Chidaneh.com placeholder image

مهارت های ساده دکوراسیونی، با این 10 تا حالتون بهتر میشه!

به قلم: تحریریه چیدانه

 

برای آن که بتوانیم دکوراسیون منزل خود را زیباتر از آن چیزی که تصور می کنیم چیدمان نماییم می توانیم از مهارت هایی کمک بگیریم. این مهارت ها می توانند باعث شوند که دکوراسیون منزل ما متفاوت تر شده و حس و حال بهتری پیدا کند. در این مطلب از وب سایت چیدانه همراه ما باشید تا شما را با 10 مورد از این مهارت ها آشنا کنیم.

تابلو فرش ریحان

طراحی داخلی خانه با عناصر طبیعی

1- حال و هوای بیرون را به داخل خانه بیاورید

شما می توانید با آوردن سبزی گیاهان و گل ها به خانه تان، حال و هوای بیرون خانه را به داخل بیاورید. توصیه ما این است که این کار را در سر تا سر خانه خود انجام دهید، حتی در حمام و آشپزخانه. علاوه بر این استفاده از سایر عناصر طبیعی مثل چوب، سنگ و گرانیت نیز باعث کاهش استرس در محیط شده و به بهبود سلامت روان شما کمک خواهد کرد.

مبلمان گرد در دکوراسیون منزل

2- گوشه های تیز را کاهش دهید

معمولا گوشه های وسایل و مبلمان، تیزی های مخصوص به خودشان را دارند که می توانند با برخورد با بدن افراد باعث آسیب شده و یا اضطراب در زمان حرکت را در آنها ایجاد کند. طراحان دکوراسیون داخلی معمولا توصیه می کنند که گوشه های تیز مبلمان را بگیرید و وسایلی با گوشه هایی نرم و غیر تیز را جایگزین آن کنید. این کار باعث می شود که انرژی منفی کمتری در خانه به گردش در آید و حس و حال آن بهتر شود.

عناصر رنگی در دکوراسیون منزل

3- قطعاتی رنگی اضافه کنید

با قطعیت می توان گفت که داشتن قسمت هایی با رنگ شاد در خانه ای که به رنگ خنثی است می تواند حس و حال آن را مثبت کرده و حال و هوای شادی به آن ببخشد. این بخش های رنگی می تواند در یک فرش و یا وسایل آشپزخانه نیز حتی خلاصه شود. شما می توانید مانند این تصویر از رنگ هایی الهام گرفته از فصل زمستان کمک بگیرید و حس و حال دریایی و زندگی بخش را به خانه خود ببخشید.

دکوراسیون رنگی

4- در دکوراسیون منزل خود تطبیق پذیر باشید

شما می توانید در دکوراسیون منزل خود از رنگ های هماهنگ و مکمل کمک بگیرید و آنها را با یکدیگر تطبیق دهید. همان طور که در این تصویر مشاهده می کنید در تک تک وسایلی که در دکوراسیون اتاق خواب چیدمان شده است از رنگ های مکمل و منطبقی استفاده شده که باعث ایجاد حس و حال شاد منسجمی گشته است. با این کار می توانید یک طیف و پالت رنگی ساده را به خانه آورده و جذابیت آن را افزایش دهید.

نورپردازی در دکوراسیون آشپزخانه

5- نورپردازی های خیره کننده را ادغام کنید

حس و حال خوب خانه می تواند خلق و خوی شما را تحت تاثیر قرار دهد و انرژی و البته اعتماد به نفس شما را بیشتر کند. توصیه ما در این رابطه این است که لوسترهای زیبای خود را به صورت ادغامی استفاده نمایید، یعنی دقیقا چیزی مثل این تصویر. این کار باعث می شود که چشم شما به شکل خیره کننده ای جذب محیط شده و نور یکسانی را دریافت کند.

تقارن و تعادل در دکوراسیون داخلی

6- تعادل محیط را حفظ نمایید

به طور کلی می توان گفت که وجود تعادل باعث شکل گیری یک اثر طبیعی و ملایم بر روح و روان ما می شود. به همین دلیل جای تعجب نیست که یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکات یک خانه شاد، داشتن تقارن و تعادل در فضاست. زمانی که پا به اتاقی می گذارید در وهله اول نقطه کانونی را پیدا کنید و بعد با کمک همین نقطه کانونی به عنوان مرجع، دو طرف را به صورت کاملا متقارن چیدمان نمایید. این یعنی مبلمان، آثار هنری و سایر لوازم باید به شکل متعادلی قرار بگیرند.

چیدمان کتابخانه

7- وسایل ساده را دسته بندی کنید

درست همان طور که وجود تعادل در خانه نقش مهمی دارد، سازماندهی و دسته بندی کردن وسایل نیز می تواند از نظر زیبایی شناسی نقش پررنگی داشته باشد. همان طور که در این تصویر مشاهده می کنید دسته بندی وسایل ساده ای مثل کتاب و سایر وسایل کوچک می تواند انرژی مثبت در فضا را به جریان انداخته و حس و حال خانه را بهبود بخشد.

الگوها در طراحی دکوراسیون داخلی

8- الگوی پس زمینه ای داشته باشید

یکی از مهم ترین مسائلی که در زمان چیدمان منزل خود می توانید مد نظر داشته باشید آن است که بر روی یک الگوی پس زمینه ای تمرکز کنید. این کار کمک می کند که بی نظمی فضا به حداقل برسد و حال و هوای مثبتی در خانه شکل بگیرد.

جزئیات کوچک در طراحی دکوراسیون حمام

9- وسایل کوچک و زیرکانه ای به خانه اضافه کنید

طراحان داخلی معمولا پیشنهاد می دهند که برخی از وسایل کوچک رنگی مثل یک نقاشی را در بخش های مناسبی از خانه جا داده و از آنها استفاده کنید. برای مثال شما می توانید مثل این تصویر از یک نقاشی ساده در دکوراسیون حمام بهره بگیرید. این کار نیز می تواند تاثیر مثبتی بر روی خلق و خویتان ایجاد کند.

نور طبیعی در دکوراسیون اتاق کودک

10- فضای خانه را روشن نمایید

وجود نور خورشید در خانه اهمیت بسیار زیادی دارد و می تواند در رساندن ویتامین به بدن شما نیز کمک کند. شما می توانید با کمتر کردن و به تعادل رساندن اشیا تیره و سنگین بصری، وسایل روشن تر و سبک تری را جایگزین کنید و اجازه دهید تا بازتاب نور در خانه به جریان بیفتد. وجود سطوح براقی مثل کاشی و آینه نیز می تواند در این هدف به شما کمک شایانی کند.

منبع: hgtv

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه