Chidaneh.com placeholder image

نگهداری از فضای سبز، ساده ترین و بی دردسرترین روش ها

به قلم: پروا رحمتی

شهرها در کنار تمام مزیت‌هایی که دارند ما را از مهم‌ترین عامل سلامتی یعنی هوای پاک محروم کرده‌اند. ایجاد و نگهداری فضای سبز در شهرها تنها یکی از راه‌هایی است که به تصفیه‌ی هوای اطرافمان کمک می‌کند. ایجاد فضای سبز و روف گاردن در شهرهای بزرگ امروزه بیشتر به چشم می‌خورد. اما تنها طراحی و ایجاد فضای سبز کافی نیست، بلکه باید چگونگی نگهداری از این تصفیه کننده‌های ارزشمند را نیز بلد باشیم. اما چگونه باید از فضای سبز نگهداری کنیم؟

فضای سبز، روف گاردن و معماری محوطه گاردنیا
ویلای شماره 17، شهرک غرب
فضای سبز، روف گاردن و معماری محوطه گاردنیا

chidaneh ad banner

نگهداری از فضای سبز

فضای سبز به هر شکلی که باشد، چه روف گاردن و چه باغچه‌های کوچک در بالکن یا حیاط منزل، نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد. آبیاری اصولی، غنی‌سازی خاک، کوددهی مناسب و هرس درختان، تعدادی از کارهایی است که باید برای مراقبت و نگهداری از فضای سبز انجام بدهیم. نگهداری اصولی از فضای سبز نیازمند اختصاص زمان و انرژی زیادی است. رسیدگی و نگهداری از فضای سبز می‌تواند موجب نشاط و افزایش روحیه بشود، اما فعالیت‌ها و مشغله‌ی زندگی شهری کمتر فرصتی برای چنین کارهایی باقی می‌گذارد.

فضای سبز، روف گاردن و معماری محوطه گاردنیا
بوتیک مال ملل، رستوران بومی فرشته
فضای سبز، روف گاردن و معماری محوطه گاردنیا

می‌توانید نگهداری از فضای سبز را به افراد حرفه‌ای و متخصص بسپارید و علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و انرژی نتیجه‌ی بهتری بگیرید. اگر به دنبال افراد متخصص در این زمینه هستید پیشنهاد می‌کنیم سری به پروفایل مجموعه گاردنیا بزنید.

چند راهکار ساده برای نگهداری از فضای سبز

اگر زمان کافی برای نگهداری فضای سبز را دارید حتما از فرصت‌تان برای برقراری ارتباط بیشتر با طبیعت استفاده کنید! رسیدگی به گل و گیاه و درختان قطعا تاثیر مثبتی روی روحیه‌تان خواهد داشت. می‌توانید رسیدگی به کارهای اصولی و مهم‌تر را به عهده‌ی افراد حرفه‌ای بگذارید و تعدادی از مراقبت‌های ساده‌تر را خودتان انجام بدهید.

فضای سبز، روف گاردن و معماری محوطه گاردنیا
ویلای شماره 17، شهرک غرب
فضای سبز، روف گاردن و معماری محوطه گاردنیا

 برای نگهداری از فضای سبز این سه مورد ساده اما مهم را رعایت کنید:

آبیاری اصولی

همانطور که می‌دانید آبیاری بیش از حد یا کمتر از نیاز گیاهان می‌تواند باعث پوسیدگی یا خشکی آن‌ها بشود. داشتن اطلاعات کافی در رابطه با درخت و گیاهان فضای سبز از این جهت بسیار مهم است. علاوه بر نحوه آبیاری، باید از میزان و نوع نور مورد نیاز گل و گیاهان در فضای سبزتان اطلاع داشته باشید تا بتوانید به افزایش عمر آن‌ها کمک کنید. شرایط آب و هوایی منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید نیز بر میزان آب مورد نیاز و نحوه آبیاری فضای سبز اثرگذار است.

غنی‌سازی خاک و کوددهی مناسب

شاید بتوان گفت همانقدر که بدن ما انسان‌ها به املاح و ویتامین‌ها نیاز دارد، خاک فضای سبز هم برای افزایش طول عمر گل و گیاه و کمک به رشد بهتر آن‌ها به غنی‌سازی و دریافت مواد مغذی نیازمند است. کودهای شیمیایی و حیوانی مختلفی برای این کار در دسترس هستند. شناخت صحیح و استفاده‌ی درست و بجا از کودهای شیمیایی می‌تواند به افزایش طول عمر فضای سبز شما کمک کند.

فضای سبز، روف گاردن و معماری محوطه گاردنیا
نگهداری فضای سبز
فضای سبز، روف گاردن و معماری محوطه گاردنیا

از آنجایی که شناخت تمامی کودها و اطلاع دقیق از نیاز هر گیاه به مواد مغذی، تاثیر بسیاری بر بهبود کیفیت و عمر گیاهان دارد پیشنهاد ما این است که در این زمینه با متخصصان مشورت کرده و از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید.مجموعه گاردنیا می‌تواند در نگهداری بهتر از فضای سبزتان به شما کمک کند.

هرس درختان

هرس کردن درختان به منظور نگهداری و رشد بهتر آن‌ها ضروری است. هرس درختان با هدف حذف شاخه‌های ضعیف و خشکیده، جذب بهتر نور، کاهش وزن در اثر حذف شاخه‌های خمیده و انبوه و شادابی بیشتر درختان انجام می‌شود. هرس کردن به دلیل زمان و انرژی مورد نیاز و اصولی که باید در انجام آن رعایت شود از کارهای تخصصی در نگهداری از فضای سبز به شمار می‌آید.

فضای سبز، روف گاردن و معماری محوطه گاردنیا
نگهداری فضای سبز
فضای سبز، روف گاردن و معماری محوطه گاردنیا

حرف آخر:

بی‌شک ایجاد و نگهداری از فضای سبز در شهرهای بزرگ و دودزده یکی از بهترین راه‌ها برای قدم برداشتن به سمت هوایی سالم‌تر و پاک‌تر است. مجموعه‌ی گاردنیا یکی از آن مجموعه‌هایی است که به رشد بیشتر فضاهای سبز شهری و روف گاردن‌ها متعهد است و کمک می‌کند تا از این ریه‌های زمینی حفاظت بیشتری بکنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این مجموعه می‌توانید از پروفایل مجموعه گاردنیا دیدن کنید.

مطلب پیشنهادی:

طراحی فضای سبز، نگهداری از این حیاط ها کار راحتیه!

طراحی فضای سبز، 12 روش نگهداری بی دردسر!

اهمیت فضای سبز و نگهداری از آن در ساختمان

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه