Chidaneh.com placeholder image

ظروف مخصوص شب یلدا، ظرف‌های جذاب طرح انار و هندوانه

به قلم: تحریریه چیدانه

شب یلدا شبی خاطره‌انگیز برای ما ایرانی‌ها ست، شبی است برای دور هم بودن به منظور بدرقه پاییز زیبا و دلربا، آماده شدن با آغوشی باز برای پذیرش فصل دلنشین زمستان، فرصتی که یک دقیقه بیش‌تر عزیزانمان را دوست داشته باشیم و ‌آن‌ها را در کنار خود احساس کنیم. زیرزمین خانه‌ی مادر بزرگ‌ها پر شده از انار، هندوانه، کدو و گردوهایی که برای شب یلدا جمع شده‌اند و چشمان پر اشتیاق تازه عروس‌هایی که منتظر هدایای اولین سال یلدایی‌شان هستند.
و اما سفره شب یلدا بی‌شک از مهمترین و اثربخش‌ترین عوامل آن شب می‌باشد، پس با ما باشید که در این مطلب می‌خواهیم تعدادی از ظروف مخصوص شب یلدا را با کمک گالری اکسسوری لوبن هوم ببینیم تا برای تزیین شب یلدای امسال ایده بگیریم.

چوب و هنر

 

ظروف مخصوص شب یلدا روی میز جلو مبلی

گالری اکسسوری لوبن هوم
ظروف سرامیکی رنگی غذاخوری
گالری اکسسوری لوبن هوم

ظروف سرامیکی مخصوص شب یلدا

این روزها استفاده از ظروف سرامیکی رنگارنگ بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است،  از این رو اگر به خانه‌های امروزی سر بزنید بی‌شک ردی از این ظروف را در آشپزخانه آن‌ها خواهید یافت، 
 

ظروف سرامیکی طرح هندوانه یلدایی

لازم به ذکر است که بدانید این ظروف سرامیکی محدود به کاسه و بشقاب نمی‌شوند و اگر بخواهیم از گستردگی آن‌ها بگوییم شامل:

  • دیس سرامیکی
  • کاسه سرامیکی
  • بشقاب سرامیکی
  • اردورخوری سرامیکی
  • سس‌خوری سرامیکی
  • و…

می‌شوند. با تنوع بسیار زیادی که ظروف مخصوص شب یلدا دارند شما می‌توانید یک سرویس کامل از این ظروف را داشته باشید.

ظروف سرامیکی طرح انار یلدایی

از خوبی ظروف مخصوص شب یلدا که نمی‌توان از آن به راحتی گذشت این است که شما می‌توانید با توجه به نیازتان و تعداد مصرفی که دارید از بشقاب، کاسه و دیگر ظروف سفارش دهید و تهیه فرمایید، به عنوان مثال 2 عدد بشقاب، ا عدد کاسه بزرگ، 3 عدد کاسه کوچک و ….همچنین از دیگر نکات مثبت و حائز اهمیت ظروف سرامیکی این خواهد بود که ست‌های چند نفره آن را می‌شود در رنگ‌های مختلف تهیه کرد، مثلا اگر یک سرویس بشقاب 6 نفره می‌خواهید می‌توانید یک بشقاب را صورتی، دیگری را آبی، بعدی را زرد و به همین ترتیب در رنگ‌های متنوع خریداری نمایید.

انار سرامیکی بر روی سفره شب یلدا

انار در سفره شب یلدا نماد شادی و برکت است، نقشانار یکی از نقوشی است که همواره در هنر ایرانی استفاده شده و استفاده از انار سرامیکی بر روی سفره شب یلدا به زیبایی و چشمگیر شدن تزیین سفره شما کمک شایانی می کند.

ظروف پذیرایی چوبی مخصوص شب یلدا

در طول سال‌های اخیر محبوبیت ظرف چوبی به طرز چشمگیری در بین خانواده‌ها زیاد شده است. روزانه عده‌ی بسیاری به خرید اینگونه ظروف روی می‌آورند و آن را جایگزین دیگر ظروف مانند بلور، کریستال و … می‌کنند. 
خوبی ظروف چوبی مخصوص شب یلدا این است که شما می‌توانید یک سرویس کامل از ظروف خاص پذیرایی از دل طبیعت با نقش و نگاری منحصربفرد در خانه خود داشته باشید که شامل:

  • کاسه چوبی
  • سینی چوبی
  • میوه‌خوری چوبی
  • آجیل‌خوری چوبی
  • اردورخوری چوبی
  • و…..

می‌شوند. اگر بخواهیم از کارایی این ظروف در تزیین سفره شب یلدا بگوییم، استفاده از یک میوه‌خوری چوبی که خرمالو و انار در دل آن نشسته‌اند و دلربایی می‌کنند قطعا خالی از لطف نخواهد بود، که اگر این ترکیب را در کنار یک اردورخوری چوبی که در یک طرف آن انجیرخشک و فندق و در قسمت دیگر آن شکلات‌هایی برای شیرین کردن کام آن شب به یاد ماندنی باشد قرار دهید، بی‌شک شبی خاطرانگیز در ذهن عزیزانتان به ثبت رسانده‌اید.

 

گالری اکسسوری لوبن هوم
مدل جدید فنجان نعلبکی شیک
گالری اکسسوری لوبن هوم

ظروف میناکاری مخصوص شب یلدا

گالری اکسسوری لوبن هوم
ظروف پذیرایی کریستالی با طرح برگ
گالری اکسسوری لوبن هوم

گالری اکسسوری لوبن هوم
ظروف پذیرایی کریستالی با طرح برگ
گالری اکسسوری لوبن هوم

گالری اکسسوری لوبن هوم
ظروف پذیرایی کریستالی با طرح برگ
گالری اکسسوری لوبن هوم

ظروف شیشه‌ای مخصوص شب یلدا

یکی از ظروف شیک و زیبا برای سفره شب یلدا، محصولات شیشه‌ای و کریستال گالری لوبن هوم است. این ظروف شیشه‌ای، با طرح‌ برگ‌های پاییزی، یکی از پرطرفدارترین مدل‌های مخصوص شب یلدا است. از این ظروف کریستال برای تزئین میز جلومبلی با خوراکی‌های شب یلدا می‌توانید بهره ببرید.

 

گالری اکسسوری لوبن هوم
جاشمعی رومیزی تزئینی
گالری اکسسوری لوبن هوم

ظروف مسی مخصوص شب یلدا

ظروف پذیرایی شیک برای یلدا

در هنگام استفاده از ظروف مخصوص شب یلدا، بهتر است که نهایت سلیقه را به خرج دهید، به عنوان مثال اگر ظروف میوه‌ خوری شما مستطیل یا مربع شکل است پس بهتر خواهد بود که دیگر ظروف میز مانند آجیل‌خوری، شیرینی‌خوری و … هم مربعی شکل باشند.
و اگر از ظرف‌های دایره‌ای استفاده می‌کنید بشقاب‌ها و دیگر ظروف هم دایره‌ای باشند، قطعا بهتر خودنمایی خواهند کرد.
به عنوان مثال برای تزیین سفره یلدا یک گلدان سفالی در وسط میز قرار دهید و دور تا دور آن را با استفاده از بشقاب‌های گرد سفالی پر کنید،  و به همین ترتیب یک میز رنگارنگ و پر از خوراکی‌های خوشمزه داشته باشید و یک شب فوق‌العاده را تجربه کنید.

تزیین میز پذیرایی شب یلدا

اگر می‌خواهید شب یلدا را زیباتر برگزار کنید، بهتر است از انواع رانر، ترمه‌ها، رومیزی‌های مخمل و … به سلیقه‌ خودتان استفاده کنید و با توجه به فضای خانه‌تان یک میز زیبا داشته باشید. می‌توانید رومیزی‌ را بر روی میز ناهارخوری و یا میزیی در گوشه‌ای از خانه، پهن کنید و یک گلدان زیبا در وسط میز قرار دهید و با قرار دادن گل‌هایی تازه در آن، عطر فضا را معطر کنید.

در چیدانه بخوانید: تزیینات شب یلدا، آن چه در خانه مخاطبان خوش سلیقه ما گذشت!

برای دیدن محصولات بیش‌تر و خرید ظروف شب یلدا، می‌توانید از پروفایل گالری اکسسوری لوبن هوم در چیدانه دیدن کنید.
 

مطالب مرتبط زیر در خصوص شب یلدا و ایده هایی برای تزیین میز شب یلدا را به شما پیشنهاد می دهیم: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه