Chidaneh.com placeholder image

محصولات ایکیا و محبو‌ب‌ترین‌های آن‌ها در کاتالوگ سال 2021

به قلم: المیرا فلاحیان

یکی از شناخته شده‌ترین و البته محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده لوازم خانگی ریز و درشت، برند ایکیا (به انگلیسی: IKEA) می‌باشد. این برند فعالیت خود را در سال 1943 و در کشور سوئد آغاز کرد. این شرکت تولیدکننده در حال حاضر دارای 351 شعبه در 46 کشور مختلف می‌باشد و در بسیاری از کشورهای جهان از محبوبیت ویژه‌ای در میان مردم و در بین طراحان داخلی برخوردارند. اصلی‌ترین محصولات این شرکت شامل مبلمان، کابینت و کمد، انواع جا رختی و آویز لباس، انواع ظروف دکوراتیو، لوازم سرویس بهداشتی و همچنین لوازم اتاق کودک می باشد. علت نامگذاری این شرکت با نام IKEA، مربوط به موسس آن می‌باشد که این 4 حرف موجود در کلمه ایکیا، شامل ابتدا و سرواژه نام، نام خاانوادگی، نام مزرعه‌ای که در آن بزرگ شده و همجنین نام ناحیه محل اقامت او می‌باشد.

دکوراسیون با محصولات ایکیا

همه ساله، زمانی که شرکت ایکیا، کاتالوگ محصولات سال جدیدش را منتشر می‌کند، دوستداران صنعت طراحی و دکوراسیون به شدت هیجان زده می‌شوند. این کاتالوگ معمولا پر از طراحی‌های فوق‌العاده و ایده‌های بی‌نظیر و چشم‌نواز هستند که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند. زمانی که قصد ساختن اتاقی با قطعات وینتیج و ترکیب این سبک با مدرن و کمی آیتم‌های لوکس باشید، ایکیا و طراحی‌های آن می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای ساختن این اتاق جدید و منحصر به‌فرد باشد. به همین خاطر هدیه‌ای را برایتان ترتیب داده‌ایم.

چوب و هنر
خانه با محصولات ایکیا

کاتالوگ امسال محصولا ایکیا بسیار خاص و متفاوت از کاتالوگ محصولات ایکیا در سال‌های قبل می‌باشد. پاندمی کرونا تغییرات بسیاری را در سبک زندگی همه ما بوجود آورد. به همین سبب کمتر کسی برای خرید کردن به فروشگاه‌های حضوری مراجعه می‌کند. در عوض اکثر ما، روش ایمن و مطمئن خرید اینترنتی کالاهای مورد نیاز را انتخاب نموده‌ایم. شاید برخی از شما در فکر ایجاد تغییرات در خانه و لوازم خانگی خود باشید، در اینصورت آشنایی با کاتالوگ ایکیا چندان خالی از لطف نیست. در ادامه این مطلب با چیدانه همراه باشید تا محبوب‌ترین کالاهای این کاتالوگ را به شما معرفی کنیم.

1. روکش لحاف و بالش

روکشی که در کاتالوگ سال جدید محصولا ایکیا آورده شده است، دارای راه‌را‌های باریک بوده و بسیار مورد محبوبیت قرار گرفته است. البته محصولات ایکیا همه ساله معمولا شامل روکش لحاف و بالش زیادی می‌باشد، اما راه‌راه‌های باریک روکش امسال به شدت مورد استقبال قرار گرفته‌اند. استفاده از این روکش در اتاق خواب، حسی ساحلی و زیبا به اتاق شما خواهد بخشید. روکش‌های لحاف و بالش ایکیا علاوه بر تنوع بسیار زیادی که دارند، دارای کیفیت بسیار بالایی نیز می‌باشند. به گفته کسانی که از این محصولات استفاده کرده‌اند، روکش‌های لحاف معمولا تا 10 سال نیز طول عمر داشته‌اند.

روکش لحاف از محصولات ایکیا

2. صندلی راحتی

همانطور که می‌دانید، ظروف بامبو این روزها به شدت گران شده است. به همین خاطر خرید کالاهایی که از بامبو ساخته می‌شوند چندان اقتصادی و منطقی به نظر نمی‌رسند. اگر به دنبال یک صندلی راحتی از جنس بامبو و به سبک وینتیج گشته باشید، حتما متوجه شده‌اید که صندلی‌های سبک وینتیج بسیار گران قیمت هستند. به همین خاطر پیشنهاد ما به شما خرید صندلی راحتی ایکیا می‌باشد که قیمتی بسیار به صرفه‌تر دارد. می‌توانید از این صندلی در یک اتاق خواب با رنگ‌های نسبتا روشن و بالش‌های رنگارنگ استفاده نمایید و یا حتی آن را در اتاق نشیمن قرار دهید.

مبل راحتی از محصولات ایکیا

3. جعبه درپوش‌دار

تا به حال نام مفهوم دانمارکی هوگو «hygge» به گوشتان خورده است؟ این کلمه بر مفهوم راحتی، دنج بودن و سادگی دلالت دارد. اگر به دنبال چنین چیزهایی هستید، این جعبه‌های مخصوص از محصولات ایکیا، کزینه مناسبی برای شما هستند تا به هدفی که به دنبال آن هستید، برسید. می‌توانید این جعبه‌ها را بالای قفسه کتاب‌های خود قرار دهید ولوازم دلخواهی را در آن نگهداری کنید. این جعبه‌ها در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ موجود هستند و هر یک می‌توانند کاربردهای منحصر به خود را داشته باشند.

جعبه و تاثیر آن بر دکوراسیون

4. جعبه محفظه دار

مرتب سازی اجسام مختلف و ساماندهی آن‌ها به صورت صحیح، کار چندان ساده‌ای نیست، اما می‌تواند ساده‌تر شدن کارها را در پی داشته باشد. جعبه محفظه دار یکی از محصولات ایکیا می‌باشد که دارای بخش‌های مختلف بوده و می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای ساماندهی و اجسام مختلف باشد. این جعبه که قیمت بسیار مناسبی نیز دارد، می‌تواند در حمام، آشپزخانه و یا حتی دفتر کار مورد استفاده قرار گیرد.

جعبه محفظه دار از محصولات ایکیا

5. جعبه کوچک دو کشویی

این جعبه کوچک می‌تواند برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. می‌تواند جعبه ماژیک‌ها و خودکارها، جعبه طلا و جواهرات، جعبه نگه داشتن نامه‌ها و نوشته‌های قدیمی و یا حتی جعبه نگه داشتن کارت‌های مختلف باشد. از نظر من، وجود حداقل یک عدد از این جعبه‌ها در هر خانه‌ای الزامیست. این محصول از محصولات ایکیا قیمت مناسبی نیز دارد و می‌توانید برای خرید آن اقدام نمایید.

جعه کوچک ا محصواات ایکیا

6. کمد در شیشه‌ای پایه‌دار

این کمد زیبا از محصولا ایکیا، دارای دو کابینت شیشه‌ای بلند با دو کابینت پایه‌ای کوتاه‌تر می‌باشد که جادار بود آن، این کمد را تبدیل به گزینه‌ای بسیار مناسب برای قسمت غذاخوری خانه کرده است. این کمد می‌تواند اجسام بسیار زیادی را در خود جای داده و در عین حال به زیبای فضا نیز بیفزاید. این کمد علاوه بر زیبایی بسیار زیاد از مقاومت بالایی نیز برخوردار می‌باشند.

کمد در شیشه‌ای در محصولات ایکیا

7. میز و صندلی بیرون ساختمان

قرار دادن میز و صندلی‌های جذاب در تراس و یا حیاط خانه، می‌تواند گزینه خوبی برای روزهای تابستانی شما باشد. میز و صندلی بیرون ساختمان ایکیا کیفیت چوب بسیار خوبی دارد و مقاومت آن نیز نسبتا بالاست. در نتیجه می‌توانیم آن را یکی از بهترین انتخاب‌ها با مناسب‌ترین قیمت بدانیم. اگر در مناطق سرد کشور زندگی می‌کنید، احتمالا با رسیدن فصل زمستان، مجبور به آوردن میز و صندلی به داخل خانه خواهید بود، اما اگر در مناطق گرم کشور ساکن هستید، در تمام فصول سال می‌توانید از این میز و صندلی استفاده کنید.

میز و صندلی تراس و تاثیر بر دکوراسیون

8. سبد رختشویی راه‌راه

کاتالوگ امسال محصولات ایکیا پر از کالاهای طرح راه‌راه بوده است. این سبد رختشویی نیز به یکی از محبوب‌ترین‌ها تبدیل شده است.قیمت این سبد بسیار مناسب است و گنجایش لباس زیادی نیز دارد.

سبد رختشویی در محصولات ایکیا

9. یونیت کشویی چرخ‌دار

در روزهایی که به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، بسیاری از کلاس‌های مدرسه به صورت اینترنتی و از خانه برگزار می‌شود، لازم است که لوازم مدرسه به صورت منظم و مرتب در کشوهای نظم‌دار قرار گیرند. این یونیت کشویی می‌تواند علاوه بر کودکان برای بزرگسالان نیز مناسب باشد.

یونیت کشویی از محصولات ایکیا

10. ست سه تایی سبد

یکی دیگر از محصولات لیست محبوب‌ترین‌های ایکیا، این ست 3 تایی سبدها می‌باشد که با نام سبدهای RAGGISAR شناخته می‌شود. این سبدها می‌توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند. می‌توانید آن‌ها را خریداری کرده و در آشپزخانه قرار دهید و یا از آن‌ها در اتاق خوای استفاده نمایید.

ست سه تایی سبد در محصولات ایکیا

11. بشقاب سرو غذا

این بشقاب از کاتالوگ محصولات ایکیا، در نگاه اول بسیار گران قیمت به نظر می‌رسد، در حالی که قیمت آن چندان زیاد نیست. خریدن ظروف گران قیمت برای آشپزخانه، چندان به صرفه و عقلانی به نظر نمی‌رسد. معمولا بهتر است ظروف ساده و ارزان قیمت‌تر را خریداری نمایید تا در صورت ترک خوردن و یا شکستن آن‌ها ناراحت نشوید. در ضمن، بشقاب سفید باعث می‌شود که غذای شما توجه بیشتری را به خود جلب کند. اگر دوست دارید میزتان شلوغ‌تر به نظر برسد می‌توانید از غراهای مختلف و رنگارنگ کمک بگیرید.

بشقاب از محصولات ایکیا

12. مبل تخت خواب شو

داشتن مبلی که علاوه بر راحتی بتواند نقش یک تختخواب را نیز برایتان ایفا کند، می‌تواند بسیار کاربردی باشد. به خصوص در شرایط کنونی که بسیاری از افراد مجبورند به صورت دورکاری و از خانه، کارهای خود را انجام دهند این مبل‌ها گزینه بسثیار مناسبی می‌باشند. این مبل تیره رنگ را می‌توانید با کوسن‌ها کرم رنگ ترکیب نمایید تا زیبایی مبل بیشتر به چشم آید. اگر می‌خواهید از این مبل به عنوان تخت خواب استفاده کنید، می‌توانید برای راحتی بیشتر آن از یک تشک راحت دیگر بر روی آن استفاده نمایید.

کاناپه تختخواب شو از محصولات ایکیا

13. پرده تصفیه کننده هوا

در دوران کرونا، چه نوع پرده‌ای می‌تواند کاربردی‌تر از پرده‌ی تصفیه‌کننده هوا باشد؟ شاید پیشتر فکر نمی‌کردید که چنین محصولی وجود داشته باشد. اما در اشتباه بودید. این پرده یکی از محبوب‌ترین محصولات ایکیا در کاتالوگ سال جدید به حساب می‌آید. حتی اگر تصفیه کننده بودن این پرده‌ها برایتان اهمیتی نداشته باشد نیز، جزئیات و زیبایی‌های این پرده می‌تواند برای ترغیب شما به خرید آن کافی باشد.

پرده تصفیه‌کننده هوا در محصولات ایکیا

14. پایه تخت خواب پارچه‌ای

ایکیا یکی از بهترین تولیدکنندگان پایه‌های تخت می‌باشد. معمولا پایه‌هایی که توسط این برند تولید می‌شوند، گران‌تر از چیزی که واقعا هستند، دیده می‌شوند. به همین خاطر نیز طرفداران بسیاری دارند. این پایه تخت جنس پارچه‌ای دارد که زیبایی آن را دو چندان می‌کند.

پایه تخت نوعی از محصولات اوکیا

15. جالباسی 7 قلابه

جالباسی‌ها یکی از کاربردی‌ترین اجزای خانه به حساب می‌آیند که در اکثر اتاق خواب‌ها و ورودی خانه‌ها به کار برده می‌شوند. جالباسی 7 قلابه ایکیا، رنگ طوسی دارد و می‌تواند در ورودی خانه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. طراحی این جالباسی، بسیار خاص و منحصر به فرد است و همین موضوع نیز یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت آن به حساب می‌آید.

جا لباسی نوعی از محصولا ایکیا

16. پایه تخت خواب با تخت اضافی و دو کشوی دوقلو

این تخت خواب گزینه مناسبی برای اتاق خواب فرزند نوجوانتان می‌باشد. در صورتی که فرزندتان مهمان داشته باشد، می‌تواند قسمت پایینی تخت خواب را بیرون کشیده و از آن استفاده کند. این تخت خواب همچنین می‌تواند در دفترکار و به عنوان یک جای استراحت روزانه مورد استفاده قرار گیرد. می‌توانید با قرار دادن بالش‌ها و کوسن‌های مختلف، رنگ و رویی تازه و زیبا به تخت خواب خود ببخشید.

پایه تخت نوعی از محصولا ایکیا

مطلب پیشنهادی:  تخت خواب و آنچه باید بدانید!

17. قفسه 6 کشویی

این کمد یا قفسه از محصولات ایکیا نیز از محبوبیت بسیاری برخوردار می‌باشد. با استفاده از این کشوها می‌توانید لباس‌های خود را به بهترین شکل ممکن مرتب کرده و با نظم خاصی آن‌ها را سازماندهی کنید. می‌توانید لباس‌هایی را که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند را در کشوهای پایینی و لباس‌های پرکاربرد را در کشوهای بالایی قرار دهید. به طور کلی انواع قفسه و کشو، گزینه‌های بسیار خوبی برای مدیریت لباس‌ها به حساب می آیند.

قفسه کوچک محصولات ایکیا

18. آویز لباس با رنگ سبز تیره

قرار دادن یک جالباسی در کنار کمد و کشوها می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این جالباسی طراحی خاص و زیبایی دارد و می‌تواند با بسیاری از رنگ‌ها ترکیب شود. اگر به دنبال یک مدل جالباسی خاص با ویژگی های منحصر به فرد هستید که بتوانید لباس‌ها و حتی کفش‌های خود را در آن قرار دهید، این محصول ایکیا می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد.

آویز لباس برای انواع پوشش‌ها در مکان

مطلب پیشنهادی:  چوب لباسی، ایده های خلاقانه از کمد تا شاخه درخت!

19. کابینت در شیشه‌ای 3 کشویی

کسانی که به چیدن قفسه‌های کابینت علاقه‌مندند می‌توانند با خرید این کابینت شیشه‌ای، ظروف خود را به نمایش بگذارند. ظروف دکوراتیو خود را در طبقات قسمت شیشه‌ای این کابینت قرار دهید و ظروف دیگر را در کشوهای پایینی بگذارید. در قسمت شیشه‌ای کابینت همچنین می‌توانید قاب عکس‌های زیبا و گلدان‌های دکوراتیو قرار دهید و زیبایی لوازم خود را بیشتر به رخ بکشید.

کابینت زیبای شیشه‌ای یکی از محصولات ایکیا

کلام آخر

با محصولاتی که از برند ایکیا معرفی کردیم، می‌توانید جلوه‌ای خاص و منحصر به فرد به دکوراسیون خانه خود ببخشید. محصولات ایکیا از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و می‌توانید اطمینان داشته باشید که طول عمر آن‌ها بسیار بالا بوده و تحت هر شرایطی دچار آسیب نمی‌شوند. محصولا دکوراتیو ایکیا مناسب خانه‌های مدرن و در برخی موارد خانه‌های لوکس می‌باشند و محصولات کاربردی ایکیا، می‌توانند برای هر نوع دکوراسیونی گزینه مناسبی به حساب آیند.

اگر قصد ایجاد تغییرات در دکوراسیون خانه و یا محل کار خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از کاتالوگ زیبا و منحصر به فرد ایکیا دیدن نمایید. محصولات ایکیا تنوع بسیار بالایی دارند و می‌توانید با دست باز نسبت به انتخاب آن‌ها اقدام نمایید. امید داریم که این مطلب چیدانه برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از تصاویذ و مطلب بالا بهره کافی را ببرید.

چیدانه پیشنهاد می‌کند مطالب زیر را نیز بخوانید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه