Chidaneh.com placeholder image

شیشه رنگی لاکوبل؛ به دکور خونه رنگ و لعاب بده!

به قلم: مژگان احمدی

آیا تا به حال اسم شیشه لاکوبل به گوشتان خورده است؟ از تزئینات دکوراسیون داخلی مدرن چه می‌دانید؟ اگر شما هم از آن دسته افراد مدرن‌پسند هستید و به شیوه‌های مختلف خانه‌آرایی علاقمندید این مطلب مخصوص خود شماست. شیشه رنگی لاکوبل نوعی شیشه تزئینی است که جلوه آن جذابیت ظاهری محیط را چندین برابر می‌کند و به‌تازگی بین دکوراتورها و طراحان داخلی بسیار محبوب واقع شده است. درواقع لاکوبل‌های رنگی، نوعی شیشه هستند که یک طرف آن رنگ شده و در فضاهای زیادی کاربرد دارند، نمای شیک و براق آن به‌درد دکورهای مدرن و مجلل می‌خورد و منظره آن را دگرگون می‌کند.

در این مقاله شما را با گروه صنایع شیشه و آینه آگاهی آشنا می‌کنیم که با استفاده از تیمی حرفه‌ای پذیرای سفارشات شما در زمینه واردات شیشه، آینه‌های رنگی و شیشه‌های هوشمند هستند. اگر قصد دارید این روزها به نمای داخلی خانه خود روح تازه‌ای ببخشید حتما این مقاله را دنبال کنید.

چوب و هنر

صنایع شیشه و آینه آگاهی
مدل‌های جدید شیشه رنگی لاکوبل
صنایع شیشه و آینه آگاهی

چرا شیشه رنگی لاکوبل به این نام معروف است؟

شیشه‌های رنگی نخستین بار در کشور بلژیک تولید شدند. این کشور شیشه‌ها را در انواع رنگ‌های متنوع روانه بازار کرد و اسم برند خود را لاکوبل گذاشت. زمانی که این شیشه‌های رنگی از بلژیک وارد ایران شدند با همان نام برند لاکوبل مورد استفاده قرار گرفتند و از آن پس در بازار ایران اغلب شیشه‌های رنگی را با اسم لاکوبل می‌شناسند.

صنایع شیشه و آینه آگاهی
مدل‌های جدید شیشه رنگی لاکوبل
صنایع شیشه و آینه آگاهی

کاربرد شیشه رنگی لاکوبل؛ کجا استفاده کنیم؟

هر تزئیناتی اگر در جای درست خود استفاده شود به چشم می‌آید و زیبا جلوه می‌کند، بنابراین قبل از این که بخواهید به تغییر دکوراسیون خانه فکر کنید باید ببینید فضای پیاده‌سازی آیتم موردنظر خود را در اختیار دارید یا نه! شیشه‌های لاکوبل رنگی در مکان‌های مختلفی قابلیت استفاده دارند و جایگزین خوبی برای کاشی و سرامیک و لمینت هستند، این شیشه‌ها می‌توانند در موارد زیر مورد استفاده قرار بگیرند و به فضای شما جذابیت، روشنایی و بازی با نور را هدیه کنند:

  • دیوارپوش نشیمن فضاهای اداری، تجاری، فروشگاهی و مسکونی
  • دیوار حمام و سرویس بهداشتی
  • دیوار بین کابینتی
  • جداکننده‌ها مانند پارتیشن‌ها
  • دیوارپوش لابی
  • شیشه کابین دوش
  • پیشخوان‌های شیشه‌ای
  • تخته‌های وایت‌برد

می‌توانید خلاق باشید و برای تزئینات اتاق خواب یا نشیمن خود از ترکیب شیشه لاکوبل رنگی و سنگ و یا سایر مصالح تزئینی استفاده کنید. شک نکنید که این رنگی‌های شاد و جذاب روح خانه و اهالی خانه را جلا می‌بخشند و حسابی به شما انرژی خواهند داد.

صنایع شیشه و آینه آگاهی
شیشه بین کابینتی
صنایع شیشه و آینه آگاهی

شیشه لاکوبل رنگی در دکوراسیون؛ چه رنگی انتخاب کنیم؟

یکی از دلایلی که این شیشه‌ها در مدتی کوتاه هواداران بی‌شماری پیدا کردند ظاهر جذاب و تنوع رنگ در ساخت آن بود. مهم است که برای قسمت‌های مختلف خانه از چه رنگی استفاده کنید، به‌طور مثال برای آشپزخانه از رنگ‌های تند و گرمی مانند قرمز و نارنجی استفاده کنید تا با دیدن آن اشتهای شما باز شود، برای اتاق پذیرایی رنگ‌های روشن مانند سفید، کرم یا بژ کاراملی را انتخاب کنید تا فضا را بزرگ‌تر جلوه بدهید. اتاق خواب محل آرامش و استراحت شماست، پس رنگی آرامش‌بخش مانند صورتی، آبی روشن و یاسی انتخاب معقولی به نظر می‌رسد.

صنایع شیشه و آینه آگاهی
شیشه بین کابینتی رنگ آبی
صنایع شیشه و آینه آگاهی

لاکوبل مشکی بیشتر برای فضاهای اداری و یا در آشپزخانه‌ها در ترکیب با کابینت‌های سفید و روشن مورد استفاده قرار می‌گیرد. لاکوبل قهوه‌ای و کاراملی را زمانی در فضای بین کابینتی استفاده کنید که کابینت شما چوب است و ترکیب رنگ این دو، شکوه خارق‌العاده‌ای به آشپزخانه خواهد داد. حتی می‌توانید در هرکجای خانه که این شیشه‌های رنگی را استفاده می‌کنید خلاقانه عمل کنید و با استفاده از نورپردازی‌های جالب و خیره‌کننده زیبایی نمای این شیشه‌ها را چندین برابر کنید.

صنایع شیشه و آینه آگاهی
شیشه
صنایع شیشه و آینه آگاهی

مزایای شیشه لاکوبل رنگی

تزئینات خانه یک موضوع سلیقه‌ای است و سلیقه همه افراد یکجور و یکسان نیست. شما می‌توانید از هر تزئیناتی که تمایل دارید برای آراستن سیمای خانه خود استفاده کنید، اما این را فراموش نکنید که ایمنی و استحکام اقلامی که استفاده می‌کنید به اندازه جذابیت بصری آن مهم و حیاتی است. به‌طور کلی می‌توان مزایای زیر را برای شیشه‌های لاکوبل رنگی قائل شد:

صنایع شیشه و آینه آگاهی
آینه آگاهی
صنایع شیشه و آینه آگاهی

  • شیشه لاکوبل رنگی هنگام شکستن و آسیب دیدن خرد نمی‌شود و نمی‌ریزد.
  • از متریال اولیه بادوام و ماندگار تهیه شده است.
  • پالت رنگی بسیار متنوعی دارند و می‌توانید هماهنگ با رنگ غالب دکوراسیون خود رنگ آن را انتخاب کنید و اگر رنگ دلخواهتان را در پالت پیدا نکردید، آن را به سازنده سفارش بدهید.
  • سطحی صاف و یکدست دارند و با استفاده چسب و یا بست‌های فیکس پوینت به‌راحتی نصب می‌شوند.
  • این شیشه‌ها با محیط زیست سازگارند، زیرا با انتشار مقدار ناچیزی از فرمالدهید و مواد آلی فرار کیفیت هوای داخلی را حفظ می‌کنند.
  • ضدخش و قابل شستشو هستند، بنابراین اگر در خانه کودک دارید شیشه رنگی لاکوبل برای شما گزینه‌ای عالی است.
  • شیشه لاکوبل رنگی خاصیت سوراخ‌کاری دارد و اگر به‌عنوان دیوارپوش از آن استفاده کرده‌اید می‌توانید جای کلید و پریز را بر روی آن تعبیه کنید.

صنایع شیشه و آینه آگاهی
آینه آگاهی
صنایع شیشه و آینه آگاهی

  • مقاوم به رطوبت‌اند، پس خیالتان از بابت خطر پوسیدگی و زنگ‌زدگی آن راحت باشد.
  • این شیشه‌ها هفت برابر از شیشه‌های خام قوی‌ترند و در برابر شوک حرارتی سرسخت‌اند، به همین خاطر است که برای فضاهای بین کابینتی بسیار کاربردی هستند.
  • شیشه لاکوبل رنگی نور را از خود عبور می‌دهد و باعث می‌شود فضا روشن‌تر و دلبازتر به نظر برسد.
  • در برابر اشعه uv خورشید دوام بالایی دارند.
  • نظافت آن آسان است و به تنها چیزی که برای تمیزکاری به آن احتیاج دارید یک دستمال پارچه‌ای و یک شیشه‌پاک‌کن است!
  • شیشه لاکوبل رنگی با ظاهر شاد و نشاط‌آور خود می‌تواند انزوا و افسردگی را از محل زندگی شما دور کرده و انرژی دوباره‌ای به خانه ببخشد.

صنایع شیشه و آینه آگاهی
آینه آگاهی
صنایع شیشه و آینه آگاهی

چرا در ساخت بعضی شیشه‌های لاکوبل رنگی از لمینت استفاده می‌شود؟

لمینت یک لایه محافظ بر روی شیشه است که از لحاظ دوام و مقاومت باعث ایجاد یک پشتیبانی اضافی در شیشه لاکوبل رنگی می‌شود. بخصوص اگر این شیشه‌ها را در مکان‌های پرتردد استفاده می‌کنید لمینت شدن شیشه خیلی به دردتان می‌خورد و خیالتان را از بابت عدم شکستگی و ریزش شیشه راحت می‌کند. شیشه لمینت مستحکم‌تر از شیشه‌های معمولی است زیرا در مراحل ساخت خود از تعداد لایه‌های بیشتری استفاده کرده و در بین هر لایه طلق‌های PVB به کار برده شده است. شاید آن‌هایی که در مکان‌های زلزله‌خیز زندگی می‌کنند قدر استحکام لمینت شیشه لاکوبل را بیشتر بدانند، زیرا در تکان‌های شدید و قدرتی، شیشه خرد نمی‌شود، ریزش نمی‌کند و درواقع هیچ صدمه‌ای نخواهد دید.

صنایع شیشه و آینه آگاهی
آینه آگاهی
صنایع شیشه و آینه آگاهی

انواع شیشه لاکوبل رنگی؛ کدام‌یک مقاوم‌تر است؟

در بازار ایران لاکوبل رنگی در سه نوع مختلف با کیفیت‌های متفاوت تولید می‌شود که عبارتند از: شیشه کریستال، فلوت و سوپرکلییر. بهترین نوع لاکوبل مدل کریستال است که به‌دلیل شفافیت و خلوص بیشتر قیمت بالاتری نیز دارد. رتبه بعدی متعلق به نوع سوپرکلییر است که از لحاظ شفافیت و وضوح رنگ کیفیت قابل قبولی را داراست. مدل فلوت نسبت به دو مدل دیگر مرغوبیت پایین‌تری دارد و به دلیل وجود سبزی در مغزی این شیشه، تمام رنگ‌های آن به سبزی گرایش دارد.

صنایع شیشه و آینه آگاهی
طراحی و اجرای خدمات شیشه و آینه
صنایع شیشه و آینه آگاهی

نحوه نصب شیشه رنگی لاکوبل

شیشه لاکوبل رنگی در کارخانه برش داده می‌شود و در دستگاه‌های مخصوص تیزی‌گیری می‌شود، سپس وارد دستگاه شستشو شده و بسته‌بندی و ارسال آن صورت می‌گیرد. این شیشه‌ها نصب ساده‌ای دارند اما این کار ظرافت و مهارت خودش را می‌طلبد و برای نصب آن به یک نصاب حرفه‌ای نیاز دارید. مراحل کلی نصب به شرح زیر است:

  1. محل نصب باید کاملا آماده و 90درجه باشد.
  2. قبل از نصب، سطح را کاملا صاف و یکدست کنید و آلودگی و گرد و غبار را از روی آن بزدایید.
  3. ابعاد و اندازه‌های شیشه را چک کنید تا با محل نصب کاملا تطابق داشته باشد.
  4. برای اتصال به سطح از چسب مخصوص استفاده کنید.
  5. پس از آن که شیشه را روی چسب قرار دادید آن را کمی تکان بدهید تا چسب زیر آن پخش شود و خودش را بگیرد.
  6. پس از نصب تا خشک شدن کامل چسب مخصوص از چسب نواری استفاده کنید.

صنایع شیشه و آینه آگاهی
آینه آگاهی
صنایع شیشه و آینه آگاهی

قیمت شیشه رنگی لاکوبل؛ چقدر بپردازیم؟

هزینه تمام‌شده شیشه رنگی لاکوبل به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. این که شیشه را در چه سایزی استفاده می‌کنید؟ متراژ فضا چقدر است؟ نحوه نصب آن به شکل خواهد بود؟ چه برندی آن را تولید می‌کند؟ مواد اولیه و ضخامت و کیفیت آن به چه صورت است؟ همه و همه در تعیین قیمت نهایی شیشه دخیل هستند.

صنایع شیشه و آینه آگاهی
مدل‌های جدید شیشه رنگی لاکوبل
صنایع شیشه و آینه آگاهی

حرف آخر

شیشه لاکوبل رنگی از آن دسته تزئیناتی است که موردپسند بسیاری از افراد به‌خصوص قشر جوان و مدرن‌پسند امروزی قرار گرفته است. با توجه به دوام و استحکام بالا و جلایی که به ظاهر محیط می‌بخشند، این شیشه‌های رنگی جای خود را خیلی زود در دکوراسیون خانه‌ها و ادارات باز کردند. اگر شما هم از دیوارپوش‌های معمول و روتین خسته شده‌اید و می‌خواهید تغییری استثنایی و چشمگیر در نمای خانه خود پدید بیاورید این گزینه پیشنهادی بی‌نظیر برای شماست. می‌توانید انواع رنگ‌ها و کاربردهای شیشه‌های لاکوبل رنگی را در صفحه پروفایل گروه صنایع شیشه و آینه آگاهی مشاهده کنید.

مطالب پیشنهادی چیدانه به شما

نویسنده: مهشید بختیاری

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه