Chidaneh.com placeholder image

طراحی ویلا دوبلکس، بنایی شیک در دماوند

به قلم: تحریریه چیدانه

برای شما هم پیش آمده که از کنار یک ویلای خاص رد شوید و دوست داشته باشید بدانید چگونه ساخته شده؟ 

در این برنامه از شوروم گردی های چیدانه، به سراغ ویلایی دوبلکس در دماوند رفته‌ایم و قرار است به کمک طراح آن، گروه معماری و طراحی داخلی ایده نو روند طراحی این ویلا را بررسی کنیم.

تابلو فرش ریحان

فضاهای طراحی شده در ویلای دوبلکس

ویلای E1 در زمینی به مساحت 2000 متر واقع شده است که شامل ورودی اصلی، نگهبانی، 4 اتاق خواب و تراس، 2 فضای تی وی روم، صبحانه خوری، میز بیلیارد و همچنین وید مرکزی می‌شود. 

طراحی ویلای دوبلکس

روند طراحی ویلا دوبلکس E1

این ویلای دوبلکس، با توجه به سه مفهومِ ریتم، تکرار و رشد ساخته شده که این مفاهیم با استفاده از عناصر محیطی در طراحی استفاده شدند.
شما این مفاهیم را از ورودی ویلا، توسط سری خط های عمودی، که در تمام پروژه، هم تکرار شدند و هم در فضاهای مختلف رشد کردند، با تغییر متریال آن‌ها می‌توانید ببینید.

طراحی ویلای دوبلکس
ویلای دوبلکس جدید

طراحی محوطه ویلا دوبلکس

طراحی محوطه این ویلای دوبلکس، شامل 1200 متر مساحت و بیش از 120 نوع گونه گیاهی، استخر با جکوزی مرکزی که توسط یک دیوار شیشه‌ای جدا شده و یک آلاچیق مجهز به نورپردازی حرفه‌ای می‌شود که از متریال سنگ کوهی ساخته شدند. برای آبیاری این محوطه از سیستم هوشمند به صورت منحصر به فردی استفاده شده است.

طراحی ویلای دوبلکس

طراحی آشپزخانه در ویلای دوبلکس

آشپزخانه این ویلای دوبلکس با ظرافت و متریال‌های لوکسی ساخته شده است که تمامی تجهیزات با یکدیگر سِت هستند، درب‌ها به صورت اَوِنتوس باز می‌شوند و نورپردازی به صورت ویژه در بالا و زیر فضا کار شده است.

طراحی اتاق خواب ویلای دوبلکس
طراحی اتاق خواب ویلای دوبلکس

طراحی اتاق خواب‌ها در ویلای E1

طراحی تمام جزییات این ویلا کاملا خاص و منحصربه فرد انجام شده که شما می‌توانید حتی در طراحی اتاق خواب‌ها هم به آن‌ها توجه کنید. تمام عناصر تشکیل دهنده‌ی اتاق ها، ریتم و رنگ بندی هماهنگی دارند که همگی به صورت جداگانه طراحی و ساخته شده‌اند.

طراحی ویلای دوبلکس
طراحی نشیمن ویلای دوبلکس

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر و اطلاعات تماس، سری به پروفایل گروه معماری و طراحی داخلی ایده نو در چیدانه بزنید.

  • فیلمبردار و تدوینگر: محمد حسن جمالی
  • مجری: نیلوفر شهرامی

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه