Chidaneh.com placeholder image

میز ناهار خوری، کدام مدل میز غذاخوری برای شما مناسبه؟

به قلم: حسین رجب چالی

میز غذا خوری جایی است که دوستان و خانواده دور یکدیگر جمع می‌شوند تا یک وعده‌ی غذایی بینظیر با هم شریک شوند و با هم به گفتگو بپردازند. بنابراین جای تعجب نیست که افراد زمان و وسواس زیادی برای خرید این محصول به خرج دهند. اما قبل از خرید چنین چیز دوست داشتنی باید چند فاکتور را مد نظر داشته باشید.

[[nid:318790]]

قالیشویی ادیب

مدل میز نهار خوری

از سبک زندگیتان آغاز کنید. یکی از مهم‌ترین نکات این است که کجا و چگونه می‌خواهید از میز غذاخوری استفاده کنید.
اگر میز شما قسمتی از آشپزخانه یا اتاق شما باشد، احتمال این وجود دارد که زیاد از آن استفاده کنید. مثلا برای تهیه‌ی غذا، انجام کار شخصی یا ساختن چیزی. در این صورت شما نیاز به میزی دارید که دوام بیشتری داشه باشد و به این راحتی‌ها آسیب نبیند. شرکت مبلمان رنزو در تولید میزهای غذا‌خوری خود از مواد اولیه با کیفیت بالا استفاده می‌نماید که همین مسئله باعث می‌شود تا میزهای غذا‌خوری این شرکت دارای دوام و کیفیت بالایی باشد.
با این حال، اگر شما به دنبال یک میز غذاخوری برای مهمان هستید یا فقط در شرایط خاص از آن استفاده می‌کنید، پس دست‌تان برای انتخاب یک میز پر زرق‌و‌برق با جنسی ظریف و شکننده باز است.
واضح است که سلیقه‌ی شخصی شما که سنتی، مدرن یا لوکس می‌پسندید، می‌تواند انتخاب میز غذاخوری شما را تحت تاثیر قرار دهد. اشاره به این نکته لازم است که شرکت مبلمان رنزو  در میز غذاخوری در سبک مدرن، تنوع بالایی از محصولات را دارا بوده و انتخاب شما را ساده تر می کند.

مبلمان رنزو
مبلمان رنزو
مبلمان رنزو

اندازه‌ی میز ناهار خوری

داشتن میز و صندلی‌هایی که راحت و متناسب با اندازه‌ی اتاق باشد، بسیار مهم است. شما که نمی‌خواهید میز غذاخوری‌تان بیش از حد بزرگ یا خیلی کوچک باشد؟ اگر از راهنماییهای ما استفاده کنید، میزی پیدا خواهید کرد که کاملا متناسب با فضای شما باشد.

  • به اندازه‌ی ۷۰ سانتی‌متر بین میز و دیوار فاصله بگذارید تا افراد به راحتی بتوانند روی صندلی نشسته و بلند شوند.
  • اگر افراد از پشت میز رفتوآمد دارند فاصلهی بین میز و دیوار را ۱۰۰ سانتی‌متر در نظر بگیرید.
  • ۷۰ سانتیمتر بین هر صندلی فاصله داشته باشد تا افراد بدون خوردن به نفر کناری بتوانند به راحتی غذا بخورند.
  • حداکثر عرض میز باید تقریبا ۱۳۰ سانتی‌متر باشد. هر اندازه‌ای بیشتر از این باعث می‌شود تا مهمانان شما نتوانند چیزی را از روی میز رد و بدل کنند و باعث ناراحتی و عصبانیت‌شان خواهد شد.
  • اگر فضا اجازه می‌دهد، اندازه‌ی میز را براساس تعداد افرادی که معمولا دور آن می‌نشینند به اضافه‌ی دو مهمان در نظر بگیرید که زمانی که مهمان داشتید به مشکل بر نخورید.

شکل میز غذا خوری

شکل میز غذاخوری در زیبایی فضا و راحتی شما در استفاده از آن تاثیر مستقیم دارد:

مبلمان رنزو
مبلمان رنزو
مبلمان رنزو

میز ناهار خوری مستطیلی

میز مستطیلی رایج‌ترین نوع میز غذاخوری است، به این دلیل که، بیشتر اتاق‌ها و آشپزخانه‌ها مستطیلی هستند.
همچنین شکل آن برای نشستن بیشتر از ۴ نفر، خیلی مناسب است.

مبلمان رنزو
ست غذا خوری و مبلمان راحتی
مبلمان رنزو

میز ناهار خوری مربعی

میز مربعی برای اتاق‌های مربعی بهترین گزینه است. همچنین می توانید زمانی که مهمانان کمی دارید از این نوع میز استفاده کنید. (وقتی میز بزرگ در دسترس نیست) می توانید با به هم چسباندن دو میز مربعی یک میز مستطیلی برای مواقع خاص درست کنید.

میز ناهار خوری دایره ای

میز دایره‌ای در اتاق‌های کوچک به خوبی انجام وظیفه می‌کند. این میز یک موقعیت خودمانی و دوستانه ایجاد می‌کند، بنابراین گزینه‌ی خوبی برای پذیرایی از یک گروه کوچک از دوستان‌تان است. با این وجود، یک میز دایره‌ای بزرگ می‌تواند باعث دور افتادن مهمانان از یکدیگر شود.

مبلمان رنزو
مبلمان رنزو
مبلمان رنزو

میز ناهار خوری بیضوی

میز بیضوی شباهت زیادی به میز مستطیلی شکل دارد. اما به دلیل گوشه‌های گردی که دارد ظاهرا جای کمتری را اشغال می‌کند. به همین دلیل، میز بیضوی برای اتاق‌های تنگ‌تر و کوچک‌تر مناسب است.

شرکت مبلمان رنزو در راستای تولید میزهای غذا‌خوری با بالاترین کیفیت، از رنگ‌های جدید ایتالیایی در محصولات خود استفاده می‌کند. از بهترین چوب‌های گرید سوپر راش گرجستانی و همچنین از پلی‌اورتان و فوم سرد قالبی در ساخت محصولات استفاده نموده و با به روز بودن و کار تخصصی در اتولید انواع صندلی‌های مدرن غذاخوری، تجربه‌ی یک انتخاب مناسب سرویس غذاخوری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای مشاهده ی دیگر محصولات مبلمان رنزو و آدرس و شماره تلفن این شرکت به پروفایل آنها درچیدانه مراجعه کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه