عایق صوتی روکار دیوار مشترک، از جنگ و جشن همسایه راحت شوید!

عایق صوتی روکار دیوار مشترک، از جنگ و جشن همسایه راحت شوید!

به قلم: یاسمین ثریا

شاید در ابتدا برای پیدا کردن خانه جدید مهم ­ترین مسئله ظاهر و یا نورگیری آن باشد؛ ولی بعد از مدتی زندگی در یک ساختمان متوجه می شوید که سروصدای محیط اطراف خانه چقدر اهمیت دارد. عایق صوتی موضوع بسیار مهم برای خریداران خانه است که متاسفانه مورد غفلت بسیاری از سازندگان قرار دارد. در این مطلب می­ خواهیم راجع به عایق صوتی روکار دیوار مشترک صحبت کنیم. اگر شما هم به دنبال راه حلی برای کاهش ورود سروصدا به داخل خانه خود هستید این مطلب را بخوانید.

عایق صوتی روکار دیوار مشترک؛ راه­ حلی برای کاهش صدا

همه ما برای داشتن خواب آسوده شبانه، استراحت پس از کار، تمرکز بر روی مطالعه و یا انجام یک پروژه، نیاز به سکوت و آرامش داریم. سروصدای محیط و همسایه ­ها که وارد ساختمان ما می ­شود یکی از عوامل به هم زدن آرامش هستند. وقتی نمی ­توانیم منبع این صداها را کاهش دهیم چاره­ی ما اقدام از داخل خانه خودمان است؛ بهترین راه حل؛ استفاده از عایق­ صوتی برای دیوارهای مشترک است.

اسکای اسکرپر

مطلب پیشنهادی: عایق صوتی روکار، چیزهایی که باید بدانید!

عایق ساختمانی تهران نانو
عایق صوتی روکار
diamondعایق ساختمانی تهران نانو

انواع عایق صوتی دیوار

با توجه به نوع کاربرد؛ عایق­ های صوتی مختلفی در بازار وجود دارد که برای در و دیوار، سقف و کف ساختمان، تاسیسات ساختمان و.. مورد استفاده قرار می­ گیرد. عایق صوتی دیوار می­ تواند به دو صورت روکار و توکار اجرا شود. عایق صوتی توکار قبل از نازک ­کاری ساختمان بر روی دیوار اجرا می ­شود و سازندگان ساختمان باید آن را اجرا کنند ولی عایق صوتی روکار دیوار را می­ توانید پس از اجرای کامل ساختمان روی دیوار اجرا کنید.

مطلب پیشنهادی: انواع عایق صوتی، هزینه رهایی از سروصدا چقدر است؟

عایق صوتی روکار دیوار مشترک؛ چه ویژگی دارد؟

عایق صوتی پوششی است که در ساختمان استفاده می­ شود و از انتقال صدا بین دو فضا جلوگیری می­ کند. میزان جذب صوت توسط عایق صوتی به فرکانس صوت، اندازه و عمق عایق بستگی دارد. متریالی که برای عایق صوتی ساختمان استفاده می ­شود باید چگالی و ضخامت مناسبی داشته باشد. چگالی متریال مورد استفاده یکی از مهم ­ترین ویژگی­ های عایق صوتی است.

با اینکه ساختار عایق صوتی نمی ­تواند تضمین کننده عایق حرارتی بودن آن باشد ولی برخی از محصولات این ویژگی را دارند و در عین حال که عایق بسیار مناسبی برای سروصدا هستند، از انتقال گرما و سرما جلوگیری می­ کنند و به همین دلیل باعث حفظ و ذخیره انرژی در زمستان و تابستان می­ شوند. همچنین روش نصب آسان عایق صوتی روکار باعث راحت شدن کار عایق­ سازی ساختمان می­ شود.

مطلب پیشنهادی: عایق ساختمانی نانو، آرامش را به خانه خود برگردانید!

انواع عایق صوتی روکار دیوار مشترک

یکی از ویژگی­ های عایق صوتی روکار قابلیت نصب و اجرای آن پس از ساخت ساختمان است. پنل­ های آکوستیک این ویژگی را دارند که شما می­ توانید آنها را در اتاق خود به راحتی نصب کنید. برخی از آنها چسب مخصوصی دارند که کار شما را راحت می­ کند. پنل تولیدی برخی از شرکت­ ها ضدآتش و همچنین ضدقارچ هستند. برخی از انواع پنل ­های آکوستیک متداول که برای عایق صوتی روکار دیوار مشترک استفاده می­ شود عبارتند از:

  1. عایق صوتی دو طرف صاف
  2. عایق شانه تخم مرغی
  3. فوم وج یا منشوری

مطلب پیشنهادی: با انواع عایق حرارتی در ساختمان آشنا شویم!

1. عایق صوتی دو طرف صاف

این نوع عایق برای انواع ساختمان­ ها مورد استفاده قرار می­گیرد و جایگزین مناسبی برای عایق­ های صوتی سنتی است. عایق صوتی دو طرف صاف از نوع الاستومری هستند و عایق حرارتی و برودتی نیز محسوب می­ شوند. این نوع عایق به صورت پنل­ هایی وجود دارد و همچنین به راحتی با استفاده از قیچی و کاتر بریده می­ شود.

 

2. عایق شانه تخم مرغی

همانطور که از اسمش مشخص است شبیه شانه تخم مرغ است. این نوع عایق به دلیل شش وجهی بودن برجستگی­ هایش به خوبی آلودگی صوتی را جذب می ­کند. قسمت برجستگی این عایق باید رو به منبع صوت قرار داشته باشد. سطح پشتی عایق شانه تخم مرغی سطح چسبی دارد و می­ توانید آن را به راحتی به دیوار بچسبانید.

3. فوم وج یا منشوری

یکی دیگر از انواع عایق ­های صوتی روکار دیوار مشترک فوم وج یا منشوری است که فرمی هرمی و کوه مانند دارد. این نوع عایق مانند عایق شانه تخم­ مرغی سطح جذب صدای بیشتری نسبت به عایق دو طرف صاف دارد و صوت با فرکانس متوسط و پایین را به خوبی جذب می ­کند. یکی از مواردی که در انتخاب فوم وج یا منشوری باید مورد توجه قرار بگیرد اندازه فضا است. فوم منشوری برای اتاق­ های با ابعاد کوچک یا متوسط انتخاب مناسبی است.

عایق صوتی اتاق خواب؛ دکوراتیو هم هست!

یکی از فضاهایی که وجود آرامش و سکوت در آن اهمیت زیادی دارد اتاق خواب است. اگر می ­خواهید خواب راحتی داشته باشید ولی سروصدای زیادی وارد اتاقتان می­ شود عایق صوتی روکار انتخاب خوبی است. برخی از انواع پنل­ های آکوستیک دکوراتیو هم وجود دارند که با استفاده از آنها نگرانی در رابطه با ظاهر دکور اتاق نخواهید داشت. امروزه انواع متنوعی از پنل­ های عایق صوتی و دکوراتیو در بازار وجود دارد که باعث جلوگیری از سروصدای محیط به داخل اتاق می­ شوند.

مطلب پیشنهادی: عایق رطوبتی نانو، معجزه­ای برای سلامت خانه!

عایق ساختمانی تهران نانو
عایق صوتی روکار
diamondعایق ساختمانی تهران نانو

ویژگی‌های مهم عایق صوتی روکار دیوار مشترک

توصیه می‌کنیم، برای انتخاب یک عایق صوتی روکار متناسب با فضای مدنظرتان با کارشناسان تهران نانو، مشورت کنید، تا از خریدتان پشیمان نشوید.

  • مقاومت بیولوژیکی: عایق حرارتی و یا ضد قارچ بودن عایق صوتی توجه کنید.
  • دانسیته: میزان دانسیته یا همان چگالی عایق صوتی ویژگی بسیار مهمی است که هنگام انتخاب پنل باید به آن توجه شود.
  • تمیزی سطح نصب: برای نصب پنل عایق روی دیوار؛ باید سطح آن کلملا تمیز و عاری از گرد و خاک و هر گونه کثیفی باشد.
  • استحکام فیزیکی: به استحکام فیزیکی محصول نسبت به بقیه عایق­ها توجه کنید و راجع به آن از کارشناس سوال کنید.
  • شرایط نصب: راجع به شرایط نصب و اجرای عایق صوتی شرکت تولیدکننده­ای که آن را خریداری می­‌کنید مطلع شوید.
  • ضمانت: گارانتی و ضمانت محصول را در نظر بگیرید. و راجع به شرایط گارانتی از مسئول فروش سوال کنید.

مطلب پیشنهادی: عایق صوتی رطوبتی نانو چیست؟

 

قیمت عایق صوتی روکار

یکی از مهم ­ترین عوامل در انتخاب انواع عایق صوتی روکار قیمت آن است. همیشه قیمت بالای یک محصول نشانه کیفیت آن نیست و قیمت پایین هم نمی تواند حتما دلیل بر کیفیت پایین آن باشد. شما با انتخاب یک محصول باکیفیت و حتی با قیمت بالا برای تهیه عایق صوتی روکار، در واقع برای آسایش خود سرمایه ­گذاری کرده ­اید.

مطلب پیشنهادی: عایق رطوبتی نانو، جایگزین مناسب ایزوگام!

عوامل موثر بر قیمت عایق صوتی روکار:

  • مساحت فضایی که قرار است عایق شود
  • نوع عایق روکار صوتی دیوار و جنس آن
  • استفاده از فناوری نانو در تولید عایق صوتی
  • روش اجرای عایق صوتی

خدمات عایق صوتی دیوار مشترک

با عایق صوتی روکار دیوار مشترک آشنا شدیم. عایق صوتی روکار راه کاری برای کاهش سروصدای حاصل از فضای بیرونی و دیوارهای مشترک با همسایه در ساختمان­ ها است. اگر قصد دریافت چنین خدماتی را دارید؛ سری به اینستاگرام تهران نانو سری بزنید؛ تا در خصوص این روش بسیار کارآمد، اطلاعات بیشتری به دست آورید.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه