Chidaneh.com placeholder image

حوضچه حیاط خانه های قدیمی، با این عکس‌ها خنک شوید

به قلم: مژگان احمدی

حوضچه حیاط یک گزینه عالی برای تزیین دکوراسیون خارجی منزل است؛ طراحی حوض یا حوضچه های مختلف به سبک و سیاق قدیمی و سنتی در حیاط خانه بدون شک حال‌وهوای فوق‌العاده‌ای دارد.

حوضچه حیاط

فضای دلنشین کنار حوضچه حیاط

همه ما؛ حتی آن‌هایی که طرفدار پروپاقرص مدرنیته‌ هستیم، از دیدن یک حیاط قدیمی با حوضچه آبی فیروزه‌ای و گلدان‌های شمعدانی کنارش به وجد می‌آییم. بازگشت زندگی به سبک قدیم ممکن نیست اما تجربه کردنش آرامش بخش است. حتی اگر در حیاط یک خانه قدیمی که حالا کافه شده تجربه‌اش کنیم.

سرویس خواب بالسا

حوضچه های حیاط بدون شک یکی از نوستالژیک‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین جلوه‌های خانه‌های قدیمی است. من فکر میکنم که با چشم‌انداز این حوض‌ها حتی فصل‌های سال هم زیبایی‌شان دوچندان می‌شود. حوضچه حیاط با چشم‌انداز برگ‌های پاییزی، حوضچه حیاط با آب یخ‌زده‌ی زمستانی، حوضچه حیاط با گل‌های بهاری و میوه‌های تابستانی هر کدام یک تابلوی بی‌نظیر جداگانه هستند. 

حوضچه حیاط
حوضچه حیاط
حوضچه حیاط
حوضچه حیاط
حوضچه حیاط
حوضچه حیاط
حوضچه حیاط
حوضچه حیاط
حوضچه حیاط
حوضچه حیاط

صفا و صمیمیتی که در کنار حوضچه‌ حیاط جاری است

تصور کنید اگر در کنار حوضچه حیاط یک نیمکت، یک تخت سنتی یا یک لبه برای نشستن باشد، چه منظره‌ی فوق‌العاده‌ای خواهد بود. گرمای تابستان، یک برش هندوانه و نسیمی که از خنکی آب به صورت می‌خورد..

این‌ها زیبایی‌های زندگی هستند.

می‌توان اطراف حوضچه حیاط را با گل‌های گوناگون تزیین کرد تا جلوه بیشتری داشته باشد و حس آرامش بیشتری را به شما ببخشد. با کمی سلیقه می‌توان طرح‌های جذابی را در حیاط خانه پدید آورد که باعث صفا و صمیمیت بیشتر اهالی خانه ‌شود.

کجا بهتر از کنار حوضچه حیاط برای دورهمی های دوستانه در خانه؟

در کنار حوض حیاط از تخت های سنتی یا میز و صندلی های زیبا استفاده کنید و در دنج‌ترین جای دنیا در کنار عزیزانتان جمع شوید.

حوضچه حیاط
حوضچه حیاط
حوضچه حیاط
حوضچه حیاط
حوضچه حیاط
حوضچه حیاط
حوضچه حیاط
حوضچه حیاط
حوضچه حیاط
حوضچه حیاط

کاشی‌های فیروزه‌ای جذاب حوضچه حیاط

نظر من را بخواهید، بخش زیادی از این زیبایی را باید زیر سر این کاشی‌های جذاب فیروزه‌ای دانست. کاشی‌هایی سنتی و زیبایی که حوضچه حیاط را به تنهایی به یک تابلوی بی‌نظیر اصیل ایرانی تبدیل می‌کنند. شما اینطور فکر نمی‌کنید؟

من عاشق شناور شدن سیب‌های سرخ در آبی فیروزه‌ای حوضچه حیاط خانه‌های قدیمی هستم.

 

این مطلب را دوست داشتید؟ از مطالب زیر هم احتمالا خوشتان می‌آید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه