Chidaneh.com placeholder image

روف گاردن در آپارتمان، فضایی جذاب در ساختمان شما!

به قلم: سمانه زارعی

نبود فضای سبز کافی در برخی از مناطق شهری باعث شده است که فضاهای سبز در ابعاد و اندازه ­ی مختلف وارد خانه­ ها و یا حتی آپارتمان شوند. خلاقیت مهندسان برای پاسخ به این نیاز خانواده ­ها منجر به ایده­ ی طراحی روف گاردن در آپارتمان شده است. برای اینکه راجع به بام سبز یا روف گاردن بیشتر بدانیم با مجموعه دکوباغ همراه شده ­ایم و راجع به روف گاردن در آپارتمان صحبت خواهیم کرد. این مطلب از چیدانه را از دست ندهید.

 

قالیشویی ادیب
طراحی روف گاردن
روف گاردن در آپارتمان

روف گاردن در آپارتمان؛ یک آپشن لوکس!

احتمالا اگر این روزها به دنبال خرید خانه و آپارتمان باشید، در تبلیغات مختلف فروش آپارتمان­ های با امکانات بالا؛ وجود روف گاردن توجه شما را جلب کرده است. روف گاردن که به نام­ های باغ بام و یا بام سبز هم شناخته شده است، یکی از امکاناتی است که به دلیل مزیت­ های زیادی که دارد ارزش آپارتمان را افزایش می ­دهد. روف گاردن فضای سبز موجود در پشت بام خانه، آپارتمان و یا ساختمان­ های مسکونی و اداری گفته می­ شود که فضایی آرام و زیبا برای استراحت کارکنان یک ساختمان، گذراندن اوقات فراغت و یا دورهمی خانواده­ ها را فراهم می­ کند. 

 

طراحی روف گاردن

طراحی روف گاردن، کار را به متخصص بسپارید!

شاید با دیدن چند نمونه تصویر از روف گاردن در آپارتمان، فکر کنید که خودتان به راحتی می ­توانید یک بام سبز در پشت بام خانه احداث کنید، هر چند این کار نشدنی نیست، ولی بهتر است کار طراحی و اجرای روف گاردن را به افراد متخصص و شرکت­ های معتبر در این زمینه بسپارید. زیرا اجرای تخصصی بام سبز نیاز به اطلاعات و تخصص در زمینه­ های گل و گیاه، اجرای فضاهای مختلف، آشنایی به قوانین شهرداری و ساختمان سازی دارد.

 

امکانات روف گاردن
مزایای روف گاردن

روف گاردن در آپارتمان، چه مزایایی دارد؟

با گسترش و بزرگ شدن شهرها؛ فاصله بین انسان و طبیعت افزایش یافته است. یکی از راه­ های نزدیکتر شدن به طبیعت، احداث روف گاردن و یا تراس سبز در ساختمان است. همین که یک فضای سبز در فاصله ­ی نزدیکی از محل زندگی و یا کار شما وجود داشته باشد، بر روی روحیه شما تاثیر مثبتی خواهد گذاشت و انرژی بیشتری برای انجام کار خواهید داشت. برخی از مهم ­ترین مزایای روف­گاردن در آپارتمان عبارتند از:

  • وجود فضای سبز: گیاهان همیشه با خود انرژی مثبتی دارند و حس طبیعت را به فضای شما می­ آورند. یکی از شاخص ­ترین ویژگی­ هایی که روف گاردن را برایتان جذاب خواهد کرد؛ استفاده از گیاهان و وجود فضای سبز در روف گاردن است. گیاهان علاوه بر حس مثبتی که بر روح و روان شما و کاهش استرس خواهند داشت، باعث تلطیف هوا می­ شوند.
  • فضایی برای دورهمی: روف گاردن در آپارتمان، می ­تواند یک فضای عمومی برای خانواده­ ها باشد. تصور کنید که بخواهید در روف گاردن آپارتمان از مهمان­ هایتان پذیرایی کنید؛ جالب نیست؟ همچنین می­ توانید خانواده خود را به صرف یک میان وعده خوشمزه، در روف گاردن دعوت کنید.
  • افزایش ارزش ساختمان: روف گاردن یکی از امکاناتی است که ارزش ساختمان را افزایش می­ دهد. در نتیجه شما با صرف هزینه­ ای برای اجرای روف گاردن، علاوه بر لذت بردن از این فضا، زمانی که قصد فروش ساختمان خود را داشته باشید؛ ارزش بیشتری نسبت به ساختمان­ های بدون روف گاردن خواهد داشت. در نتیجه اجرای روف گاردن نوعی سرمایه گذاری برای آپارتمان است.

 

دکوباغ
طراحی روف گاردن اقدسیه
دکوباغ

بام سبز در آپارتمان، معایب هم دارد؟

ممکن است برخی از ویژگی­ های بام­ سبز، برای برخی از خانواده ­ها معایب به نظر برسد. در نتیجه بهتر است قبل از تصمیم برای اجرای روف گاردن در آپارتمان، از همه ابعاد آن را بررسی کنید. یکی از مهم ­ترین مسئله در مورد روف گاردن­ ها؛ نگهداری از آن است. به طور مثال در برخی از موارد وجود گیاهان باعث جذب حشرات خواهد شد؛ در نتیجه برای حل این مسئله نیاز به سمپاشی خواهد داشت. همچنین گیاهان موجوداتی زنده هستند که نیاز به نگهداری و توجه دارند؛ ممکن است این مسئله برای افرادی که وقت کفی ندارند مانند یک مشکل به نظر برسد. هرچند امروزه شرکت­ هایی برای نگهداری و رسیدگی به گیاهان روف گاردن وجود دارند و می­ توانند در این مورد به شما کمک کنند.

 

اجرای روف گاردن
قیمت طراحی و اجرای روف گاردن

قیمت طراحی و اجرای روف­گاردن در آپارتمان

یکی از مهم ­ترین مسائل در رابطه با اجرای روف­گاردن در آپارتمان هزینه ­های مربوط به طراحی و اجرای آن است. مطمئنا هیچ شرکتی نمی­ تواند بدون اطلاعات کافی از شرایط محیط بام ساختمان؛ یک قیمت ثابت برای طراحی و اجرای روف گاردن بیان کند. برخی از مهم ­ترین عوامل موثر بر روی طراحی و اجرای روف گاردن در آپارتمان عبارتند از:

  • مساحت پشت بام
  • ساختار پشت بام و کیفیت مصالح به کار رفته در آن
  • موقعیت آب و هوایی محل
  • نوع و تعداد گیاهان به کار رفته در اجرای روف گاردن
  • جنس و کیفیت متریال به کار رفته در بخش ­های مختلف بام سبز

 

دکوباغ
طراحی روف گاردن اقدسیه
دکوباغ

روف گاردن در آپارتمان با این ایده ­ها!

علاوه بر مزایایی که در مورد روف­ گاردن، در بخش قبلی به آن اشاره کردیم؛ بام سبز کاربردهایی دارد که ممکن است به آن فکر نکرده باشید و مطمئنا برایتان جالب خواهد بود. ایده ­هایی برای روف گاردن در آپارتمان:

  • باغچه­ ای برای پرورش گیاهان: روف گاردن بام خانه شما می­ تواند یک فضای کاربردی برای کاشت سبزیجات و یا پرورش گیاهان زینتی و یا دارویی مورد علاقه ­تان باشد.
  • فضایی برای کودکان: این روزها که اغلب افراد زمان زیادی را صرف کار کردن و بیرون از منزل می ­گذرانند، زمان کمتری برای بردن کودکان به پارک و یا طبیعت فراهم می­ شود؛ در نتیجه بام سبز می ­تواند یک فضای عالی برای کودک شما باشد، همچنین اگر مساحت بام ساختمان در حدی باشد که بتوانید یک فضای مخصوص برای کودکان در نظر بگیرید عالی می شود!
  • محوطه­ ای برای آرامش و اسپا: یک بام سبز دنج و سبز، برای تمرکز و یا مطالعه بسیار کاربردی خواهد بود. همچنین برخی از ورزش­ هایی که به فضای زیادی نیاز ندارند؛ مانند یوگا را می­ توان در گوشه­ ای از بام سبز انجام داد. شاید برایتان جالب باشد که اجرای حوضچه آب گرم هم در بام سبز امکان­ پذیر است.
  • آشپزی در فضای باز: این ایده برای کسانی که عاشق آشپزی هستند بسیار کاربردی خواهد بود، بام سبز می ­تواند مجهز به باربیکیو و فضایی برای آشپزی باشد. لذت دورهمی خانوادگی در روف گاردن با غذاهای خانگی و خوشمزه چند برابر خواهد شد.

 

طراحی روف گاردن

روف گاردن در آپارتمان؛ شما هم داشته باشید!

حالا که از مزایا و معایب روف گاردن آگاه شدید، بهتر می ­توانید راجع به داشتن روف گاردن در آپارتمان تصمیم بگیرید. اولین سوال این است که برای اجرای روف گاردن چه کار کنیم؟ اولین قدم پیدا کردن یک شرکت با سابقه و معتبر در زمینه طراحی و اجرای روف­گاردن است. طراحان روف گاردن، با بازدید از بام ساختمان و بررس خواسته ­های کارفرما؛ طرح­ های دو یا سه بعدی روف گاردن را برای کارفرما تهیه می­ کنند و پس از به تایید رسیدن طرح، هزینه­ ها بررسی و تایید می­ شود. حالا نوبت اجرای روف گاردن است.

مجموعه دکوباغ، یکی از شرکت­ های معتبر در زمینه اجرای روف­گاردن است. این گروه سال ­هاست در زمینه طراحی و اجرای محوطه، بام سبز و تراس گاردن فعالیت می­ کند. برای دیدن نمونه کارهای بیشتر و ارتباط با این مجموعه به پروفایل گروه دکو باغ سر بزنید و از کارشناسان، مشاوره رایگان بگیرید. 

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه