Chidaneh.com placeholder image

طراحی شهرک ویلایی، مجموعه بی نظیر آریانا در نور

به قلم: حدیث حقیقت

اگر به شمال کشور و یا مناطق خوش آب و هوا سفر کرده باشید قطعا زمین هایی را دیده اید که در آن ها مشغول به ساختن ویلا هستند و یا ویلاهای جذاب و شیکی در آن ها ساخته شده است. ممکن است از خودتان پرسیده باشید که دلیل ساخت و طراحی شهرک ویلایی برای چیست. عدم وجود فضای کافی در شهرهای بزرگ برای ساخت خانه های ویلایی و روی آوردن بیشتر مردم به آپارتمان، یکی از دلایلی است که شهرک سازی در شهرهای حومه ای و خوش آب و هوا افزایش پیدا کرده است. یکی دیگر از دلایلی که می توان به آن اشاره کرد نیز فرار از آلودگی هوا و شلوغی شهر و پناه بردن به مناطق آرام و طبیعت زیبا می باشد. در این مطلب از چیدانه طراحی شهرک ویلایی آریانا را که توسط استودیو طراحی و بازسازی شیروونی انجام شده است را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

اطلاعات پروژه طراحی شهرک ویلایی آریانا

  • مشخصات پروژه: زمینی حدود 10 هزار متر مربع 4 کیلومتری نور بر جاده نور- چمستان، متشکل از سه قطعه ساخته شده، دو قطعه فروخته شده، یک قطعه (ویلای آبشار) آماده فروش و تحویل و دو قطعه در حال ساخت و در مرحله سفت کاری
  • ویژگی‌ های پروژه: دسترسی راحت به جاده اصلی
  • الویت ‌های اصلی پروژه: ساخت شهرک ویلایی (24 قطعه تفکیکی حدود 300 متری) جاده دسترسی 8 متری
  • خواسته ‌های کارفرما: ساخت شهرکی با متریال درجه یک و مهندسی ساز

استودیو طراحی و بازسازی شیروونی
طراحی و اجرای ویلای مدرن استخر دار
استودیو طراحی و بازسازی شیروونی

مشخصات عمومی پروژه طراحی شهرک ویلایی آریانا

  • نام پروژه: دهکده آریانا
  • موقعیت پروژه: 4 کیلومتری نور بر جاده نور- چمستان
  • شركت مشاور: گروه معماری آریانا
  • معمار: مهندس نصیرزاده
  • مجری: گروه معماری آریانا
  • تيم طراحی: شرکت آریانا
  • مساحت واحد: 10 هزار متر
  • مدت زمان اجرا: هر ویلا 10 ماه

طراحی شهرک ویلایی آریانا

به طور کلی طراحی شهرک ویلایی را می توان زیر مجموعه ای از طراحی شهرک مسکونی به حساب آورد که معمولا در مناطق خوش آب و هوا و معتدل و اطراف شهرهای بزرگ انجام می شود.

طراحی شهرک ویلایی بیشتر به صورت مجموعه ای از ساختمان های ویلایی تک واحدی مستقل است که اطراف آن ها فضا کاملا باز و یا نیمه باز است. البته ویلاهای آپارتمانی نیز در برخی از شهرک های ویلایی دیده می شوند. شهرک ویلایی آریانا که توسط استودیو طراحی و بازسازی شیروونی با استفاده از طراحی های متنوع و ایده های روز طراحی و اجرا شده است، در زمینی به مساحت حدود 10 هزار متر مربع واقع شده است که متشکل از 24 واحد ویلا می باشد که در شمال ایران منطقه نور- چمستان قرار دارد.

استودیو طراحی و بازسازی شیروونی
طراحی و اجرای ویلای مدرن استخر دار
استودیو طراحی و بازسازی شیروونی

نحوه طراحی شهرک ویلایی آریانا

طراحی شهرک ویلایی برحسب وسعت و اندازه زمین و تعداد واحدهای ویلایی مد نظر انجام می شود و همچنین طبق نظر کارشناسان توسط استودیو طراحی و بازسازی شیروونی برای این کار باید به نیازهای ساکنان نیز توجه شود و آن ها را در نظر گرفت. برخی از این نیازها عبارتند از:

  • بهداشت
  • امنیت
  • تعداد واحدهای ویلا
  • فضای کافی
  • راه های ارتباطی
  • نحوه دسترسی
  • فضاهای خدماتی

متاسفانه در برخی موارد شاهد ساخت و ساز غیر اصولی در سازه و معماری ویلاها حتی در شهرک های برند و صاحب نام هستیم که با توجه به اقلیم استان مازندران، شاهد این مورد بوده ایم که برخی موارد در ساخت ویلاهای به ظاهر مدرن و شیک به طور مثال از آماده سازی بستر مناسب و بلوکاژ قبل از فونداسیون استفاده نکرده و استفاده حداقل از میلگرد در استحکام سازه می نمایند. گروه معماری آریانا با همکاری گروه شیروونی با کادری مجرب تصمیم به ساخت دهکده آریانا با 24 دستگاه ویلا با طراحی منحصر به فرد نموده است.

ویلای آناهید و ویلای آروشا دو ویلای در حال ساخت می باشند. در ویلای آناهید با توجه به کانسپت پروژه، استخر در پشت ویلا قرار گرفته و دور تا دور ویلا آب قرار می‌گیرد و بنا تیریبلکس می باشد. در ویلای آروشا نیز استخر در طبقه اول ساخته می شود و دارای بالکن بزرگ و حروف گاردن می باشد.

استودیو طراحی و بازسازی شیروونی
طراحی و اجرای ویلای مدرن استخر دار
استودیو طراحی و بازسازی شیروونی

تاسیسات شهری در طراحی شهرک ویلایی آریانا

همان طور که در تمامی واحدهای مسکونی و آپارتمانی، زیرساخت های مناسب برای تامین آب، برق و گاز اهمیت زیادی دارد، در طراحی شهرک ویلایی نیز باید به زیرساخت مناسب توجه ویژه ای داشت. به علاوه تسهیلات گرمایشی و سرمایشی، آب و فاضلاب و بهداشتی نیز از مواردی هستند که باید به آن ها توجه شود.

هر واحد ویلایی در شهرک ویلایی در عین آنکه واحدی مجزا و مستقل است، اما باید تابع قوانین کلی و عمومی نیز باشد و بصورت مجموعه ای هماهنگ در نظر گرفته شوند.

مناظر جذاب در طراحی شهرک ویلایی

یکی از مهم ترین دلایل طراحی شهرک ویلایی، استفاده و بهره مند شدن از مناظر جذاب و طبیعت زیبا است. پس در این مورد علاوه بر آن که باید به مسائل محیطی و اقلیمی توجه کرد، جذابیت های منطقه ای مانند کوه، دریا و یا جنگل را نیز باید در نظر گرفت و برای دسترسی مناسب به آن ها و یا ممکن ساختن دیدن این موارد راه حل در نظر گرفت.

استودیو طراحی و بازسازی شیروونی
طراحی و اجرای ویلای مدرن استخر دار
استودیو طراحی و بازسازی شیروونی

درباره استودیو طراحی و بازسازی شیروونی

استودیو طراحی و بازسازی شیروونی در سال 97 با هدف تعهد و اجرای ایده چندین ساله اجرایی شد و به یک برند تبدیل گشت. امروزه با هدف طراحی و بازسازی تا اجرای دکوراسیون این ادعا را دارد که می تواند فضا را به بهترین مکان تبدیل کند و همواره در کنار شما باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده پلان های مجموعه و 3D به پروفایل استودیو طراحی و بازسازی شیروونی در وبسایت چیدانه مراجعه کنید.

مطالب پیشنهادی:

قالیشویی ادیب

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه