Chidaneh.com placeholder image

5 سبک دکوراسیون داخلی که طرفدار سادگی اند

به قلم: لاله داورپناه

سبک های دکوراسیون: شاید شما هم از آن دسته کسانی باشید که دوست دارید وسایل دکوراسیون منزل تان را از میان ساده ترین ولی زیبا ترین آنها انتخاب کنید. همه ما خوب می دانیم که سادگی مغایرتی با زیبایی ندارد و با کمی دقت و خلاقیت هر کسی می تواند خانه ای بسیار زیبا و دلنشین را به دور از تجمل و زرق و برق داشته باشد. چیدانه در این مطلب می خواهد شما را با 5 سبک دکوراسیون داخلی که طرفدار سادگی هستند آشنا کند. با ما همراه باشید.

سرویس خواب بالسا

سبک شیک در دکوراسیون داخلی

این سبک نمایانگر پاکی، سادگی و بی آلایشی است. در سبک شیکر از رنگ های مانند خاکستری و بژ بسیار استفاده می شود. در کل این سبک سعی دارد از رنگ های مات بیشتر استفاده کند. چوب های استفاده شده درکف پوش های فضاهایی که به این سبک چیده شده اند، مات هستند. سبک شیکر برای مبلمان، رنگ های خنثی را زیباتر می داند. چوب انتخابی در مواد و مصالح برای این سبک، چوب درخت گیلاس است.

سبک کلونیال در دکوراسیون داخلی

این سبک به دنبال سادگی و ایجاد فضای باز است. در سبک کلونیال از لوازم دست ساز با چوب درختان از جمله کاج و افرا بسیار استفاده می شود. کف پوش ها فضاها از چوب گردو آلبالو است و فرش استفاده شده در آنها به رنگ روشن است.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ سبک دکوراسیون داخلی در کشورهای مختلف جهان

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

 این سبک از مقبولیت خاصی در بین مردم برخوردار است. در سبک مدرن از کمترین تزئینات استفاده می شود. خطوط ساده و صاف، چهار چوب های زاویه دار، الیاف طبیعی کتان و چرم، وسایلی از چوب درخت ساج و اثاثیه فاصله گرفته از کف از عناصر اصلی سبک مدرن هستند. چیدانه در مطالب گذشته خود توضیحات بیشتری در خصوص این سبک در اختیار شما قرار داده است. در تصویر بالا نشیمن پروژه ایل خانه اثر طراحان گروه طراحی شیفت را می بینید که به سبک مدرن طراحی شده است.

مطلب پیشنهادی: تفاوت معماری مدرن و معاصر در طراحی دکوراسیون داخلی

سبک مینیمالیستی در دکوراسیون داخلی 

 این سبک نمودی از دقت و بی آلایشی است و همه چیز در آن به اندازه استفاده می شود. در سبک مینیمالیستی، فضاها بدون زمینه های مجلل و پر زرق و برق بر سادگی تاکید دارند. رنگ های مورد استفاده در این فضاها یا خیلی تیره و یا خیلی روشن و در بعضی از مواقع رنگ های درخشان هستند. استفاده از اشکال هندسی مانند مربع مستطیل و دایره در این سبک متداول است. سطوح وسایل استفاده شده صاف و بدون جزئیات است. شعار سبک مینیمالیستی: " کمتر غنی تر است

مطلب پیشنهادی: ویلای خود را مینیمال طراحی کنید

سبک معاصر در دکوراسیون داخلی 

در این سبک از رنگ های برجسته، خطوط و اشکال ساده استفاده می شود. از چوب هایی به رنگ روشن در فضاهای معاصر استفاده می شود. چوب هایی مانند افرا و توس در آن کاربرد فراوانی دارند. منسوجات طبیعی مانند پشم، کتان و پارچه های نخی، سادگی این سبک را به نمایش می گذارد. رنگ ها در این سبک به صورت سایه روشن های ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرد. قبلا در مورد ۱۰ المان معماری معاصر که هر خانه‌ای به آن نیاز دارد صحبت کرده ایم.

مطالب بیشتر: با نقوش سنتی خانه خود را بی نظیر کنید

چگونه گرمای خانه های اسکاندیناوی را به خانه خود بیاورید؟
سبک های دکوراسیون داخلی ؛ سبک انتقالی
سبک های دکوراسیون داخلی: رمانتیک، مینی مالیسم و کانتری

گردآوری در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه