Chidaneh.com placeholder image

پارکت چوبی سولوود، انتخاب برترین ها

به قلم: تحریریه چیدانه

 

پارکت چوبی سولووود

سرویس خواب بالسا

اهمیت پوشش کف مناسب برای خانه به اندازه ای است که می توان گفت اولین چیزی که نگاه افراد را هنگام ورود به خانه جذب می کند کف منزل است که در دیدگاه میهمان نسبت به سلیقه صاحب خانه تاثیر می گذارد. بنابراین بهتر است در انتخاب کفپوش بسیار دقت کنید و از یاد نبرید که کف را مانند پرده و مبلمان و حتی رنگ دیوارها نمی شود به راحتی تغییر داد زیرا علاوه بر هزینه، همه افراد خانواده به دردسر می افتند و فضا بایستی به طور کامل تخلیه و سپس چیدمان شود.

مزایای پارکت چوبی

از پارکت در سال ۱۶۹۳ برای اولین بار در کاخ ورسای فرانسه استفاده شد. این خود نشان از تجملاتی بودن و لوکس بودن این کالا دارد.

در واقع پارکت از چوب طبیعی به وجود آمده در حالی که لمینت محصولی صنعتی و غیر طبیعی است و از صفحات ام دی اف و یا اچ دی اف تشکیل شده است ، لازم به ذکر است که امروزه لمینت هایی با روکش چوب طبیعی نیز وجود دارند که تا حدودی خصوصیات پارکت لمینت را همزمان داراست.

پارکت چوبی از جنس چوب است و بدیهی است که استقامت آن در برابر ضربه و رطوبت از سرامیک خیلی کمتر است و به همین علت شرایط نگهداری خاصی را می طلبد. اما در کنار این امر دارای مزایایی است که انتخاب آن را تشریح می کند. بعنوان مثال خاصیت عایقی آن در برابر صدا و گرما بسیار بالاتر از سرامیک است. این امر موجب می شود تا در فصل زمستان در هنگام تماس کف پا با سطح پارکت، احساس سردی به بدن منتقل نشود. از دیگر مزایای آن نرم تر بودن آن است که برای بازی کودکان مناسب تر و بسیار ایمن تر است و نیز هنگام برخورد اشیاء احتمال شکستن آن را کاهش می دهد.

کفپوش های چوبی که دارای طرح و رنگ های مختلف هستند امروزه به دلیل زیبایی، کاربرد و نصب آسان و بدون استفاده از هیچ گونه مصالح، بسیار مورد استفاده قرار گرفته اند. علاوه بر محاسن زیاد، امکان لیز خوردن در آنها به حداقل می رسد و در صورت افتادن، فرد آسیب جدی نمی بیند. پارکت ها توانایی مطابقت با هر محیطی را دارند و به راحتی هارمونی ایجاد می کنند.

عموما پارکت در فضاهایی استفاده میشود که طراح میخواهد نوعی گرما به فضا ببخشد و فضا را قدری صمیمی تر کند برای مثال در فضایی که نیاز به آرامش است استفاده از پارکت پیشنهاد میشود، عمدتا پارکت در فضاهای مسکونی پرکاربردتر است به خصوص در کف اتاق خواب ها، همچنین هرکجا احتیاج باشد که اندکی از حس صنعتی فضا کاسته شود و حس طبیعت به آن اضافه شود میتوانیم از پارکت استفاده کنیم.

انتخاب رنگ پارکت چوبی

رنگ انتخابی شما برای پارکت می‌تواند یک اتاق را بزرگ‌تر، کوچک‌تر، پهن‌تر، باریک‌تر، عمیق‌تر، بلندتر، روشن‌تر و یا گرم‌تر نشان دهد. پس حتما دقت کنید .میتوانید از کارشناسان زبده رویا طرح داخلی راهنمایی بگیرید چرا که رنگ پارکتی که انتخاب می‌کنید مطمئنا روی فضای داخلی تاثیرگذار خواهد بود.

رنگ روشن و یا طلایی چوب یکی از پرطرفدارترین گزینه ها در انتخاب پارکت است و متخصصین بر این باور هستند که محبوبیت این رنگ روز به روز افزایش خواهد یافت. رنگ روشن پارکت، زمینه ای بی نهایت خوشایند برای طراحی دکوراسیون داخلی منازل و هر محیطی خلق خواهد نمود. پارکت رنگ روشن با هر کاغذ دیواری یا رنگ دیوار و مبلمان تناسب و هماهنگی دارد و امروزه مورد توجه طراحان زیادی قرار گرفته است.

اگر طرفدار ظاهری کاملاً طبیعی برای خانه خود هستید، پارکت‌های چوبی یک تکه می‌تواند برای شما بهترین راه حل باشد و شما می توانید از پارکتهای تک استریپ سولوود شرکت رویا طرح داخلی استفاده نمایید وحس طبیعتی جذاب را به فضای سکونت خود انتقال دهید.

جنس چوب پارکت از اهمیت بالایی برخوردار است هرچه مرغوبیت بیشتر باشد دوام پارکت بالاتر است جنس چوب مصرفی در پارکت های خوب به نسبت سخت تر از انواع دیگر آن است. مناسب ترین گزینه استفاده از چوب بلوط در ساخت پارکت است این چوب فشردگی و استحکام بالایی دارد ناگفته نماند انتخاب جنس پارکت، بستگی متقابل به نوع کاربری فضای شما دارد شما با توجه به میزان رفت و آمد در محیط، درجه رطوبت، نوع طرح و رنگ دلخواهتان، محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید البته میزان بودجه شما نقش مهمی در انتخاب پارکت با جنس هایی مانند بلوط، گردو، راش، بامبو و … دارد.

جذابیت پارکت ها و کفپوش های چوبی به قدری زیاد است که اکثر شرکتهای تولید کننده متریال کف به دنبال کپی طرح چوب می باشند تا از این طریق بتوانند مشتریان را به خرید ترغیب نمایند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه