دکوراسیون نشیمن مدرن، ایده‌هایی ساده اما کاربردی

دکوراسیون نشیمن مدرن، ایده‌هایی ساده اما کاربردی

به قلم: تحریریه چیدانه

بسیاری از ایده‌های کوچک هستند که ممکن است در وهله اول دیده نشوند، اما همان ها تغییر بزرگ و چشمگیری را در دکوراسیون یک فضا ایجاد می‌کنند. استفاده از این ترفندها و استراتژی ها براحتی می‌توانند یک فضا را بزرگ یا کوچک، مدرن یا سنتی و حتی زشت یا زیبا نشان داده و احساس راحتی یا ناراحتی در شما ایجاد نمایند. در این مطلب می‌خواهم به شما بگویم که چگونه با به کارگیری همین ایده‌های کوچک، به یک دکوراسیون نشیمن مدرن برسید.

اسکای اسکرپر

طراحی نشیمن به سبک مدرن

در طراحی چیدمان دکوراسیون نشیمن به سبک‌ مدرن، توجه خاصی روی استفاده از فضای بهینه‌ منزل وجود دارد و نظم و ترتیب خاصی در چیدمان وسایل به چشم می‌خورد. تنوع رنگ زیاد را فراموش کنید و تزئینات را نیز  کم کنید. بهتر است مبلمان‌های ساده و بدون تجمل استفاده کنید و مبل‌ها در مرکزیت یک محیط، کنار یکدیگر باشند تا فضایی دوستانه ایجاد شود. سعی کنید مبلمانی که در طراحی‌شان خطوط ساده و ظریف با پارچه‌هایی یکدست استفاده شده؛ انتخاب کنید تا معجزه فضای مدرن را ببینید.

مطلب پیشنهادی: 8 نشیمن دنج برای دورهمی های خودمانی

 

مبلمان نقشینه
آینه ایستاده چوبی
مبلمان نقشینه

به کارگیری آینه در دکوراسیون نشیمن مدرن

اغلب طراحان آینه ها را از لحاظ استراتژیک در فضاهای کوچک قرار می دهند تا به کمک آن ها بتوانند به بزرگ تر و روشن تر نشان داده شدن آن فضا کمک نمایند. اما می خواهم به شما بگویم که فارغ از ابعاد و اندازه می توانید به راحتی از آینه های بزرگ استفاده نمایید. با این کار یک نقطه کانونی در دکوراسیونتان به وجود می آورید که این کار در طراحی های مدرن بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. البته برای ایجاد جلوه بیش تر، می توانید آن را در نزدیکی یک منبع نور مانند چراغ آویز و حتی چند شمع کوچک قرار دهید. در صورت امکان، یک آینه را در کنار پنجره قرار دهید تا توهم وجود یک پنجره دیگر را به وجود آورد. مطلب 5 ایده برای درخشش دیوار آینه ای در دکوراسیون منزل هم می تواند راهنمایی های بیش تری را در اختیار شما قرار دهد.

 

توجه به سقف در دکوراسیون نشیمن مدرن

همان گونه که یک فضا دارای سطوح عمودی یعنی دیوارهاست، سطوح افقی کف و سقف را نیز دارا می باشد. در بسیاری از موارد به کف سازی و انتخاب متریال اهمیت زیادی داده می شود اما سقف را نادیده می گیریم. اگر دیوارها و سقفتان سفید است و احساس می کنید که بیش از اندازه خالی و ساده به نظر می رسند و یا خانه تان ارتفاع سقف بلندی دارد، می توانید از تزیین سقف استفاده نمایید. این کار باعث می شود که که در هنگام قرار گرفتن در آن فضا، چشم ما ناخودآگاه به سمت بالا جذب شده و تنوع بصری را افزایش بدهد. به کار بردن پرده های بلند از کف تا سقف یک شیوه شیک و ساده برای رسیدن به این هدف هستند.

مطلب پیشنهادی : 7 ترفند چیدمان مبلمان در دکوراسیون اتاق نشیمن

 

مبلمان نقشینه
ست مبلمان و میزغذاخوری چوبی ساده و مینیمال
مبلمان نقشینه

مبلمان نقشینه
ست مبلمان و میزغذاخوری چوبی ساده و مینیمال
مبلمان نقشینه

رنگ‌های خنثی در دکورسیون نشیمن

یکی از محبوب‌ترین ایده‌ها برای رسیدن به یک دکوراسیون مدرن و امروزی، پالت رنگ‌های خنثی در دیوارها، سقف و مبلمان است. این رنگ‌ها تمایل به روشن‌تر نشان دادن فضا و بازتان نور دارند و از مهم ترین مزیت هایشان می‌توان به این اشاره داشت که به راحتی با هررنگ دیگری ست می شوند.

 

مبلمان نقشینه
مبلمان راحتی چوبی؛ شیک و خاص
مبلمان نقشینه

مبلمان ساده برای دکوراسیون نشیمن مدرن

هنگام خرید مبلمان، وزن بصری (سنگنی و سبکی ) آن را در نظر بگیرید. این مفهوم که به رنگ و ابعاد و اندازه مبل ها بستگی دارد، به راحتی می تواند نشیمن شما را مدرن یا قدیمی و کلاسیک نشان دهد. هر چقدر از مبلمان های راحتی ساده استفاده کنید به این هدف نزدیک تر می شوید. سعی نمایید مبل های کلاسیک و استیل پرکار و پرتزیینات را کنار بگذارید. در مورد رنگ ها هم رنگ های روشن وزن بصری کم تری داشته و به اصطلاح مبل را سبک تر نشان می دهند. اگر از نمونه های پایه دار استفاده نمایید در این راه کمک بیش تری به شما می کنند.

اگر میخواهید یک مبل جدید خریداری نمایید، بررسی کنید که آیا فضای کافی برای یک مبل دو نفره دارید یا خیر؛ که درصورت وجود چنین شرایطی می توانید دو نفر را که از بودن در کنار یکدیگر لذت می برند، آنها را با استفاده از این مبل در نزدیک و همجواری یکدیگر قرار دهید.

 

اضافه کردن بافت نرم در نشیمن مدرن

بالاتر از همه، لازم است که یک اتاق نشیمن راحتی و آسایش را فراهم کند. اگر از فضای آن، احساس سردی دریافت می کنید، می توانید با اضافه کردن بافت های نرم در فضا، احساس راحتی و گرمای بیشتری تولید نمایید. یک فرش یا قالیچه می تواند ظاهر اتاق را تغییر دهد و بلافاصله باعث افزایش احساس خوشایندی در شما بشود. مبل های راحتی و بزرگ که با ردیفی از کوسن های نرم و راحت مزّین شده اند، این قدرت را دارند تا تمامی اعضای خانواده را در کنار یکدیگر قرار دهند، به جای اینکه هرکس به سراغ اتاق خود برود و شب را به تنهایی سپری کند.

احساس گرمی و راحتی را نیز با استفاده از یک قالیچه بزرگ یا چند قالیچه کوچک می‌توان در فضا ایجاد کرد. زیرانداز با بافتی که مورد علاقه کودکان نیز می باشد به شما کمک شایانی خواهد کرد، بخصوص در زمانی که تعداد افراد حاضر در اتاق نشیمن بیشتر شده و نیاز به جای بیشتری برای نشستن می باشد.

مطلب پیشنهادی : 7 ترفند چیدمان مبلمان در دکوراسیون اتاق نشیمن

 

استفاده از سطوح در دکوراسیون نشیمن

یکی از لوازم و وسایلی که در دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرند همان سطوح هستند. سطوح در دکوراسیون مدرن کاربرد بیش تری دارند. این سطوح که هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی وجود دارند، به عنوان یک عنصر تکمیل کننده دکوراسیون به کار می روند. آینه، ساعت، سینی های تزیینی و … بساری دیگر از وسایل در این دسته قرا دارند.

 

طراحی یک گوشه دنج در نشیمن مدرن

داشتن یک گوشه دنج در خانه که بتوان ساعاتی از روز را در آن به مطالعه، نوشتن اتفاقات روزانه یا نوشیدن چای پرداخت، کمک زیادی به روحیه شما می‌کند، مخصوصا اگر در خانه پنجره هایی دارید که از دریچه ی آن می توانید به منظره زیبای روبروی تان نگاه کنید. این پنجره‌ها بهترین مکان‌ها برای ایجاد چنین گوشه‌های دنج و راحتی هستند این گوشه‌ها پناهگاه خستگی‌های شما هستند و به شما اجازه می‌دهند ساعتی را به روش خودتان زندگی کنید و از آن لذت ببرید.

کاربرد این گوشه‌های دنج می‌تواند موارد زیر باشد:

فضایی برای مطالعه کودکان: این گوشه های دنج می تواند فضایی جذاب برای ترغیب کودکان شما به کتاب خواندن باشد. چرا که شفافیت پنجره نور کافی را برای خواندن در اختیار او می گذارد و هم این که کودک شما می تواند با نگاه کردن به مناظر زیبای اطراف خستگی را از چشمان خود دور کند.

فضایی دنج برای نشستن با یک دوست: این گوشه های دنج پشت پنجره، می توانند به سان نشیمن های خصوصی برای پذیرایی از یک دوست صمیمی هم عمل کنند. این نشیمن های زیبا را با رنگ های انرژی بخش نظیر قرمز یا نارنجی تزئین کنید و زیبایی و تاثیر گذاری آن لذت ببرید.

فضای استراحت پس از کار: نشیمن‌های پشت پنجره در طراحی دکوراسیون اتاق کار هم می‌توانند کاربرد داشته باشند. هر گاه نشستن طولانی مدت روی صندلی چوبی مخصوص میزکار خسته تان کرد می‌توانید به این نشیمن‌های زیبا که در کنار آن طراحی کرده‌اید پناه ببرید. کوسن‌های زیبا را زیر دست تان بگذارید، پاهای تان را دراز کنید و از ادامه کارتان لذت ببرید. این نشیمن های پشت پنجره اتاق کار رویایی برای هنرمندان محسوب می شوند.

فضایی در کتابخانه: کتابخانه‌ها معمولا جزو فضاهایی هستند که دارای پنجره‌های سرتاسری بزرگی هستند. از این رو پتانسیل بالایی برای ایجاد نشیمن‌های زیبای پشت پنجره دارند. با داشتن چنین نشیمن‌های پشت پنجره‌ای می‌توانید در کنار کتابخانه ژستی خاص بگیرید. به عکس بالا نگاه کنید تا متوجه شوید داشتن یک گوشه دنج پشت پنجره در اتاق مطالعه یا کتابخانه تا چه اندازه می‌تواند زیبا، جذاب و منحصر به فرد باشد.

 

فضایی برای بازی کردن در نشیمن

اگر در خانه یک اتاق بازی جداگانه ندارید، لازم است که گوشه ای از اتاق نشیمن را برای بازی کوکان خود اختصاص دهید. به این ترتیب، اسباب بازی ها می توانند در همه جا پخش شوند و کل اتاق نشیمن را به یک اتاق بزرگ بازی تبدیل کنند؛ آیا این معرکه نیست؟!

اتاق های نشیمن خانوادگی به فضای زیادی برای پنهان و نگهداری از وسایل کل اعضای خانواده نیاز دارد. از قرار دادن چنین فضاهایی در اتاق نشیمن خود اطمینان حاصل کنید، تا در پایان روز با خیال راحت اسباب بازی های پراکنده در اتاق را در آنها جای داده و از زمان دست یافته برای بزرگسالان نهایت استفاده و لذت را ببرید. در این زمان بچه های بزرگتر می توانند لوازم مورد نیاز خود را بیرون آورده و عملکرد اتاق بار دیگر تغییر یابد.

عکس‌های خانوادگی در نشیمن مدرن

اتاق نشیمن را با چیدمانی از عکس های خانوادگی موردعلاقه خود، شخصیت متفاوتی دهید. فضای خالی و یزرگ دیوار در پشت یک مبل یا میزی که کنار دیوار قرار دارد، انتخابی ایده آل به شمار می آید. قاب هایی که دارای اندازه و رنگ یکسان هستند انتخاب کنید و آنها را با چیدمان منظم و مناسبی روی دیوار قرار دهید تا تأثیر بصری فوق العاده آن را مشاهده کنید.

تکنولوژی دوست داشتنی در اتاق نشیمن

محل قرار دادن تلویزیون در اتاق نشیمن می تواند فاکتور مؤثری در ایجاد یک جمع دلنشین برای اعضای خانواده باشد. تلویزیون را در اگر به دیوار نصب می کنید یا روی میز می گذارید، سعی کنید در فاصله کمی از کف اتاق باشد تا بتوانید احساس باز بودن را در بالای آن تنها با قرار دادن چند شلف ساده حفظ کنید. در اطراف تلویزیون از یک طرح رنگی ملایم برای دیوار و اسباب و وسایل استفاده کنید تا ظاهری یکپارچه و متحد به آن قسمت از اتاق نشیمن شما بدهد و برای پنهان کردن ابزار جانبی تلویزیون هم می توانید به سراغ سبدهای کوچک چوبی یا حصیری بروید.

نظم در اتاق نشیمن مدرن

با استفاده از شلف ها، اتاق نشیمن خود را از درهم ریختگی حفظ کرده و به این ترتیب فضایی باز و مرتب ایجاد نمایید. لوازم و متعلقات اتاق را درون جعبه های چوبی قرار داده و کتاب های داستان و مجلات را به طور منظم درون قفسه های طبقه بندی شده، جای دهید. از فضای بالای مبل که غالباً فراموش می شود، می توانید برای نصب یک شلف ساده استفاده کنید تا  تصاویر سیاه و سفید از عکس های خانوادگی را روی آن به نمایش بگذارید.

از نقطه به نقطه فضای اتاق می توانید برای جای دادن وسایل مختلف استفاده کرده و محیطی عاری از شلوغی را در کمترین زمان به دست آورید. از موقعیت هایی که در ارتفاع بالاتری قرار دارند، می توانید برای نگهداری وسایلی که به ندرت به آنها نیاز پیدا می کنید، استفاده کنید. تعدادی سبد در کنار مبل ها قرار دهید تا اسباب بازی ها را بعد از جمع آوری درون آنها بریزید.

نشیمن مدرن؛ فضایی برای یک دورهمی خانوادگی

زندگی خانوادگی مدرن، هرکس را به کار خودش مشغول داشته است. بنابراین اتاق نشیمنی ایجاد کنید که شما را برای گذراندن یک زمان با کیفیت در کنار خانواده تشویق کند و در واقع کارهای شخصی خود را متوقف کنید و از جمع شدن به دور یکدیگر لذت ببرید. یک فضای صمیمی و جدا از سایر قسمت های خانه خلق کنید. فضایی باز و راحت که بتوانید در آن مبل های راحتی خود را برای دورهم جمع شدن همه اعضای خانواده به خوبی چیدمان کنید. چنین فضایی در به وجود آوردن و شروع یک گفتگوی صمیمی بسیار مؤثر خواهد بود. رنگ روشن دیوارها اگر با صورتی یا آبی ملایم نیز همراه شود، فضا را روشن و دوستانه نشان می دهد. و از سوی دیگر، با بکار بردن کفپوش چوبی تیره، گرما و صمیمیت اتاق نشیمن را افزایش خواهید داد.

کلام آخر:

برای داشتن یک خانه آرام، ضروری است که اتاق نشیمن به عنوان فضای مشترک برای همه اعضای خانواده، به گونه ای طراحی شود که همه افراد خانواده از بودن در آن لذت ببرند. به این موضوع بیندیشید که چه تغییراتی در سبک، طرح و عملکرد اتاق نشیمن خود می توانید ایجاد کنید تا هرکدام از اعضای خانواده در آن فضا احساس راحتی و آرامش داشته باشند. با استفاده از ایده های بیان شده در این مطلب، یک نشیمن مدرن و زیبا طراحی کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه