Chidaneh.com placeholder image

چمن مصنوعی از کجا بخریم؟ راهنمای خرید چمن مصنوعی

به قلم: سمانه زارعی

به تازگی چمن مصنوعی به یکی از متریال ­های ثابت برای طراحان محوطه و منظر تبدیل شده است. وجود یک سطح سبز و یکدست در محوطه، بام سبز و یا تراس  و حتی در فضاهای داخلی حس بسیار خوبی را در افراد ایجاد می­ کند. چمن مصنوعی می ­تواند مانند چمن طبیعی ولی بدون نیاز به آبیاری و با نگهداری کمتر در فضاهای مختلف استفاده شود. در این مطلب از چیدانه با گروه آسیا چمن همراه شدیم تا راجع به خرید چمن مصنوعی صحبت کنیم. اگر شما هم به دنبال یک خرید خوب هستید، با ما همراه باشید.

آسیا چمن
چمن تزئینی مدل رویال
آسیا چمن

سرویس خواب بالسا

چمن مصنوعی از کجا تهیه کنیم؟

احتمالا شما هم جزو افرادی هستید که با دردسرهای چمن طبیعی آشنایید و به دنبال جایگزین مناسبی برای آن می­ گردید. چمن مصنوعی مزایایی دارد که افراد را برای انتخاب آن ترغیب می ­کند. برخی از دلایلی که باعث می­ شود چمن مصنوعی را انتخاب کنید عبارتند از:

  • ایجاد زیبایی و سبز ماندن سطح در تمام طول سال
  • عدم نیاز به نگهداری زیاد و صرفه ­جویی در وقت و انرژی
  • فضایی مناسب برای استفاده کودکان و یا حیوانات خانگی
  • نصب و اجرای آسان و سریع
  • عدم نیاز به آبیاری

خرید چمن مصنوعی، یک انتخاب درست!

حالا که تصمیم به خرید چمن مصنوعی گرفته ­اید باید قبل از تصمیم نکته ­هایی را مدنظر قرار دهید تا یک خرید خوب داشته باشید. امروزه چمن مصنوعی تنوع زیادی پیدا کرده است و از فضاهای داخلی و دکوراسیون تا فضاهای بیرونی و محوطه مورد استفاده قرار می­ گیرد. همچنین محدودیتی در استفاده از ابعاد و اندازه چمن مصنوعی وجود ندارد. کافی است با دانستن چندین نکته مهم در خرید چمن مصنوعی، فضای مدنظر خود را زیبا کنید. در ادامه مطلب عواملی که در خرید چمن مصنوعی موثر هستند بیان شده است.

چمن مصنوعی را می‌خواهید برای چه فضایی بخرید؟

چمن مصنوعی در انواع مختلفی تولید می­ شود و با توجه به ویژگی­ هایی که هریک از مدل­ های آن دارد، مناسب فضاهای مختلفی هستند. به طور مثال چمن مصنوعی که در زمین ورزشی استفاده می شود و در معرض نور خورشید و یا بارندگی قرار دارد با چمن مصنوعی که در دکوراسیون داخلی به کار می­رود متفاوت است. چمن مصنوعی را می ­توان برای فضاهای مختلف زیر استفاده کرد:

  • بام سبز
  • تراس و بالکن
  • اتاق کودک
  • محوطه سازی
  • زمین­ های ورزشی
  • فضای مهدکودک­

خرید چمن مصنوعی برای بالکن

یکی از بیشترین استفاده ­های چمن مصنوعی؛ زیباسازی تراس و بالکن است. شما می ­توانید تراس خانه خود را با چند ترفند ساده به فضایی زیبا و قابل استفاده تبدیل کنید. با استفاده از عناصر دیگری مانند چوب پلاست، مبلمان فضای باز و چندین فلاورباکس زیبا، در کنار چمن مصنوعی بالکن شما فضایی دنج و کاربردی خواهد شد. اطلاعات بیشتر درباره چمن مصنوعی برای بالکن را اینجا بخوانید.

کدام چمن بهتر است؟

بهترین چمن مصنوعی برای فضای مد نظر شما، تناسب ویژگی­ های چمن با کاربری فضا و نیازهایتان است. در خرید چمن مصنوعی برای فضاهای مختلف به ویژگی­ های زیر توجه کنید:

  • بلندی پرزهای چمن مصنوعی: هرچه پرز چمن بلندتر باشد چمن طبیعی­ تر به نظر می­ رسد و ضربه ­گیری بیشتری خوهد داشت.برخی از انواع چمن مصنوعی پرز کوتاه هستند و مانند موکت سطح فضای شما را می ­پوشاند. چمن پرز کوتاه قیمت کمتری نسبت به چمن مصنوعی پرز بلند دارد.
  • تراکم چمن مصنوعی: هرچه تراکم چمن بیشتر باشد، روی سطح آن احساس راحتی بیشتری خواهید داشت.
  • نوع نخ چمن مصنوعی: از انواع الیاف مختلف برای ساخت چمن مصنوعی استفاده می­ شود. برای داشتن چمنی راحت و نرم باید از آن هایی که الیاف لطیف و نرم ساخته شده ­اند، استفاده کنید.
  • قابل شست و شو بودن: فضاهایی که نیاز به شست و شو دارد و یا در معرض بارندگی هستند باید در برابر رطوبت مقاوم بوده و با شستن خراب نشوند.
  • عدم حساسیت ­زایی: اگر می­ خواهید از چمن مصنوعی برای فضایی که کودکتان در آن بازی می­ کند استفاده کنید به مسئله حساسیت زا بودن چمن توجه کنید. چمن مصنوعی باید فاقد ترکیبات شیمیایی و سمی باشد.

 

آسیا چمن
چمن مصنوعی مدل صدف ملانژ
آسیا چمن

هزینه خرید چمن مصنوعی

یکی از مسائل مهم در خرید چمن مصنوعی میزان بودجه ­ای است که شما دارید. عوامل مختلفی بر روی قیمت چمن مصنوعی تاثیرگذار است. جنس الیاف چمن، ارتفاع، تراکم و ابعاد و اندازه­ی چمن مهم ­ترین مواردی هستند که قیمت آن را تشکیل می­ دهند. چمن مصنوعی با کیفیت بالا هزینه­ ی بیشتری دارد، ولی همیشه گران بودن دلیل بر کیفیت بالای چمن نیست. مهم این است که شما همه ­ ویژگی­ های چمن مصنوعی را به خوبی بررسی کنید و از شرکت­ های معتبر خریداری کنید. 

خرید چمن مصنوعی با گارانتی

هنگام خرید چمن مصنوعی حتما راجع به گارانتی محصول از فروشنده سوال کنید. چمن مصنوعی به طور متوسط حدود 15 سال عمر مفید دارد. برحسب کاربری، نوع، برند وجنس الیاف چمن مصنوعی می­ تواند گارانتی مختلفی داشته باشد. شرکت­ های معتبر در رابطه با زدگی، پوسیدگی و تغییر رنگ الیاف مدت زمانی را به عنوان گارانتی در نظر می­ گیرند. 

خرید چمن مصنوعی با خدمات پس از فروش

برای اینکه از خرید چمن مصنوعی رضایت کامل داشته باشید، چمن مصنوعی را از شرکتی تهیه کنید که به جز داشتن گارانتی، خدمات حمل، نصب، اجرا و بازدیدهای دوره ­ای پس از نصب داشته باشد. با این موارد خیالتان بابت داشتن یک چمن مصنوعی با کیفیت، راحت خواهد بود.

خرید چمن مصنوعی در فرم ­های مختلف

یکی از سوالاتی که ممکن است برای مشتری­ ها پیش بیاید؛ شکل و ابعاد و اندازه ­ی فروش چمن ­های مصنوعی است. چمن­ های مصنوعی در فضاهای مختلفی از یک زمین ورزشی باز و وسیع گرفته تا یک بالکن کوچک کاربرد دارد، در نتیجه باید از فرم­ های متناسب با فضا استفاده شود. چمن مصنوعی در چندین فرم: رولی، تایلی، متری و نواری به فروش می ­رسد.

 

آسیا چمن
چمن تزئینی با کیفیت مدل صدف 25
آسیا چمن

کلام آخر:

در هنگام خرید چمن مصنوعی به همه عوامل بیان شده در این مطلب توجه کنید تا خرید خوبی داشته باشید. یک شرکت معتبر و با سابقه می ­تواند در مسیر انتخاب، خرید و نصب چمن مصنوعی همراه شما باشد. گروه آسیا چمن با بیش از بیست سال سابقه در زمینه چمن مصنوعی فعالیت می­ کند و با ارائه چمن­ های مصنوعی با تنوع بالا، ضمانت محصولات، کیفیت بالا و قیمت مناسب همواره در کسب مشتریان کوشیده است. 

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر از این گروه به سایت آسیا چمن سر بزنید و برای تهیه چمن مصنوعی با کارشناسان این گروه در تماس باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه