مبل چرم راحتی، مبلمانی لوکس و راحت و 5 مزیت استفاده از آن

مبل چرم راحتی، مبلمانی لوکس و راحت و 5 مزیت استفاده از آن

به قلم: نرگس مهردادیان

در زندگی امروزی مبلمان از اجزای مهم خانه، آپارتمان و فضاهای کار به شمار می‌رود که در طراحی دکوراسیون نقشی اساسی ایفا می‌کند. مبل‌ها انواع محتلفی دارند که می‌توان بر اساس سلیقه، سبک دکوراسیون و نیاز شخصی از بین آن‌ها، انتخاب کرد. بر اساس جنس رویه مبل‌ها به دو دسته چرمی و پارچه‌ای و از نظر شکل ظاهری و کاربرد به دو نوع استیل و راحتی تقسیم می‌شوند. برای خرید مبل چرم راحتی باید علاوه بر طرح و رنگ به جنس و کیفیت چرم نیز توجه داشت. در این مطلب از چیدانه با همراهی ادیم چرم به معرفی مبل چرم راحتی، چگونگی انتخاب رویه مرغوب و با کیفیت و مزایا و معایب این نوع مبلمان پرداخته می‌شود، با ما همراه باشید…

انواع مبل چرم راحتی

chidaneh ad banner

چرم مبل چرم راحتی

مبل چرم راحتی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

به طور کلی به مبلمانی که پوشش چرم برای ساخت رویه آن به کار رفته باشد، مبل چرم گفته می‌شود. البته این به آن معنا نیست که در مبل چرم، از چوب، فلز یا متریال‌های دیگر استفاده نشده، بلکه تنها پوشش سطح آن تماما و یا اکثرا از چرم تهیه شده و در اسکلت مبل، متریال‌های مختلفی مانند چوب یا فلز می‌تواند به کار رفته باشد. چرم بدون شک زیبایی و اصالت خاصی دارد و این مبل‌ها در طراحی دکوراسیون خانه‌ها و ادارات لوکس کاربرد دارند.

در نگاه اول به مبلمان چرم راحتی و مدرن، مبلمانی راحت و تمام چرم دیده می‌شود. چراکه جنس رویه مبلمان تمام چرم بوده، کمتر پایه‌ها قابل مشاهده هستند و دسته‌ها هم کاملا از چرم پوشیده می‌شوند. در مدل مبل چرم چستر کلاسیک نیز تمام قسمت‌ها چرم‌دوزی می‌شود، اما در این نوع مبل یک ویژگی خاص به‌نام لمسه‌دوزی یا دکمه‌دوزی هم مشاهده می‌شود. در گذشته چرم‌ها تنها از پوست حیوانات مختلف تهیه می‌شدند اما امروزه با پیشرفت صنعت، چرم‌های مصنوعی با کیفیت هم در ساخت مبل چرمی به کار می‌رود. چرم خوب باید ضخیم بوده، کمی حالت کشسانی داشته و مقاوت زیادی در برابر فشار از خود نشان دهد.

عوامل مهم در قیمت مبل چرم راحتی

عوامل مهم در قیمت مبل چرم

قیمت مبل راحتی چرم نسبت به مبل‌های پارچه‌ای بیشتر است. هنگام خرید مبلمان چرم باید به عوامل مختلفی که کیفیت کل مبل و در نتیجه قیمت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند توجه داشته باشید. قیمت این سبک مبل به عوامل مختلفی چون موارد زیر بستگی دارد:

کیفیت چرم به کار رفته در رویه مبل: قطعا اگر چرم به کار رفته در مبل چرم راحتی، طبیعی باشد، ارزش و قیمت مبلمان بالاتر از چرم مصنوعی خواهد بود. اما چرم‌های مصنوعی هم که امروزه کاربرد بالایی در تولید مبل چرمی دارند با کیفیت‌های متفاوتی تولید می‌شوند. چرم مصنوعی به دلیل ویژگی‌هایی چون دوستدار محیط زیست و حیوانات بودن و قیمت پایین‌تر از محبوبیت بالایی برخوردار شده‌است.

استحکام و متریال به کار رفته در ساختار و اسکلت: اگر اسکلت مبل راحتی چرم از چوب باشد، نوع چوب نیز در قیمت مبل تاثیر زیادی خواهد داشت. برای مثال چوب راش نسبت به دیگر چوب‌ها قیمت بالاتری دارد.

تعداد مبلمان قابل سفارش: مبل چرم راحتی در اندازه‌های مختلف مانند کاناپه سه نفره و دو نفره و مبل تک نفره موجود هستند که تعداد مبلمان سفارش داده شده هم تاثیر زیادی در قیمت نهایی مبلمان خواهد داشت.

رنگ‌های مختلف مبل چرم راحتی

رنگ‌های مختلف مبل چرم

علاوه‌بر متریال و کیفیت مبل چرم راحتی، رنگ و طرح آن نیز در زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی خانه و محل‌کار بسیار تاثیرگذار خواهد بود. در بین افراد مبلمان چرمی به رنگ مشکی و قهوه‌ای بیشترین طرفدار را دارد چراکه رنگ طبیعی‌ چرم است. اما به طور کلی چرم مبل راحتی در رنگ‌های زیر بیشتر تولید می‌شود:

  • مشکی
  • قهوه‌ای
  • زرشکی
  • طوسی
  • کرم
  • سبز

تمیزکردن مبل راحتی چرم

روش تمیزکردن مبل چرم

اگر از مبل چرم راحتی در خانه یا محل کار خود استفاده می‌کنید بهتر است هراز گاهی با یک پارچه نرم نخی مبلمان خود را گردگیری کنید. همچنین هر چند وقت یک‌بار واکس و نرم کننده‌های مخصوص لوازم چرمی روی آن بزنید. برای این کار ابتدا با آب و صابون مایع مبل را تمییز کرده و به سرعت خشک کنید، سپس با واکس مخصوص و پولیش و براق‌کننده چرم، آن را مثل روز اول براق کنید.

مزایای مبل چرم راحتی

مزایای مبل چرم راحتی

مبل راحتی چرم مناسب دکوراسیون خانه‌‌های مدرن و لوکس بوده و طرفداران خاص خود را دارد. مبل چرم نسبت به نوع پارچه‌ای آن بیشتر به چشم آمده و مزایای خاص خود رادارد:

  • ظاهر متفاوت و شیک
  • دوام و طول عمر بالا
  • راحت تمیزشدن
  • عدم جذب مو
  • عدم جذب بو

ظاهر متفاوت و شیک مبل چرم راحتی

ظاهر متفاوت و شیک

مبل چرم ظاهری متفاوت و براق داشته واقعا شیک، زیبا و لوکس بوده و به خانه یا محل کار زیبایی و جلوه خاصی می‌بخشد. می‌توان با خرید مبل چرم راحتی در عین مدرن و راحت بودن، شکوه خانه یا محل کار را بالا برد.

مبل راحتی چرم با دوام و طول عمر بالا

دوام و طول عمر بالا

چرم مرغوب بسیار مقاوم و پایدار بوده که اگر به هر دلیلی روی سطح آن خط و خش بیفتد با یک پولیش ساده از بین خواهد رفت. عمر مبل چرم راحتی چهاربرابر بیشتر از مبل پارچه‌ای است. چرم طبیعی می‌تواند تا سال‌ها دوام داشته باشد و دچار فرسودگی نشود. چرم مصنوعی به‌طور معمول طول عمر کمتری از چرم طبیعی دارد اما انواع با کیفیت آن که در دنیا تولید می‌شوند می‌تواند به طول عمر چرم طبیعی نیز برسند.

راحت تمیز شدن مبل چرم راحتی

تمیز شدن آسان

چرم متریالی ضخیم و محکم بوده که به راحتی آسیب نمی‌بیند. اگر چیزی روی آن ریخت یا کثیف شد به راحتی می‌توان آن را تمیز کرد چراکه نفوذناپذیری چرم بیشتر از پارچه است. برای مثال اگر شربت روی چرم ریخته شود، در آن نفوذ نمی‌کند و می‌توان با یک پارچه نرم یا اسفنج نم‌دار مبل را تمیز کرد.

مبل چرم راحت و شیک

عدم جذب مو

چرم نفوذناپذیرتر از پارچه بوده و موی انسان یا حیوان نمی‌تواند در آن نفوذ کند چراکه فاصله بین اجزای چرم بسیار کمتراز پارچه است و باعث می‌شود مو یا مواد ریز به راحتی در آن نفوذ نکند. خصوصا برای افرادی که حیوان خانگی داشته باشند مناسب خواهد بود چراکه موی حیوانات به مبل چرم نمی‌چسبد.

مبل چرم راحتی زیبا و با دوام

عدم جذب بو

یکی از مزایای مبل چرم اینست که بوی کمتری جذب می‌کند. اگر دو مبل داشته باشید که یکی پارچه‌ای و دیگری چرمی باشد، مبل چرم بوی کمتری از مبل پارچه‌ای به خود جذب می‌کند. برای مثال اگر در خانه فرد سیگاری باشد مبل چرم بوی بد سیگار را به خود جذب نمی‌کند.

مبلمان چرم راحتی

معایب مبلمان چرم راحتی

علاوه بر مزایایی که در بالا گفته شد، مبل چرم راحتی معایبی هم دارد که شامل موارد زیر خواهد بود:

  • قیمت بالا: مبل چرم نسبت به مبل پارچه‌ای، قیمت بالاتری دارد، چراکه چرم متریال گران‌قیمتی است.
  • مناسب نبودن برای فضاهای شلوغ: مبل چرم برای خانه‌هایی که مهمانی‌های شلوغ در آن‌ها برگزار شده و نشست و برخاست روی مبل زیاد باشد، مناسب نیست.
  • راحتی کمتر: مبل چرم نسبت به پارچه‌ای احساس راحتی کمتری دارد.
  • تنوع و طرح کمتر: مبل‌ چرمی نسبت به پارچه‌ای تنوع طرح و رنگ کمتری دارند. چراکه چرم‌ها رنگ‌ و طرح‌های محدودی دارند. اما پیرو اصل سادگی برای فضاهای مدرن بسیار مناسب هستند.

مبل راحتی چرم ال شکل

مبل راحتی چرم ال شکل

مبل چرم راحتی مدرن ال شکل از پرطرفدارترین مبلمان‌ها هستند. عوامل مختلفی مانند متراژ و نقشه خانه، یک‌دست بودن، نداشتن پایه و کاربردی بودن مبل باعث محبوبیت، این شکل مبلمان شده‌است.

مبلمان چرم راحتی اداری

مبلمان چرم راحتی اداری

افراد صاحب بیزینس که در حیطه کاری خود موفق هستند معمولا زیبایی و لوکس بودن را می‌پسندند و بسیاری یک اتاق کار هم در منزل خود دارند. اگر شما هم از دسته افرادی هستید که زیبایی را در کنار تجمل و شکوه می‌پسندید و یک اتاق کار خاص می‌خواهید توصیه می‌شود از مبلمان اداری چرمی استفاده کنید.

انتخاب چرم مناسب و با کیفیت برای مبل

انتخاب چرم مناسب و با کیفیت برای مبل

مبل چرم راحتی از دو نوع چرم طبیعی و مصنوعی تولید می‌شوند. چرم‌های مصنوعی به دلیل سازگاری با طبیعت و روحیه‌های دوستدار حیوانات و محیط زیست امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند. در انتخاب چرم مصنوعی باید به کیفیت چرم توجه بالایی داشت چراکه متاسفانه در برخی موارد شاهد تولید چرم‌های مصنوعی نامرغوب و بی‌کیفیت هستیم. اما خوشبختانه مجموعه ادیم به عنوان یکی از فعالان اقتصادی در زمینه واردات چرم مصنوعی در ایران به مدت شانزده سال فعالیت داشته، در عرصه جدید مشتری محور، با نگاه به تولید و واردات محصولات با کیفیت مطلوب و طرح‌های متنوع در صنعت چرم مصنوعی گام‌های مثبتی برداشته‌است.

مبلمان چرم راحتی مشکی

چرم مبل چرم از ادیم چرم

کلام پایانی

مبل چرم راحتی مزایای زیادی داشته و می‌تواند خانه یا محل کار شما را شیک و زیبا جلوه دهد. از مزایای مبل راحتی چرم می‌توان به ظاهر متفاوت و لوکس، ماندگاری و طول عمر بالا، تمیز شدن آسان و عدم جذب مو و بو اشاره کرد. معایب آن هم شامل قیمت بالا، تنوع کمتر در طرح و رنگ و مناسب نبودن برای فضاهای شلوغ خواهد بود. مبل‌های چرم بیشتر برای افرادی که می‌خواهند راحتی را در کنار ظاهری لوکس تجربه کنند، فضاهای رسمی و اداره‌ها مناسب هستند. شما هم اگر به مبل چرم راحتی علاقمند شدید می‌توانید از محصولات چرم ادیم برای مبلمان خانه یا محل کار استفاده کرده و تجربه بی‌نظیری در این راستا کسب کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه