Chidaneh.com placeholder image

رنگ کفپوش و دیوارپوش خانه، جسارت داشته باش!

به قلم: صبا صوفی

 

این روزها محیط اطراف ما با رنگ هایی احاطه شده که تأثیرات واضحی بر روحیه و سبک زندگیمان می گذارند. به همین دلیل انتخاب یک طیف رنگی برای مبلمان و دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار برای برخی افراد با وسواس همراه است. اما آنچه در این فرآیند بیش از همه قربانی می شود، جسارت در انتخاب رنگ دیوارها و کفپوش ها است. در این مطلب، چیدانه قصد دارد با راهنمایی باراکو دیزاین شما را با رازهای انتخاب جسورانه دیوارپوش و کفپوش آشنا کند. در ادامه با ما همراه باشید.

سرویس خواب بالسا

انتخاب رنگ دیوارپوش

رنگ تو کدام است؟

اولین و مهمترین نکته در انتخاب رنگ، توجه به سلیقه شخصی است. به کارگیری رنگ های مورد علاقه در دکوراسیون داخلی محیطی که بیشترین لحظات عمرتان را در آن سپری می کنید، از ایجاد حس خستگی و دلمردگی جلوگیری می­ کند. اما در همین انتخاب شخصی هم نکات مهمی پنهان است که رعایت آن ها شرط لازم و ضروری برای داشتن یک دکوراسیون استاندارد است.

رنگ و طرح دیوارپوش

از روانشناسی رنگ ها غافل نشو!

زمانی که صحبت از انتخاب رنگ و طرح دیوارپوش در میان باشد، توجه به روانشناسی رنگ ها غیر قابل چشم پوشی است. چرا که دیوارها ما را احاطه کرده و به محیط شخصی مان هویت و معنا می بخشند. در این رابطه، می توان با اطلاع از تأثیر رنگ ها بر یکدیگر و روحیه افراد، فضایی ایده آل طراحی کرد.

رنگ دیوارپوش

تمرکز بالا با طیف رنگ های سرد

برای مثال، وقتی در مورد طیف رنگی سرد، مثل آبی یا سبز، صحبت می کنیم با تداعی بخشی از خصوصیات طبیعت، حسی از آرامش و پاکیزگی به ذهن القا می شود. علاوه بر آن طول موج این گروه رنگی باعث می شود کوچکی فضا به چشم نیاید.

جسارت در انتخاب رنگ دیوارپوش

نکته دیگر که باراکو دیزاین در مورد طیف رنگ های سرد اشاره می کند، افزایش قدرت تمرکز و آرامش افراد است. بنابراین، به کارگیری این طیف رنگی در دیوارها می تواند تمام خصوصیات ذکر شده را به دکوراسیون داخلی فضا اضافه کند.

طرح های شلوغ دیوارپوش

یک تأکید جسورانه

انتخاب طیف رنگی همسو با خصوصیات فردی کار دشواری نیست، اما این انتخاب زمانی چالش برانگیز می شود که پای گزینه های متنوع به میان آید. استفاده از رنگ های اشباع شده و یا طرح های متفاوتی که یک بخش خانه را به نقطه کانونی تبدیل می کند، فراتر رفتن از کاغذ دیواری های تک رنگ و ساده، و حتی استفاده از کاغذ دیواری هایی با نقش های تکرار شونده برای همه دیوارها، همگی مواردی هستند که ممکن است شما را به چالش بکشند.

ترکیب کاغذ دیواری با طرح های مختلف

از ترکیب طرح ها نترس

به کار بردن کمی خلاقیت یکی از راهکارهای داشتن دکوراسیونی متفاوت است. ترکیب طرح های مختلف که با یکدیگر همسو باشند، جلوه ای متفاوت به دیوارها می بخشد. برای درک بهتر منظور ما از نصب کاغذ دیواری با نقش های پرتکرار، بد نیست به تصویر بالا نگاه کنید. در این تصویر، دو کاغذ دیواری هماهنگ با نقش های متفاوت و شلوغ  بر روی دو دیوار کنار یکدیگر نصب شده اند. تکرار نقوش دیوارها در کنار چرخش طیف رنگ آبی و طلایی گرما بخش، نه تنها آزار دهنده نیست، بلکه دکوراسیونی منحصر به فرد ایجاد کرده است.

انتخاب دیوارپوش طرح دار

رنگ های هماهنگ

اما اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که چرخش آزادانه رنگ ها را ترجیح می دهند، استفاده از کاغذ دیواری طرح دار برای یک دیوار، و کاغذ دیواری ساده با رنگ مشابه برای دیوارهای دیگر را پیشنهاد می کنیم. همانطور که در این تصویر قابل مشاهده است، با انتخاب کاغذ دیواری طرح دار برای دیوار پشت تخت خواب، این قسمت از اتاق به نقطه مرکزی تبدیل شده است. 

دیوارپوش ساده و طرح دار

این راهکاری است که در سایر قسمت های منزل هم قابل استفاده است.

انتخاب کفپوش خانه

و اما کفپوش…

باراکو دیزاین معتقد است که دیوارپوش و کفپوش مکمل یکدیگرند. همانطور که در انتخاب کاغذ دیواری مناسب، نکاتی را رعایت می کنیم، در مورد کفپوش مناسب فضا هم لازم است با آگاهی اقدام به انتخاب کنیم.

کفپوش لمینت

پارکت لمینت، انتخابی ایده آل

امروزه کفپوش هایی با جنس و رنگ های متنوع در بازار موجود هستند. برای انتخاب کفپوش مناسب منزل یا محل کارتان کافی است خصوصیات هر یک را جداگانه بررسی و با توجه به سبک و رنگ دکوراسیون و با در نظر گرفتن نیازتان، خرید کنید.

انواع رنگ های کفپوش لمینت

یکی از انواع کفپوش های موجود در بازار، لمینت است که با توجه به تنوع رنگ، قیمت مناسب و سهولت نصب به پرمصرف ترین کفپوش این روزها تبدیل شده است. از دیگر مزایای لمینت می توان به مقاومت در برابر آب و ضربه اشاره کرد، که همین امر امکان استفاده از آن در آشپزخانه را نیز فراهم می کند.

رنگ کفپوش خانه

یکی از مجموعه های پیشنهادی چیدانه در زمینه ارائه محصولات دکوراتیو، باراکو دیزاین می باشد. قبل از انتخاب کاغذ دیواری و کفپوش مناسب از پروفایل این مجموعه در وب سایت چیدانه دیدن کنید.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه