Chidaneh.com placeholder image

اصول بازسازی؛ از کابینت آشپزخانه تا طراحی دکوراسیون کلینیک!

به قلم: سمانه زارعی

وقتی فضای ساختمانی که می­خواهید در آن کار یا زندگی کنید به نظرتان جذاب نمی ­آید ولی قصد تغییر مکان هم ندارید؛ بهترین راه حل بازسازی ساختمان و رسیدن به فضای دلخواهتان است. بازسازی برای انواع ساختمان­ ها با کاربری­ های مختلف؛ اداری، تجاری، مسکونی، کلینیک و… امکان پذیر است. فقط کافی است کار را به کاردان بسپارید. در این مطلب با شرکت معماران کارینا همراه شدیم تا راجع به اصول بازسازی صحبت کنیم. این مطلب از چیدانه را از دست ندهید.

 

قالیشویی ادیب

شرکت معماران کارینا
طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی لوکس منزل تلفیقی
شرکت معماران کارینا

اصول بازسازی؛ چه فضایی نیاز دارید؟

قبل از هرچیزی شما باید بدانید که به چه فضاهایی نیاز دارید؟ انتظار دارید در ساختمانی که کار می­ کنید و یا محل زندگی شماست چه امکاناتی وجود داشته باشد؟ بعد از اینکه خواسته هایتان را مشخص کردید یک شرکت متخصص در بازسازی ساختمان به شما در رسیدن به اهدافتان کمک خواهد کرد. با وجود اصول و قوانین کلی  بازسازی ساختمان؛ اصول بازسازی برای فضاهایی با کاربری مختلف متفاوت خواهد بود در نتیجه اولین سوال پیمانکار برای انجام بازسازی ساختمان این است. کاربری ساختمان چیست؟ در ادامه مطلب راجع به اصول بازسای انواع فضاها صحبت کرده ­ایم.

 

اصول بازسازی

اصول بازسازی؛ هدف شما از بازسازی ساختمان چیست؟

همه ما قبل از خرید و یا بازسازی ساختمان محل کار و یا منزل خود یک تصویری از آنچه که ایده­ آل ماست در ذهن داریم؛ مثلا روشن و دلباز بودن فضا، دیوارهایی به رنگ دلخواه، کاربردی­ تر شدن فضاها، نزدیک هم قرارگرفتن بخش ­های مرتبط با هم در محل کار، تغییر رنگ و مدل کابینت­ های آشپزخانه، ایجاد انرژی مثبت برای مشتریانی که وار فضای مغازه می ­شوند و.. و یا مقاوم و ایمن بودن ساختمان و بسیاری دلایل دیگر که می­ تواند هدف شما از بازسازی باشد. بازسازی ساختمان به شما امکان تحقق این تصاویر ذهنی را می ­دهد.

 

شرکت معماران کارینا
طراحی کابینت انزو جدید
شرکت معماران کارینا

اصول بازسازی؛ چند مرحله دارد؟

شاید برایتان سوال باشد که حالا که تصمیم به بازسازی ساختمان گرفته ­ام باید چه کارهایی انجام دهم. مراحل بازسازی ساختمان عبارتند از:

  1. خواسته ­هایتان را مشخص کنید. چه فضاهایی و با چه سبکی نیاز دارید و کدام فضاها از نظر شما اضافی است.
  2. بودجه­ی مشخصی را برای اجرای بازسازی در نظر بگیرد.
  3. مشاوره با یک شرکت متخصص در زمینه بازسازی، طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی مانند گروه معماران کارینا، که برای رسیدن به اهدافتان شما را راهنمایی کند. شرکت مشاور با توجه به نیازها و میزان بودجه شما در بازسازی شما را راهنمایی خواهند کرد.
  4. فضای مورد نظر توسط طراحان دکوراسیون طراحی می­ شود و توسط شما باید به تایید برسد.
  5. گرفتن مجوزهایلازم برای تخریب و ساخت برخی از بخش­ های ساختمان الزامی است.
  6. برنامه ­ریزی برای زمان شروع و چگونگی انجام کار ضروری است.
  7. مرحله بعد اجرای بازسازی ساختمان شروع می­ شود. مرحله اجرای بازسازی شامل:
  • تخریب ساختمان: قسمت های اضافی که قرار است تغییر کند تخریب می­ شوند.
  • ساخت: بخش­ هایی که قرار است اضافه شوند ساخته می­ شوند.
  • طراحی داخلی: کارهای نهایی و طراحی دکوراسیون مانند: رنگ دیوار و کاغذ دیواری، کف سازی، نورپردازی و.. صورت می­ گیرد.

 

شرکت معماران کارینا
طراحی دکوراسیون اداری
شرکت معماران کارینا

اصول بازسازی در ساختمان اداری

بازسازی ساختمان اداری و ایجاد آرامش و جذابیت در فضا باعث افزایش بازده کاری کارمندان می ­شود در نتیجه این کار صرف هزینه اضافی نیست. رعایت اصول بازسازی ساختمان اداری؛ باعث بهینه شدن فضای کار و ایجاد حس مثبت در کارمندان و ارباب رجوع می ­شود. برخی از این اصول بازسازی و طراحی دکوراسیون اداری عبارتند از:

  • نهایت استفاده از نور طبیعی و طراحی صحیح نورپردازی مصنوعی
  • جداسازی فضای کارمندان بااستفاده از پارتیشن بندی
  • استفاده از رنگ­ های مناسب با فضای اداری برای دیوارها و وسایل
  • رعایت اصول ایمنی و استاندارد در فضاهای مختلف ساختمان

 

شرکت معماران کارینا
طراحی و اجرای دکوراسیون کلینیک زیبایی فرشته شعبه 2
شرکت معماران کارینا

اصول بازسازی؛ برای کلینیک­­ ها چگونه است؟

کلینیک ­ها مکانی هستند که طراحی دکوراسیون داخلی در آنها اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا فضایی هستند که افراد برای به دست آوردن سلامتی خود به آن مراجعه می­ کنند در نتیجه وجود انرژی مثبت در آن به مراجعان حس خوبی می­ دهد. 

استفاده از رنگ دیوار و کاغذ دیواری­ های با رنگ روشن، استفاده از متریال چوب و شیشه در سالن انتظار، استفاده از گیاهان در بازسازی کلینیک، طراحی فضای نشیمن راحت در فضای انتظار، طراحی استاندارد فضاها و وسایل، توجه به نیاز بیماران در طراحی، استفاده از متریال با قابلیت شستشوی راحت و… از جمله اصول بازسازی هستند که در اجرای دکوراسیون فضای کلینیک باید به آنها توجه کرد. همچنین در بازسازی کلینیک باید به سن و جنسیت مراجعان توجه شود و طبق روحیه و ویژگی­ های آنها طراحی صورت گیرد.

 

شرکت معماران کارینا
طراحی و اجرای مزون Tendenza به سبک مدرن
شرکت معماران کارینا

اصول بازسازی؛ یک مزون لباس جذاب!

یکی از فضاهایی که بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی آن اهمیت زیادی دارد فروشگاه­ ها و مزون­ های لباس است. این نوع فضاها در جذب مشتری­ ها تاثیر زیادی دارند. مهم ­ترین اصول بازسازی مزون لباس توجه به نیاز و خواسته ­های مشتری­ هاست. برخی از اصول بازسازی مزون که باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

  • داشتن ویترین جذاب و در معرض دید
  • استفاده از رنگ ­های مناسب برای دیوار و کف با توجه به ابعاد فضای مزون
  • طراحی اتاق پروهای با اندازه مناسب و جانمایی درست آن
  • وجود آینه در بخش­های مختلف مزون
  • قرارگیری بخش صندوق و فروشنده در جای مناسب
  • تعبیه رگال­ های لباس با در نظر گرفتن دسترسی آسان مشتری
  • نورپردازی درست و وجود نور کافی در مزون

 

شرکت معماران کارینا
طراحی و اجرای کابینت مدرن
شرکت معماران کارینا

اصول بازسازی منزل؛ این بار نوبت آشپزخانه است!

آشپزخانه قلب خانه است و نمی ­شود به آن بی توجه بود. مخصوصا برای خانم­ های خانه­ دار که زمان زیادی را در آشپزخانه مشغول به کار هستند وجود فضای کافی و کاربردی بودن آنها بسیار اهمیت دارد. کابینت­ ها یکی از اجزای اصلی آشپزخانه­ های امروزی هستند که در انواع مختلفی وجود دارند. شما می توانید با بازسازی و اجرای کابینت­ های آشپزخانه تغییری محسوس در آن ایجاد کنید. از دیگر ایده­ های بازسازی آشپزخانه می­ توان به تغییر و نوسازی کاشی و سرامیک دیوار و کف، تعویض شیرآلات، نوسازی لوله ­کشی ­ها، برداشتن اپن آشپزخانه، تغییر سبک دکوراسیون آشپزخانه، ایجاد اختلاف سطح با قسمت نشیمن خانه و… اشاره کرد.

 

شرکت معماران کارینا
طراحی نمای ویلا به سبک رومی
شرکت معماران کارینا

اصول بازسازی ساختمان حتی برای حیاط خلوت و تراس!

شما در بازسازی ساختمان حتی می­ توانید به بازسازی حیاط خلوت و بالکن و تراس هم فکر کنید. داشتن یک فضای دورهمی و نشستن در حیاط خلوت و یا تراس و همچنین فضایی برای برگزاری جلسات برای کارمندان می­ تواند بسیار جذاب باشد. طراحی یک تراس سبز و یا حیاط خلوت زیبا با گیاهان سبز وشاداب حال و هوای دیگری به فضای زندگی و کار شما خواهد داد. مانند هر فضای دیگری، اصول بازسازی در محوطه، حیاط و یا تراس باید رعایت شود. بازسازی حیاط و تراس می ­تواند از این راه ­ها انجام شود:

  • تعویض کفسازی
  • طراحی کاشت گیاهان جدید باغچه­های حیاط
  • تغییر جای باغچه
  • ایجاد دیوارپوش چوبی در تراس
  • ساخت آبنمای کوچک
  • تعمیر و عایق کردن حوض
  • طراحی و ساخت فضای نشستن
  • طراحی نورپردازی برای محوطه و یا حیاط

 

شرکت معماران کارینا
طراحی نمای بیرونی ساختمان
شرکت معماران کارینا

شرکت معماران کارینا
طراحی داخلی مدرن شیک
شرکت معماران کارینا

نکته­ های نهایی در بازسازی ساختمان

برای انجام بازسازی ساختمان نکته ­های نهایی این کار را فراموش نکنید:

  • کار بازسازی را به یک شرکت معتبر و متخصص در این زمینه بسپارید.
  • عدم ثبات قیمت مصالح و متریال را در احتساب هزینه ­ها در نظر بگیرید تا به مشکل بودجه برنخورید.
  • در رابطه با انتخاب سبک و متریال با طرح و مشاور به توافق برسید و از راهنمایی­ های آنها استفاده کنید.
  • در رابطه با مدت زمانی که اجرای پروژه طول می­ کشد با مجری بازسازی فضا صحبت کنید و قبل از شروع کار به توافق برسید. مسائل پیش بینی نشده در اجرا را مدنظر قرار دهید.
  • قبل از شروع بازسازی با توجه به نوع فضا نیاز و خواسته­ های افرادی که از فضا استفاده می­ کنند مانند: کارمندان اداره، مشتریان مغازه، افراد خانواده را در نظر بگیرید و از دید دیگران به مسئله نگاه کنید.

 

شرکت معماران کارینا
طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک زیبا
شرکت معماران کارینا

کلام آخر:

بازسازی ساختمان به نو شدن و تغییر فضا کمک می­کند و این تغییر منجر به ایجاد انرژی مثبت در فضا خواهد شد. در این مطلب با اصول بازسازی در ساختمان­ های با کاربری مختلف آشنا شدیم. 

شرکت معماران کارینا در حوزه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان به صورت تخصصی با تیمی قدرتمند فعالیت دارند. شما هم برای اجرای بازسازی ساختمان می­ توانید با کارشناسان گروه کارینا در ارتباط باشید و کار خود را به آنها بسپارید. در ضمن تمامی تصاویر این مطلب متعلق به گروه معماری کارینا است برای دیدن نمونه کارهای بیشتر این شرکت به پروفایل شرکت معماری کارینا سر بزنید.

برای ارتباط با شرکت معماران کارینا می توانید با شماره های 02634249826 و 02634241780 تماس بگیرید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه