تبدیل یک اتاق به دو اتاق، چطوری ممکنه؟

تبدیل یک اتاق به دو اتاق، چطوری ممکنه؟

به قلم: تحریریه چیدانه

آیا شما هم در منزلتان نیاز به تبدیل یک اتاق به دو اتاق را تجربه کرده اید؟ افرادی که برای مدت طولانی در یک خانه زندگی می کنند، در طول سالها تغییرات مختلفی در سبک زندگی، انتظارات و همچنینی ویژگی ها و حتی تعداد افراد خانواده را تجربه می کنند. گاهی در موقعیت های مختلف نیازهایی که در افراد خانواده به وجود می آید، به اندازه ای عوض می شود که با توجه به آن باید فضای خانه را نیز تا حد امکان تغییر داد. برای مثال با بزرگ شدن فرزندان و تولد اعضای جدید باید فضای مورد نیاز برای آنها را به گونه ای فراهم کرد که هر کدام از آنها بتوانند به خواسته های خود دست پیدا کنند. با در نظر گرفتن کوچک بودن خانه های آپارتمانی، محدودیت تعداد اتاق خواب ها یا تقسیم بندی مشخص شده فضاهای مختلف خانه، برای حاصل شدن نتایج مورد انتظار باید دست به ایده های جدیدتری زد. در این مطلب از چیدانه ترفندهای ساده ای را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید به سادگی برای تبدیل یک اتاق به دو اتاق اقدام کنید.

قالیشویی ادیب

استفاده از پرده برای تبدیل یک اتاق به دو فضا

نصب پرده در پنجره های مختلف و در زمان ورود به خانه انجام شده است. پس استفاده از پرده یک گزینه جدید و متفاوتی نخواهد بود. برای اینکه بتوانید یکی از اتاق ها را تقسیم کرده و به فضاهای مختلف تبدیل کنید، می توانید به سادگی و بدون دردسر این اقدام را توسط پرده انجام دهید. تنها کافی است یک چوب پرده در ابعاد عرض فضای مورد نظر تهیه کرده و برای دوخت و سفارش پرده دست به کار شوید.

برای انتخاب پارچه مناسب پرده باید به اولویت های خود توجه کنید. اگر می خواهید یک اتاق خواب را به دو فضا تبدیل کنید تا فرزندانتان فضای مختص به خود را داشته باشند، بدانید آنها معمولا ترجیح می دهند به اتاق کناری دید نداشته باشند. پس در این صورت بهتر است از پارچه های ضخیم تر استفاده کنید. برای جدا کردن کاملتر فضا پیشنهاد می شود ارتفاع پرده را از سقف تا سطح زمین در نظر بگیرید.

کتابخانه برای تبدیل کردن یک اتاق به دو اتاق

یکی از ساده ترین و کم دردسرترین روش های تبدیل یک اتاق به دو اتاق استفاده از وسایل موجود در خانه است. کتابخانه اغلب در منازل وجود دارد. می توانید برای تقسیم بندی از این کتابخانه استفاده کنید و به راحتی دو فضای تعریف شده متفاوت به وجود آورید. البته در این راهکار طبیعتا فضاها به صورت کاملا جدا دیده نمی شوند و ارتباط فضا همچنان برقرار است. این کتابخانه تنها یک حائل بصری است که کارکردهای مختلفی را در دو سمت خود نشان می دهد. برای زیباتر شدن اتاق خواب بهتر است از کتابخانه های طراحی شده، پلکانی و با عرض بیشتر استفاده کنید.

پارتیشن برای تبدیل یک اتاق به دو اتاق

درون بازار و فروشگاه های وسایل منزل راهکاری برای مشکل شما وجود دارد. برای حل آن به سراغ پارتیشن های آماده بروید و به راحتی با قرار دادن آن در فضای مورد نظر، یک اتاق را به دو اتاق تبدیل کنید.

یکی از مزایای پارتیشن قابلیت جا به جا شدن آن است. هر زمان که حس کردید دیگر نیازی به تقسیم بندی ندارید، آن را بر می دارید یا حتی برای کوچک و بزرگ شدن فضای موجود در هر بخش می توانید به سادگی پارتیشن را جابه جا کنید.

تقسیم بندی یک اتاق به دو فضا با دیوار جدا کننده هنری

همیشه نباید صرفا به کارکرد وسیله مورد نظر توجه کرد بلکه می توان برای حصول نتیجه بهتر در کنار کاربرد، به زیبایی آن نیز دقت نمود. اگر از افرادی هستید که جنبه زیبایی و هنری اجسام و وسایل برایتان اهمیت بیشتری نسبت به کارکرد آنها دارد، می توانید کمی متفاوت تر عمل کنید. جداکننده هایی که با زیبایی بیشتری ساخته و طراحی شوند، نتیجه متفاوت تری نیز بر جای می گذارند. یک طرح متفاوت و خاص از دیوار چوبی و برش خورده پیدا کنید و آن را برای ساخت به یک نجار متبحر سفارش دهید. آنچه حاصل می شود همه را شگفت زده خواهد کرد.

تبدیل یک اتاق به دو اتاق با درب کشویی

استفاده از درب های کشویی برای جدا کردن فضا نیز می تواند تقسیم بندی را به بهترین نحو انجام دهد. البته برای نصب این دربها باید با متخصص و تولید کننده آنها مشورت کنید که آیا با توجه به ابعاد موجود شما امکان نصب اینگونه دربها وجود دارد یا خیر.

تبدیل یک اتاق به دو اتاق با دیوار پیش ساخته

حتما در ادارات و بانکها به دیوارهای پیش ساخته دقت کرده اید که چگونه می توانند یک فضای باز را تقسیم بندی کرده و به اتاق های کوچک و متفاوت تبدیل کنند. این دیوارها به راحتی نصب می شوند و می توانند به سادگی فضای داخلی خانه را به آنچه می خواهید در بیاورند.

تبدیل یک اتاق به دو اتاق با استفاده از درب های مختلف

همیشه درب را نباید به عنوان محلی برای ورود و خروج دانست، گاهی درب می تواند نقش دیوار را هم بازی کند! برای تبدیل یک اتاق به دو اتاق از دربهای قدیمی و کهنه ای که تعویض می شوند، استفاده کنید و با کمک بست های محکم آن را به سقف متصل کنید. برای بازسازی و تعمیر درب های قدیمی و از کار افتاده از بتونه و رنگ آکریلیک استفاده کرده و آن را با سبک دکوراسیون خود هماهنگ کنید.

گلدان های طبیعی برای تبدیل یک اتاق به دو اتاق

استفاده از گل و گیاه در فضای خانه علاوه بر مزایای سلامتی، زیبایی و انرژی مثبت را نیز به همراه دارد. برای جدا کردن اتاق از گلدان های طبیعی و گیاهان آپارتمانی نیز استفاده کنید. برای این منظور هم می توانید به سراغ درختچه های آپارتمانی بروید که بزرگتر بوده و ارتفاع بیشتری دارند و هم از استندهای مخصوص گیاهان استفاده کنید که در ارتفاع بیشتری ساخته می شوند و می توانند فضای مورد نظر را به خوبی از هم تفکیک کنند. اگر می خواهید این گیاهان را برای دکوراسیون اتاق خواب در نظر بگیرید، حتما دقت کنید که گیاهان انتخابی برای اتاق خواب مناسب باشند و مشکلی برای خواب و سلامت فرد به وجود نیاورند.

حائل دیداری برای تبدیل یک اتاق به دو اتاق

در برخی از اتاق خواب ها تفکیک فضا برای این نیست که افراد مختلفی از هر فضا استفاده کنند. گاهی به این منظور به سراغ تقسیم بندی اتاق می روید که تنها می خواهید کاربری های متفاوتی برای آن تعریف شود. برای مثال یک بخش برای استراحت و خواب در نظر گرفته شود و بخش بعدی برای کار، مطالعه یا حتی ورزش. در این شرایط نیازی نیست که حتما فضا را به طور کامل ببندید و از هم جدا کنید. یک درب کوچک، دیوار نیمه یا حتی یک تابلو نیز می تواند به نوعی نشان دهنده تفکیک فضا باشد.

جهت تهیه یا ساخت انواع پارتیشن ها می توانید به اهالی فن چیدانه مراجعه کرده، نمونه کار آن ها را ببینید و به اطلاعات تماسشان دسترسی پیدا کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه