنج سوال پر تکرار شما پاسخ داده ایم. ضمنا در انتهای مطلب می توانید فایل صوتی این مطلب را بشنوید. در اپیزود اول سری پادکست های “از ما بپرسید“، درباره روح بخشیدن به دکوراسیون خنثی حرف زدیم. 

دکوراسیون آریو
اجرای لمینت و پارکت
دکوراسیون آریو

چوب و هنر

[[nid:66938]]

سوالات پر تکرار شما درمورد پارکت و لمینت در نشیمن:

1- مشغول خرید جهیزیه هستم. ترکیب رنگ خانه برایم مهم است. می خواهم بدانم برای پارکت تیره چه رنگ مبلی مناسب هست؟

قبل از انتخاب رنگ، بهتر است در مورد جنس مبلمان صحبت کنیم! خرید مبلمان با جنس چوب هماهنگی خوبی از نظر متریال بین کفپوش و مبلمان ایجاد می کند. همچنین گرمای لذت بخشی را به نشیمن می بخشد. استفاده از رنگ های خنثی روشن مانند طوسی می تواند انتخاب خوبی باشد. به شرط آنکه در کنارش از رنگ های تاکیدی و شاد استفاده شود. مطلب رنگ مبلمان منزل، انتخاب به سادگی آب خوردن! بیش تر کمکتان می کند.

پارکت و کاغذ دیواری ابو دیزاین
پارکت و کاغذ دیواری ابو دیزاین
پارکت و کاغذ دیواری ابو دیزاین

2- کفپوش منزلمان پارکت است. چه نوع فرشی خریداری کنیم؟

فرش یکی از اجزای تأثیر گذار و کامل کننده دکوراسیون نشیمن است. در خرید فرش رنگ اجزای فضا و سبک لوازم منزل بسیار کمک کننده هستند. اگر پارکت تیره، روشن یا خنثی دارید، فرش های اصیل ایرانی با طرح های زیبا و رنگ های شاد و جذاب: قرمز، نارنجی و زرد بسیار دکوراسیونتان را خیره کننده می کند.

هارمونی
پارکت و کاغذ دیواری
هارمونی

اگر مبلمانتان را در سبک های مدرن خریداری کرده اید و به دنبال راهی مقرون به صرفه هستید، استفاده از موکت های پرز بلند انتخاب خوبیست.

اگر مبلمانتان سفید هستند و دیوارهای روشنی دارید، بهتر است از فرش ها با رنگ های تیره استفاده کنید تا سایر اجزای دکوراسیونتان بیش تر خودنمایی کنند.

[[nid:135363]]

3- از رنگ های تیره خوشم می آید. می شود در کنار پارکت تیره از مبلمان با رنگ مشکی استفاده کرد؟

خانه باید باب میلتان باشد! اگر از رنگ های تیره خوشتان می آید، حتما استفاده کنید. بهتر است مبلمانتان پایه های روشن یا استیل داشته باشد تا اختلاف ارتفاع اندکش با پارکت های تیره مشخص شود. این کار باعث جذابیت و دیده شدن تمام اجزا در دکوراسیون می شود.

دکوراسیون داخلی زنگنه
پارکت و لمینیت
دکوراسیون داخلی زنگنه

آرین آذین رایکا
پارکت
آرین آذین رایکا

4- کف منزلمان سرامیک و قرنیزها سنگ است. میخواهیم کف را لمینت کنیم. قرنیزها را هم باید تعویض کنیم؟

بله، بهتر است از قرنیزهای mdf یا hdf استفاده کنید.این پاسخ علاوه بر زیبایی و هماهنگی بیش تر با کفپوش، دلایل فنی نیز دارد. پارکت و لمینت با فاصله تقریبا یک سانتی متر از دیوارها نصب می شوند. برای پوشاندن این فاصله قرنیز ها با ضخامت های متناسب تولید میشوند. قرنیزهای مناسب پارکت یا لمینت این فاصله را پر نمی کنند بلکه پوشش می دهند تا کفپوش هنگام انبساط آسیب نبیند.

دکوراسیون داخلی زنگنه
پارکت و لمینیت
دکوراسیون داخلی زنگنه

5- قصد تعویض کفپوش منزلمان را داریم. پارکت بهتر است یا لمینت؟

واژه بهتر در مورد پارکت و لمینت معنایی ندارد! این دو تنها تفاوت هایی باهم دارند. پارکت چوب است و گرمای طبیعی و لذت بخشی را به فضای منزلتان می بخشد اما با چسب های مخصوص روی سطح چسبانده می شود. لمینت از الیاف فشرده تهیه می شود و به محیط زیست آسیبی نمی زند. نحوه نصب آن بدون چسب و با قفل شدن قطعات در هم است و قابلیت استفاده مجدد در جای دیگر را هم دارد.

مطلب پارکت، لمینیت، کفپوش PVC ، کدام بهتر است؟ را در این زمینه مطالعه کنید!

از ما بپرسید! ما در رادیو چیدانه به سوالاتتان پاسخ می دهیم پس صدای رادیو را کم نکنید! 

این پادکست را می توانید از لینک زیر دانلود کنید:
دانلود اپیزود دوم از ما بپرسید – پارکت و لمینت در نشیمن

نویسنده و مجری: فاطمه مرادی(کیمیا) | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه