Chidaneh.com placeholder image

تقسیم فضای خانه، اینجوری منزل کوچکتان اتاق کم نداره!

به قلم: تحریریه چیدانه

تقسیم فضای خانه: برای یک خانه کوچک، ترجیحاً بهتر است بین اتاق ها پیوستگی نزدیکی وجود داشته باشد. با این حال برای صرفه جویی در فضا لازم است تا اتاق ها را بعضی مواقع به دو یا چند فضای دیگر تقسیم کنیم. به این ترتیب می توانیم به راحتی معین کنیم که چه چیزی متعلق به یک فضا و چه چیزی بخشی از فضای دیگری است. به عنوان مثال آشپزخانه ای که توسط عناصر یا المان هایی از فضای ناهار خوری جدا شده است. در این مقاله ما به ایده هایی پرداخته ایم که به شما کمک می کند بخش هایی را در داخل خانه های کوچک ایجاد نمایید تا در عینِ نگه داشتن ارتباط بین فضاها، نظم خاص هر بخش نیز حفظ شود. نمونه هایی که در اینجا ذکر شده اند، در رنگ ها و بافت ها و اشکال مختلف، همه یک هدف را دنبال می کنند و آن اینکه اتاق ها را بدون احساس جدا بودن، تقسیم کنیم.

تقسیم فضای خانه های کوچک

1. اتاق ها را جدا نکنید، بلکه تقسیم بندی کنید

در یک خانه کوچک، فضا از حداکثر اهمیت برخوردار است. به عنوان مثال در نمونه اول، ما یک اتاق خواب شیک و یک اتاق نشیمن کاملاً راحت، مکانی برای آرامش داریم.

قالیشویی ادیب

یک راه خوب برای تقسیم کردن در چنین شرایطی که با کمبود فضا روبرو هستیم، نصب خط های نوری می باشد که فضای کلی را از بین نمی برد ولی نقاط مختلف اتاق را برجسته می کند.

تقسیم فضای خانه با پنل های دکوراتیو

2. تقسیم فضای خانه با گسترش دیوار

در این اتاق نشیمن، ما یک پَنِل داریم که در جای مناسبی از محیط قرار گرفته تا ارتباطات را حفظ کند و علاوه بر آن اتاق را تقسیم کرده و در عین حال کیفیتی که این فضا را منحصر به فرد می کند نیز ارائه نماید.

این یک دکوراسیون ظاهراً عالی و بی نظیر می باشد که به یکباره برای دو هدف به کار گرفته شده است.

تقسیم فضای خانه با اختلاف ارتفاع سطوح

3. برای تقسیم فضای خانه از اختلاف سطوح استفاده کنید

با یک اختلاف کم بین دو فضا، نشان داده ایم که هم زیستی دو مکان مختلف با کاربری مجزا در یک فضای واحد به جود آمده است، که شامل اتاق غذاخوری و اتاق نشیمن می شود. بنابراین در این نمونه برای تقسیم فضای خانه، نیازی به استفاده از یک یا تعدادی پَنِل نمی باشد.

تقسیم بندی فضا با رنگ آمیزی

4. به کار بردن رنگ های متنوع برای تقسیم فضای خانه

اگر حداقل یک تا سه رنگ سرزنده و پر طراوت را با ذوق و سلیقه خودتان در یک فضای معین به نمایش بگذارید و شروع کنید به نقاشی کردن گوشه دیوارها یا عناصری که در خانه دارید مانند بعضی از ستون ها، مبلمان یا نرده های پله ها، در این هنگام است که شما به خلق یک فضای خیالی شگفت انگیز پرداخته اید که فوق العاده درخشان و در عین حال متفاوت نیز می باشد.

دیوار جداکننده برای تقسیم فضاهای خانه

5. تقسیم فضای خانه با دیواری که مرکز ندارد

همه ما می دانیم که دیوارها مانع ارتباط بین اتاق ها هستند، یک سیمای ناخوشایند در یک خانه کوچک. در هر حال ما یک ایده متفاوت در برخورد با این دیوارها داریم. نظر شما در مورد دیواری که کامل نیست و وسط آن خالی شده چیست؟ معماران داخلی منظره جالبی خلق کرده اند. آنها یک مانع خاص ایجاد کرده اند که بین اتاق ها تقسیم ایجاد شود. اما این تفکیک، دوری و جدایی بین فضاها به وجود نمی آورد و ارتباط را با میزانی از باز بودن، حفظ می کند.

تقسیم فضای خانه با مبلمان

6. با مبلمان فضای خانه را تقسیم کنید

محل و جهت قرارگیری مبلمان می تواند به اندازه کافی برای ایجاد تقسیم بندی در فضا به کار آید. نکته جالب در این نوع تقسیم بندی، وجود یک عنصر ساده مانند داشتن یک پشتی صندلی که نشان دهنده یک مانع خیالی بین فضاهاست، می باشد.

دیوارهای جداکننده کشویی

7. تقسیم کننده هایی که می‎‌آیند و می‎‌روند

یک خانه کوچک با تقسیم بندی دائمی، حتی بیشتر محدود و تنگ به نظر می رسد. به هین دلیل این ایده می تواند خوب باشد که از نصب عناصری استفاده کنیم که می توانند برداشته یا تا خورده و جمع شوند، زمانی که نیازی به آنها نیست.

تقسیم فضای خانه با درب

8. درب‌ها در مکان‌های غیر منتظره

استفاده از یک درب، دقیقاً در راستای خط جدا کننده، ایده بسیار خوبی است برای زمانی که می خواهید یک بخش مجزا در اتاق خود ایجاد نمایید. زیرا زمانی که درب بسته است، شما می توانید بدون مزاحمت یک فضای خصوصی برای کار خود داشته باشید، چیزی که بخصوص برای فضاهای کوچک لازم است.

دیوارهای چندمنظوره

9. تقسیم کننده با چند عملکرد

اگر شما روش دیگری برای تقسیم فضای داخل خانه خود ندارید، چرا یک قسمت از مبلمان خود را که به عنوان یک مانع به کار می رود، قرار نمی دهید، در حالی که جنبه عملکردی آن بیشتر هم می باشد؟! چیزی که ما در اینجا به شما نشان داده ایم یک کتابخانه است که در بالای آن می توان اشیاء تزیینی قرار داد. این جداکننده یکپارچه و مفید است.

تقسیم بندی فضا با نورپردازی

10. تقسیم فضای خانه با نور

وقتی خانه ها کوچک هستند، معمولاً عناصری که یک فضا را از دیگری جدا می کنند، در برخی اوقات که نور کم شده و تاریکی به وجود می آید، دیده نمی شوند. پس از همه موانعی که به شما معرفی کردیم، نور هم می تواند به عنوان یک جداکننده در فضا عمل کند.

راه حل این است که شما بخشی ایجاد کنید که دارای روشنایی های یکپارچه خاصی باشد که باعث کمی بیشتر متفاوت شدن همه چیز می شود.

کتابخانه برای جداسازی فضاها

11. خلق یک گوشه کامل و بی عیب و نقص

اگر شما صاحب اتاقی هستید که هیچ گوشه ای ندارد، می توانید به راحتی آن را بسازید. این گوشه را با یک اسباب ساخته و آماده به وجود بیاورید. این کار دیواری ایجاد می کند که در نهایت باعث خلق یک اتاق جدید می شود. در اینجا ما یک قفسه کتاب سفید رنگ که دقیقاً همین هدف را ارائه داده، به کار برده ایم.

تقسیم فضا با نردبان

12. از چیزهایی که زیادی هستند استفاده کنید

گاهی اوقات لازم است شما به دقت به عناصری که در خانه دارید، نگاه کنید و از میان آنها موردی را که مشتاق به استفاده از آن برای تفکیک فضا هستید، به کار ببرید. در اینجا ما یک نرده مخصوص پله ها که به ما می گوید در اینجا اتاق به پایان رسیده و راهرو شروع می شود، استفاده کرده ایم.

تقسیم فضای خانه با دیوارهای دکوراتیو

13. یک دیوار با عناصری اضافی

اگر شما نمی توانید راه حلی بهتر از نصب یک دیوار واقعی پیدا کنید، بنابراین ایده ای که اندکی از دیوار واقعی متفاوت است را انتخاب کنید. چیزی انتخاب کنید که به شما امکان برقراری اندکی ارتباط را بدهد. به عنوان مثال یک پنجره با طرحی پیچ در پیچ و شلوغ، درست در مرکز دیوار. این روش زیبایی فوق العاده ای ایجاد و حسی فراتر از نور خلق خواهد کرد.

در پایان:

در این مطلب از چیدانه با 13 ایده برای تقسیم فضای خانه همراه شما بودیم. می توانید با استفاده از این روش ها فضاهای داخلی خانه را تقسیم کنید و دکوراسیون منزل تان را تغییر دهید. اگر ایده های دیگری برای جداسازی فضاهای داخلی خانه به ذهنتان می‌رسد، حتما با ما در میان بگذارید.

مطالب پیشنهادی:

منبع: www.homify.com | نویسنده: شهرزاد افشاریان

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه