Chidaneh.com placeholder image

تعمیر هود آشپزخانه، مهارت خودتون رو دست کم نگیرید!

به قلم: کیمیا مرادی

هرچقدر هم هود خوب و گران قیمتی انتخاب کنید، بازهم رویارویی با چالش تعمیرات اجتناب ناپذیر است. برای اینکه بیشتر با خرید هود مناسب آشپزخانه و اصول نگهداری آن آشنا شوید؛ تا انتهای مطلب با چیدانه همراه شوید!

لوازم خانگی بکو Beko
هود سقفی آشپزخانه
لوازم خانگی بکو Beko

سرویس خواب بالسا

بازرگانی فرامکو
هود آشپزخانه فرامکو
بازرگانی فرامکو

هود آشپزخانه به خوبی هوا را خارج نمی کند!        

اگر هود به خوبی کار نمی کند و نظر تعمیرکار تجمع چربی دور موتور هود آشپزخانه است. با رعایت نکات زیر از بروز این مسئله جلوگیری کنید:

  • قبل از شروع آشپزی هود را روشن نمایید! 5 دقیقه قبل از شروع هود را روشن کنید تا موتور ضمن عبور از توان اولیه به حداکثر دور خود برسد و کمی از حرارت محیط بکاهد. با این کار هود شما قبل از شروع جریان چربی سازی توسط گاز، آمادگی جذب و عبور چربی ها را پیدا می کند.
  • در روزهای بدون آشپزی هم هود را روشن کنید! برای جلوگیری از احاطه شدن موتور هود آشپزخانه با آلودگی های محیطی، بهتر است در روزهایی هم که آشپزی نمی کنید؛ بین 10 تا 20 دقیقه با درجه مکش پایین هود را روشن بگذارید.
  • مکش هود را روی بیش ترین درجه تنظیم کنید! اگر مهمان دارید یا به نحوی مجبور به استفاده از سه شعله یا بیشر گاز هستید،درجه مکش هود را روی 3 و 4 تنظیم کنید.
  • برای چربی زدایی موتو هود به هیچ عنوان از مواد شوینده استفاده نکنید! مطلب نکاتی برای تمیز کردن هود آشپزخانه را مطالعه کنید.

لوازم خانگی بکو Beko
هود آشپزخانه بکو
لوازم خانگی بکو Beko

لوازم خانگی یورولایت
هود
لوازم خانگی یورولایت

هود آشپزخانه پر سروصدا است!

یکی از مشکلاتی که در صورت نامتناسب بودن هود آشپزخانه به وجود می آید، سرو صدای نامتعارف هود است. برای پیشگیری از این چالش قبل از خرید یا تعویض هود فعلی نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • مساحت آشپزخانه: هود آشپزخانه باید متناسب با مساحت و فضا مورد نظر باشد. هودها با توجه به متراژ فضای آشپزخانه با موتورهای متفاوتی ساخته می شوند و طبیعیست که مقدار صدای تولیدیشان باهم متفاوت باشد.
  • فضای نصب هود: 60 تا90 سانتی متر فضاییست که طراحان یا کابینت سازان برای هود آشپزخانه در نظر می گیرند. هودهای موجود در بازار ایران معمولا 60-80-90 هستند.
  • نوع اجاق گاز: نوع اجاق گاز(رومیزی، فردار، پنج شعله و یا کم تر)، در میزان تولید گرما تاثیر گذار است. قبل از خرید هود حتما اجاق گاز خود را تهیه کنید.

در صورتی که نکات بالا را درنظر گرفتید اما مشکل صدای زیاد هود برطرف نشد، برای تعمیر هود آشپزخانه با خدمات پس از فروش تماس بگیرید!

کابینت و طراحی داخلی متین کیا
هود و گاز آشپزخانه
کابینت و طراحی داخلی متین کیا
[[nid:123423]]
لوازم خانگی هخامنش
هود پرستیژ مشکی کن
لوازم خانگی هخامنش

A2plus
دکوراسیون مدرن آشپزخانه
A2plus

هود آشپزخانه در زمستان خوب کار نمی کند!

بهتر است قبل از شروع زمستان نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • خروجی خرطومی را چک کنید! با توجه به اقلیم و شرایط جوی محل سکونتتان در پاییز و زمستان بادها شدید تر می وزند. به همین دلیل ممکن است گاهی خروجی با اشیا خارجی و حتی لانه گذاری پرندگان مسدود شده باشد. حتما خروجی را چک کنید!
  • آلودگی هوا در زمستان مشکل ساز می شود! اگر در کلان شهرها زندگی می کنید حتما با پدیده وارونگی هوا آشنا هستید. زمستان ها شاهد بیش ترین آلودگی هوا هستیم. حتما در فصل زمستان هود خود را سرویس کنید تا آلودگی ها و بارندگی های شدید، آسیبی به هود آشپزخانه نزنند.

لامیرا
هود لامیرا مدل 491
لامیرا
کابینت و طراحی داخلی متین کیا
اپلاینس آشپزخانه(هود هوشمند)
کابینت و طراحی داخلی متین کیا
آشپزخانه پارسه
هود جزیره زیگما ایتالیا
آشپزخانه پارسه

بیش تر بخوانید: 

نویسنده: فاطمه مرادی(کیمیا) | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه