Chidaneh.com placeholder image

12 چبز که در منزل نیاز به تعویض دارند!

به قلم: تحریریه چیدانه

وقتی که تصمیم می گیرید برخی از اجزای دکوراسیون داخلی و بیرونی منزل خود را تغییر دهید می توانید در بهبود عملکرد آنها و همینطور ایمنی منزل خود تاثیرگذار باشید. در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم شما را با 12 موردی آشنا کنیم که تعویض و تغییر آنها جزء موارد ضروری و سودمند به حساب می آید و می تواند به روزرسانی خانه شما را تکمیل کند.

نصب آلارم دود در خانه

سرویس خواب بالسا

1- تعویض آلارم دود و دی اکسید کربن

آلارم های دود به چیزی حدود 10 سال و آلارم های دی اکسید کربن در حدود 7 سال عمر خواهند داشت. انجمن های ملی حفاظت از آتش سوزی گزارشی را منتشر کرده اند که بر اساس آن می توان فهمید که با وجود این آلارم ها در منزل می توان خطر آتش سوزی را تا 50 درصد کاهش داد. با توجه به اهمیت این وسیله باید تعویض هر چند وقت یکباری آن را جدی گرفت و باتری آن را نیز سالانه تغییر داد.

کپسول آتش نشانی در خانه

2- تعویض کپسول آتش نشانی

کپسول های آتش نشانی با عمر مفید 12 ساله خود می توانند تا 6 سال قابل شارژ باشند. برای اطمینان خاطر از اینکه این کپسول ها می توانند شما را ایمن نگه دارند بهتر است که هر ماه فشار آنها را چک کنید و مطمئن شوید که آیا نیاز به شارژ مجدد دارند یا نه.

تعویض فیلتر آب

3- تعویض فیلتر آب

فیلترهای آبی که در یخچال شما وجود دارد باید هر 6 ماه یکبار تعویض شوند. علاوه بر این، فیلتر پارچ های آب بعد از هر 2 ماه و سیستم کلی منزل نیز هر 3 تا 6 ماه نیاز به تعویض دارند. رسیده به این مسئله باعث کاهش باکتری های مضر و مواد شیمیایی و آسیب زننده می گردد.

تعویض یخچال

4- تعویض یخچال

شما باید در چیزی حدود هر 15 سال یکبار برای تعویض و تغییر یخچال و فریزر خود اقدام نمایید. بهتر است به دنبال گزینه ای برای جایگزینی بروید که مصرف انرژی را به طرز چشمگیری کاهش دهد.

تعویض ماشین ظرفشویی

5- تعویض ماشین ظرفشویی

به طور کلی می توان گفت که ماشین ظرفشویی شما می تواند چیزی حدود 8 تا 10 سال کارایی داشته باشد، آن هم زمانی که به طور مداوم به قطعات آن رسیدگی نموده و آنها را تمیز کنید. در صورت تمایل به صرفه جویی در هزینه های آب و برق می توانید ماشین ظرفشویی خود را در سال هشتم تعویض نمایید.

تعویض ماشین لباسشویی

6- تعویض ماشین لباسشویی

در صورت تمیز نگه داشتن و نگهداری مناسب از ماشین لباسشویی خود می توانید عمر آن را به چیزی حدود 8 تا 12 سال برسانید. این نگهداری می تواند شامل تعویض واشرهای درب و همینطور جلوگیری از اتصالات آبی زیر دستگاه باشد. در صورتی که احساس کنید ماشین لباسشویی تان صدای زیادی تولید می کند به احتمال زیاد سوئیچ موتور آن نیاز به تعویض خواهد داشت.

تعویض خشک کن

7- تعویض خشک کننده لباس

بهتر است که هر 8 سال یکبار دستگاه خشک کننده لباس خود را تعویض نمایید. در عین حال می توانید در صورت نیاز قطعاتی مثل چرخ دنده ها، عنصر حرارتی و… را جایگزین کنید. سعی کنید پس از هر بار مصرف اجازه دهید که گرما و حرارت آن رفته و کاملا خنک شود. این کار می تواند به جلوگیری از خرابی و سایر مشکلات احتمالی دستگاه کمک کند.

تعویض آبگرمکن

8- تعویض آبگرمکن

شما می توانید حدود 8 تا 12 سال پس از خرید و مصرف آبگرمکن خود، آن را تعویض نمایید. سعی کنید دو بار در سال این دستگاه را تخلیه کنید تا میزان رسوبات آن کاهش پیدا کنند. در کنار این موضوع می توانید با رسیدگی به ترموستات ها میزان کارکرد دستگاه را حفظ کرده و از خرابی های احتمالی آن جلوگیری نمایید.

فیلتر دوش آب

9- تعویض فیلتر دوش آب

سعی کنید هر 6 تا 12 ماه فیلترهای دوش آب خود را تغییر دهید. رسوبات معدنی می تواند بر عملکرد فیلترها تاثیرگذار بوده و باعث ایجاد باکتری ها شود که همین مسئله نیز می تواند بر سلامت شما تاثیر منفی داشته باشد.

تویض موکت منزل

10- تعویض موکت

موکت ها می توانند چیزی حدود 10 سال ماندگاری داشته باشند. با این حال اگر حیوان خانگی و یا فرزندان کوچک شما به آن آسیبی وارد کنند می توانید جایگزینی آن را زودتر انجام دهید، چرا که وجود لکه ها و باکتری ها بر روی موکت می تواند باعث ایجاد آسم، آلرژی و تحریکات پوست و چشم شود.

تعویض پنجره ها

11- تعویض پنجره ها

پنجره ها معمولا 15 سال یا حتی بیشتر عمر می کنند، البته سازنده و کیفیت محصول نیز در این مورد اهمیت بسیاری دارد. پیش از آن در صورت نیاز می توانید ایرادات جزئی پنجره را برطرف کنید. اگر تصمیم به تعویض پنجره ها گرفتید حتما به قاب های اطراف پنجره دقت لازم را داشته باشید که دچار شکستگی نشوند.

دستگاه تهویه هوا

12- تعویض دستگاه تهویه هوا

بهتر است که دستگاه تهویه مطبوع خود را هر 8 تا 10 سال تعویض نمایید. تعمیر و نگهداری منظم از این دستگاه می تواند عمر آن را طولانی تر کند. با این حال مشکلات رطوبتی، نوسانات دما و سیگنال های صدا می توانند در صورت نیاز برطرف شده و یا تعمیر گردند.

شما در کدام بخش منزل خود، نیاز به تغییر و تعویض دارید؟ از اهالی فن چیدانه کمک بگیرید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه