Chidaneh.com placeholder image

تم رنگ قرمز، از قرمز یلدا تا قرمز کریسمس

به قلم: گلنار

فصل ها، اقوام، لباس های محلی، ادیان، مناسبت ها و ….. همگی رنگارنگ و پرشورند و از زیبایی های کم نظیر این سرزمین. شاید کم تر کشوری را بیابیم که رنگ های چهارفصل را تجربه کند، در هر گوشه ای از خاکش اقوام مختلف با لباس های خاص زندگی کنند و یا از همه این ها بگذریم انواع جشن ها و مراسم دینی در روزهای مختلف تقویمش نوشته شود. می خواهم این را به شما بگویم که ما همه این زیبایی ها را در کنار هم داریم و می توانیم آن ها را بهانه ای برای شاد زندگی کردنمان قرار دهیم. از بین همه مواردی که گفتم، یلدا و کریسمس با فاصله چند روز از هم اتفاق میفتند، یکی روز برای ایرانی بودن و یک روز برای مسیحیت. تم رنگ قرمز را به عنوان فصل مشترک تزیینات و دکورهای خاص این دو انتخاب کردم تا بگویم چقدر زیبا می شد اگر ما هم مانند این رنگ ها فصل مشترکی برای دل هایمان پیدا می کردیم!

ترکیب رنگی قرمز سنگ لعل

ترکیب رنگی مناسب برای قرمز لعل

سرویس خواب بالسا

قرمز لعل در دکوراسیون

این رنگ قرمز که از سنگ لعل گرفته شده، به عنوان رنگی گرانبها و قیمتی یاد می شود. در تصویر بالا چهار ترکیب مختلف از این تم رنگ قرمز را مشاهده می کنید.

ترکیب رنگی قرمز لعل

ترکیب رنگ قرمز لعل

تم رنگ قرمز لعل برای شب یلدا (رنگ شماره 1 و 2):

رنگ های شماره 1 و 2 که تنالیته هایی از رنگ های شعله آتش هستند، بیش تر برای کامل کردن ترکیب رنگی فضا و عمق بخشیدن به آن مورد استفاده هستند. از این رنگ ها می توانید برای رنگ موکت کف، رنگ میز ناهارخوری و یا در کابینت استفاده نمایید. در تصویر بالا رنگ قرمز اصلی برای دیوار ها به کار رفته و رنگ های شماره 1 و 2 برای مبلمان و قاب تزیینی استفاده شده اند.

ترکیب رنگی قرمز لعل

ترکیب رنگ های قرمز لعل در اتاق نشیمن

ترکیب رنگی قرمز لعل و آبی

ترکیب رنگ های قرمز لعل در اتاق نشیمن

ترکیب رنگی قرمز لعل و آبی

ترکیب رنگ های قرمز لعل در اتاق نشیمن

تم رنگ قرمز لعل برای شب یلدا (رنگ شماره 3 و 4) :

رنگ شمار 3 یا همان رنگ فیروزه ای برای همه ما آشناست. این رنگ ترکیب فوق العادی را به وجود می آورد که می تواند برای پارچه مبل ها، پرده و حتی به صورت محدود تر برای چراغ های دکوری و ظروف استفاده شود. در تصاویر بالا کی توانید انواع استفاده ها از این رنگ را مشاهده کنید.

رنگ شماره 4 که از تنالیته های رنگ سبز محسوب می شود بیش تر برای فضاهای مدرن به کار می رود.

مطلب پیشنهادی : تاثیر رنگ قرمز در اتاق خواب

چیدمان با رنگ قرمز لعل

ترکیب قرمز لعل و آبی برای چیدمان میز شب یلدا

چیدمان با رنگ قرمز لعل

ترکیب قرمز لعل و آبی در تریینات شب یلدا

کوسن های دست دوز
انواع رومیزی رانر
کوسن های دست دوز

کوسن و رانر
کوسن و رانر
کوسن و رانر

تنالیته رنگ قرمز لعل برای تزیینات شب یلدا

این ترکیب رنگی زیبا پیشنهاد من به شما برای یلدایی خاص و متفاوت است. شاید بهتر باشد برای تزیینات یلدای خود کمی حلاقیت به خرج دهیم و سفره ای متفاوت بچینیم. آبی فیروزه ای باعث می شود در عین مدرن بودن، تم سنتی و قدیمی یلدا نیز حفظ شود. گل ها را برای میز شام خود فراموش نکنید. 

مطلب پیشنهادی : خلاقیت شب یلدایی، ایده های ساده اما جذاب

 

ترکیب رنگ قرمز آکادمی

ترکیب رنگی قرمز آکادمی

تم رنگ قرمز اکادمی برای کریسمس

ترکیب رنگی قرمز آکادمی، سبز و قهوه ای که در تصویر بالا مشاهده می کنید، برای اولین بار در کاخ های خانواده سلطنتی انگلستان به کار برده شد اما امروزه می توان به عنوان یک تم سنتی و با وسایل و مبلمان های قدیمی از آن استفاده نمود.

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون کریسمس، راز پشت پرده این 5 رنگ چیست؟

ترکیب رنگی قرمز آکادمی

ترکیب رنگی قرمز آکادمی و سبز در دکوراسیون نشیمن

ترکیب رنگی قرمز آکادمی

ترکیب رنگی قرمز آکادمی و قهوه ای در دکوراسیون نشیمن

ترکیب رنگی قرمز آکادمی با قهوه ای

ترکیب رنگ قرمز آکادمی و قهوه ای در مبلمان و وسایل

تم قرمز آکادمی در دکوراسیون

  • رنگ شماره 1 و 2  : 

​این دو رنگ در ترکیب با تم قرمز آکادمی، برای لوکس تر کردن فضا به کار می روند. شما می توانید از آن در انتخاب پارچه مبلمان استفاده نمایید. اگر مبلمان تیره تر باشد لاکچری بودن فضا بیش تر می شود. در تزیینات کریسمس این رنگ با درخت کریسمس تکمیل می شود.

  • رنگ شماره 3 و 4 :  

این دو رنگ برای هم نشینی با تم رنگ قرمز آکادمی، بهتر است به عنوان فرش یا کف مورد استفاده قرار گیرند. البته در این مورد مبلمان چوبی را هم فراموش نکنید زیرا به زیبایی فضای شما کمک شایانی خواهد کرد. معمولا این دو رنگ به صورت محدود استفاده می شوند اما کامل کننده دکوراسیون شما با تم رنگ قرمز خواهند بود.

  • رنگ شماره 5 : 

سه رنگ عمودی در کنار تصویر ترکیب رنگ، سه تنالیته روشن تر و تیره تر از رنگ اصلی را نشان می دهد. شما می توانید از هر کدام از آن ها مطابق با نیازتان و با همان ترکیب رنگ های گفته شده استفاده نمایید.

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون کریسمس امسال، ده پیشنهاد برای میلادی دوباره!

 

ترکیب قرمز آکادمی و سبز و قهوه ای برای کریسمس

ترکیب سه رنگ قهوه ای، سبز و قرمز آکادمی در چیدمان

ترکیب قرمز آکادمی و سبز و قهوه ای در چیدمان

ترکیب سه رنگ قرمز آکادمی، سبز و قهوه ای در تزیین کریسمس

ترکیب قرمز آکادمی و سبز و قهوه ای در چیدمان

تزیینات کریسمس با ترکیب رنگی قرمز آکادمی

ترکیب قرمز آکادمی و سبز در چیدمان

قرمز لعل برای ترکیب رنگی میز شام

تم قرمز آکادمی در تزیینات کریسمس

در تزیینات کریسمس، رنگ های شماره 1 و 2 بیش تر دیده می شوند. اما همان طور که از تصاویر می توان فهمید، تنالیته رنگی قرمز لعل، قهوه ای و سبز بهترین و متناسب ترین ترکیب رنگی برای این جشن هستند. پارچه های چهارخونه سبز و قرمز حس آرام بخشی را به فضای شما می دهند. برای رنگ قهو ای هم وسایل چوبی را فراموش نکنید. 

ترکیب قرمز آکادمی و سبز در چیدمان

قرمز لعل و سبز روشن در چیدمان میز 

کلام آخر : 

ترکیب رنگی های گفته شد پیشنهادی برای تزیینات شب یلدا و کریسمس با تم رنگ قرمز هستند. اما اگر به تصاویر مربوط به دکوراسیون هم دقت کرده باشید، از این ترکیب رنگی می توانید به غیر از شب یلدا و کریسمس در دکوراسیون خود استفاده نمایید. در صورت تمایل می توانید تصاویر زیبای خود از تزیینات منزل با تنالیته های رنگی قرمز را برایمان ارسال کنید.

مطالب پیشنهادی :

منبع : the colour scheme book

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه