Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون منزل کوچک، 7 مزیت که اثبات میکنه بهترینه!

به قلم: تحریریه چیدانه

 

با توجه به قیمت بالای مسکن، به خصوص در شهرهای بزرگ، امکان تهیه منزلی با ابعاد بالا برای خیلی از افراد به حداقل رسیده است و اکثر افراد به خانه هایی با متراژ پایین تر روی آورده اند. در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم از زاویه ای دیگر به این مسئله نگاه کنیم تا بگوییم که چرا دکوراسیون منزل کوچک می تواند بهترین دکوراسیون باشد؟ پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا هفت دلیل برای اثبات این موضوع را با شما در میان بگذاریم.

chidaneh ad banner

دکوراسیون گوشه های دنج در خانه

فضاهای کوچک بسیار دنج هستند

شاید با دیدن واژه دنج به این فکر کنید که خانه ای با ابعاد کم، بیشتر تنگ است تا دنج! ولی باید این را بگوییم که اگر شما فضای زیادی در منزل نداشته باشید که دغدغه پر کردن آنها در ذهنتان باشد می توانید وقت خود را صرف همان فضای محدود کنید و آن را به بهترین حالت ممکن چیدمان نمایید. شما می توانید با قرار دادن وسایل مناسب برای گوشه دنج خانه خود فضایی گرم و نرم فراهم آورید تا ساعت های دلنشین روزانه خود را در آن سپری کنید.

نظم دهی فضاهای کوچک

دکوراسیون منزل کوچک سازماندهی شده تر است

وقتی شما فضای زیادی برای وسایل خود داشته باشید کمتر سعی می کنید که فضایی مرتب تر و سازماندهی شده داشته باشید، چرا که دلتان نمی آید وسایلی را که کمتر به دردتان می خورد دور انداخته و یا از خود جدا کنید. این مسئله در رابطه با دکوراسیون منزل کوچک کمی متفاوت تر خواهد بود، چرا که شما به دلیل داشتن فضایی محدود سعی می کنید وسایل به درد نخور را دور بیندازید و تا جای ممکن فضایی سازماندهی شده داشته باشید.

دکوراسیون ارزان

فضاهای کوچک هزینه کمتری احتیاج دارند

قطعا طراحی دکوراسیون فضاهای بزرگ احتیاج به مبلمانی با ابعاد بزرگ دارند که طبیعتا به دنبال خود هزینه بیشتری نیز به همراه خواهد داشت. این مسئله در رابطه با دکوراسیون خانه کوچک صدق نمی کند و شما می توانید با صرف هزینه هایی به مراتب پایین تر منزل خود را چیدمان نمایید. فقط کافی است سبک دکوراسیون خود را انتخاب کنید و بعد به تهیه وسایل مورد نظرتان بپردازید. علاوه بر این شما می توانید برای وسایل تزیینی خود از وسایل ساده و مقرون به صرفه ای مثل شمع و یا گل های تازه نیز بهره بگیرید.

دکوراسیون منزل کوچک مینیمال

اینجا جای دکوراسیون مینیمال است

امروزه سبک دکوراسیونی مینیمالیست طرفداران بسیاری پیدا کرده است، چرا که به نوبه خود باعث کاهش تمرکز بر روی وسایل شده و آرامش فضا را افزایش می دهد. حالا باید این نوید را بدهیم که دکوراسیون منزل کوچک، بهترین فرصت برای استفاده از سبک مینیمال به شمار می رود. پس اگر ابعاد منزل شما هم کم است زودتر دست به کار شوید.

دکوراسیون منزل کوچک

فضاهای کوچک راحت تر تمیز می شوند

قطعا می توان این مورد را یکی از مهم ترین مزایای دکوراسیون منزل کوچک دانست. طبیعتا فضاهایی با ابعاد بالا به زمان و البته انرژی بیشتری برای تمیز شدن نیاز خواهند داشت. این در حالی است که شما می توانید در مدت کمتر و انرژی بالاتری به تمیز کردن خانه کوچک و دنج خود بپردازید.

چیدمان منزل کوچک

پایداری و تداوم دکوراسیون منزل کوچک بیشتر است

به طور کلی می توان گفت که دکوراسیون منزل کوچک دارای تداوم بالایی از نظر مالی و محیطی است. اگر شما در خانه بزرگ تری زندگی کنید برای وسایل خنک کننده، برق، محیط زیست و… باید بر اساس متراژ منزل خود هزینه های بالاتری را پرداخت نمایید. این در حالی است که اگر خانه ای کوچک داشته باشید این هزینه ها می تواند به مراتب ارزان تر شود.

دکوراسیون آپارتمان های کوچک

دکوراسیون منزل کوچک راحت تر شخصی سازی می شود

قطعا وقتی پا به خانه ای خیلی بزرگ می گذارید حس می کنید که وسایل مانند یک موزه چیدمان شده اند، پس احتمالا شما هم در چنین شرایطی ترجیح می دهید که دکوراسیون منزل خود را شخصی سازی تر نمایید. پس چه بهتر که دکوراسیون منزل کوچک خود را به هبترین شکل ممکن شخصی سازی کرده و چیدمان نمایید.

منبع: thespruce

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه