Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون اداری مینیمال، سادگی و جذابیت در محل کار شما!

به قلم: سمانه زارعی

دکوراسیون فضای محل کار ما در میزان انرژی و انگیزه کار کردن بسیار تاثیر گذار است. مدیران هر شرکت و اداره­ای باید به این مسئله توجه کنند که کارمندان در فضایی منظم و آرام و با دکوراسیون جذاب و دلچسب کارها را بهتر پیش می­برند. دکوراسیون اداری مانند دکوراسیون منزل می ­تواند به سبک­ های مختلفی طراحی و اجرا شود. یکی از انواع سبک­ های طراحی دکوراسیون طراحی مینیمال است. در این مطلب با طراحی دکوراسیون مکعب همراه هستیم تا راجع به دکوراسیون اداری مینیمال صحبت کنیم. تا پایان این مطلب از چیدانه با ما همراه باشید.

 

تابلو فرش ریحان

گروه معماری مکعب
طراحی دکوراسیون مدرن اداری پروژه صرافی توسعه و صادرات
گروه معماری مکعب

دکوراسیون اداری مینیمال؛ فضایی جذاب و ساده!

 طراحان مینیمالیست­ جذابیت و آرامش را با سادگی به فضا وارد می­ کنند. در طراحی دکوراسیون اداری مینیمال مهم­ ترین مسئله این است که هر وسیله ­ای که در فضا قرار می­ گیرد کاربردی باشد و وسایل تزیینی کمترین کاربرد را خواهند داشت. خلوت شدن فضا باعث باز بودن فضا می­ شود و در نتیه حرکت افراد و جریان هوا را راحت ­تر می­کند در نتیجه حس مثبتی در فضا ایجاد خواهد شد.

دکوراسیون اداری مدرن و دکوراسیون مینیمال رابطه بسیار نزدیکی باهم دارند و برخی آنها را به جای هم استفاده می­ کنند. در وقع مینیمال بودن یکی از ویژگی ­های دکوراسیون اداری مدرن است. شما هیچ وقت دکوراسیون اداری کلاسیک که مینیمال باشد را نخواهید دید.

 

گروه معماری مکعب
طراحی دکوراسیون مینیمال اداری پروژه اعتضاد غدیر
گروه معماری مکعب

نظم در دکوراسیون اداری مینیمال؛ خیلی مهمه!

یکی از مهم ­ترین ویژگی­ های دکوراسیون اداری نظم است. در دکوراسیون اداری مینیمال، نظم به طور محسوسی دیده می ­شود. برای ایجاد نظم در فضای اداری بهتر است با توجه به میزان کاربردی که هر وسیله و یا مدارکی دارد آنها را جانمایی کنید. به طرو مثال مدارکی و اوراقی که بیشتر مورد استفاده شماست را دم دست قرار دهید و یا برای اسناد و مدارکی که جابه­ جا می­ شوند جایی مخص تعیین کنید تا روی میز تلنبار نشوند. 

راه­ های دیگر برای نظم­ دهی فضای اداری؛ استفاده از کمدها و نظم­ دهنده­ های با فرم و شکل ساده، خلوت کردن روی میزها، پوشاندن کابل­ ها و سیم ­های وسایل الکترونیکی و رایانه ­ها است. 

 

گروه معماری مکعب
دکوراسیون اداری مدرن پروژه میهن
گروه معماری مکعب

گروه معماری مکعب
دکوراسیون مینیمال اداری پروژه نوشید
گروه معماری مکعب

دکوراسیون اداری مینیمال؛ چه رنگ­ هایی به کار ببریم؟

رنگ در هر فضایی جزو اولین ویژگی­ هایی است که به چشم بیننده می­ رسد. از نظر روانشناسی رنگ­ ها حس­ و انرژی مختلفی به فضا وارد می ­کنند. برای داشتن یک دکوراسیون اداری مینیمال بهتر است از رنگ ­های خنثی و ملایم و رنگ سفید استفاده کنید. رنگ سفید به ایجاد یک فضای دلباز و پرنور کمک می­کند. 

فراموش نکنید که برای همه بخش ­ها و یا مبلمان از یک رنگ و یا رنگ سفید استفاده نکنید چرا که باعث سردی فضا و کاهش میزان انرژی کارمندان خواهد شد. رنگ سفید و یا یک رنگ روشن و ملایم می­ تواند رنگ غالب و پس زمینه طراحی شما باشد و رنگ­ های دیگر با توجه به نوع فضا و عملکرد آن تعریف شود.

استفاده از رنگ ­های سبز، آبی و یا بنفش تمرکز و آرامش کارمندان را افزایش می ­دهد، می توانید تنالیته ای ملایم از این رنگ ­ها را برای دکوراسیون اداری مینیمال خود انتخاب کنید.

 

گروه معماری مکعب
دکوراسیون اداری مدرن پروژه میهن
گروه معماری مکعب

دکوراسیون اداری مینیمال و خلاقیت در نورپردازی

نهایت استفاده از نور طبیعی در طراحی دکوراسیون اداری مینیمال ضروری است. در این صورت فضایی دلباز و پرنور خواهید داشت که این مسئله در روند انجام کار کارمندان نیز تاثیرگذار خواهد بود. برخلاف دکوراسیون اداری کلاسیک که ممکن است از چراغ­ های روشنایی تزیینی و یا لوسترها استفاده شود در دکوراسیون مینیمال به دلیل ایجاد نظم و سادگی این نوع نورپردازی کاربرد ندارد. در دکوراسیون مینیمال از نورهای مخفی و یا چراغ ­های سقفی توکار استفاده بیشتری می ­شود. اگر به دنبال استفاده از آباژور در دکوراسیون هستید نمونه­ های ساده و مینیمال آن را انتخاب کنید. فراموش نکنید که باید میزان نور در فضای اداره کافی باشد تا آسایش کارمندان تحت تاثیر قرار نگیرد.

 

گروه معماری مکعب
دکوراسیون اداری مدرن پروژه میهن
گروه معماری مکعب

گروه معماری مکعب
دکوراسیون شیک مدرن اداری پروژه تهران اتکال
گروه معماری مکعب

مبلمان در دکوراسیون اداری مینیمال

مبلمان در واقع همه وسایلی هستند که در اداره برای ایجاد فضای نشستن و یا قرار دادن وسایل مورد استفاده قرار می­ گیرند. همانطور که از ابتدای مطلب بر وجود سادگی و نظم در دکوراسیون اداری مینیمال تاکید کردیم؛ ساده بودن ساختار و فرم مبلمان و یا چیدمان آنها ضروری است. مراقب باشید که فرم و شکل مبلمان را فدای استاندارد بودن آنها نکنید.

بهتر است از مبلمانی با رنگ ­های روشن و ملایم و به دور از تزیینات اضافی استفاده کنید. تعداد میزو صندلی­ ها بر اساس تعداد کارمندان و مشتری­ ها و رفت و آمد افراد تعیین می­ شود در نتیجه از آوردن هر نوع کمد، میز، صندلی اضافی در فضای اداره خودداری کنید. تناسب بین رنگ و فرم مبلمان برای ایجاد یکپارچگی و زیبایی فضا اهمیت دارد در نتیجه به تناسب اندازه صندلی ­ها و میز و یا اندازه کمد در اتاقی که قرار می­ گیرد توجه کنید.

 

گروه معماری مکعب
طراحی دکوراسیون مدرن اداری پروژه صرافی توسعه و صادرات
گروه معماری مکعب

گروه معماری مکعب
طراحی مینیمال دکوراسیون اداری پروژه موبایلت
گروه معماری مکعب

گیاهان در دکوراسیون اداری مینیمال، منبع انرژی محل کارتان!

گیاهان انرژی مثبتی در فضا ایجاد می­ کنند. برای اینکه برای کارمندان انرژی و انگیزه ایجاد کنید ایجاد فضای سبز و یا استفاده از گیاهان آپارتمانی ضروری است. برای اینکه فضایی مینیمال ایجاد کنید می­ توانید از چندین گیاه آپارتمانی که فرم مینیمال دارند در بخش­ هایی از ساختمان استفاده کنید. گیاهان آپارتمانی مورد استفاده در فضاهای اداری بهتر است از گیاهان تصفیه کننده هوا و همچنین مقاوم باشند.

 

گروه معماری مکعب
طراحی دکوراسیون مینیمال اداری پروژه اعتضاد غدیر
گروه معماری مکعب

جداکردن فضاها در دکوراسیون اداری مینیمال

حضور کارمندان و انجام کار در کنار هم و در عین حال جدا شدن فضای افراد به طروی که تمرکز کافی داشته باشند؛ حس مثبتی را بین آنها به وجود می ­آورد. امروزه ساختار اغلب ادارات و شرکت ­ها به شکل سالنی بزرگ است که در آن با استفاده از پارتیشن­ فضاها را جدا می­ کنند. در دکوراسیون مینیمال می ­توان از دیوارهای جداکننده شیشه ­ای و یا انواع قفسه، شلف اداری و همچنین از گیاهان بلند قد برای جدا کردن فضاها استفاده کرد.­

دیوارهای جداکننده شیشه­ ای علاوه بر حفظ سکوت و تمرکز کارمندان باعث شفافیت فضا و دلباز بودن آن می­ شود. همچنین مدیر و یا رئیس شرکت می ­تواند بر کارمندان در فضاهای مختلف اشراف داشته باشد.

 

گروه معماری مکعب
اجرای پروژه اداری ملکتا به سبک مدرن
گروه معماری مکعب

دکوراسیون اداری مینیمال و ارزان!

یکی از سوالات متداول در هر نوع طراحی دکوراسیون، میزان هزینه آن است. دکوراسیون مینیمال، در مقایسه با دکوراسیون اداری کلاسیک که در آن از مبلمان سلطنتی و با تزیینات استفاده می ­شود ارزان­تر است. در واقع می ­توان گفت که شما با هزینه کمتر قادر به طراحی یک دکواسیون مدرن و مینیمال هستید ولی برای دکوراسیون کلاسیک نمی ­توانید با هزینه کم فضایی با دکوراسیون با کیفیت داشته باشید.

لازم است این نکته را بدانید که هزینه ­ها در طراحی دکوراسیون هر نوع فضایی، علاوه بر نوع سبک طراحی، به عوامل زیادی مانند: مساحت، نوع کاری که در اداره انجام می­ شود، تعداد کارمندان و ارباب رجوع و… بستگی دارد؛ به طور مثال ممکن است مبلمانی مدرن، استاندارد و با کیفیت در یک دکوراسیون مینیمال هزینه بالایی برایتان داشته باشد. به طور کلی دکوراسیون مینیمال در مقایسه با فضایی مشابه با دکوراسیون کلاسیک هزینه کمتری خواهد داشت.

 

گروه معماری مکعب
اجرای پروژه اداری ملکتا به سبک مدرن
گروه معماری مکعب

کلام آخر:

طراحی دکوراسیون داخلی در فضای اداری بر روی روحیه کارمندان و انرژی آنها برای کار کردن تاثیر زیادی دارد. با استفاده از عواملی که بیان شد، شما می­ توانید یک فضای جذاب و مینیمال در محل کار داشته باشید. هر انباشته شدن هر وسیله اضافی بر روی میز و یا در اتاقتان خودداری کنید و وجود یک گیاه آپارتمانی مقاوم در کنار خود را نادیده نگیرید.

در این مطلب با طراحی دکوراسیون مکعب همراه بودیم و راحع به طراحی دکوراسیون اداری مینیمال صحبت کردیم. این گروه متخصص طراحی دکوراسیون داخلی اداری است که علاوه بر طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی، در زمینه تولید محصولات متناسب با فضای اداری فعالیت می­ کنند. برای دیدن نمونه کارهای بیشتر از این شرکت به پروفایل طراحی دکوراسیون مکعب سر بزنید و برای طراحی فضای اداری با کارشناسان این گروه در ارتباط باشید.

 

مطالب پیشنهادی:

  • دکوراسیون اداری کلاسیک؛ طراحی داخلی بانک گردشگری
  • دکوراسیون اداری مدرن، طراحی خلاقانه و جذاب!
  • دکوراسیون داخلی اداری و دفاتر کار؛ ساده اما حرفه ­ای!
  • اصول طراحی داخلی اداری؛ 8 اصل که همه نمی­ دانند!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه