Chidaneh.com placeholder image

فروشگاه فرش ماشینی در تهران؛ از بهترین‌ها خرید کنید!

به قلم: مهشید بختیاری

این روزها فرش به جزء جدانشدنی دکوراسیون خانه‌های ما تبدیل شده است، به طوری که زیبایی آن نمای کل خانه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و دکوراتورهای حرفه‌ای و باسابقه با انتخاب مدل‌هایی جذاب و خیره‌کننده، فرش را محور کانونی چیدمان خانه قرار داده و سعی در ایجاد فضایی هارمونیک و آرامش‌بخش دارند. در بین دوستداران فرش، فرش‌های ماشینی جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند، زیرا هم قیمت بالای فرش‌های دستباف را ندارند و هم دوام و کیفیت و ماندگاری آن‌ها مثال زدنی است.

گالری فرش خسروی
شیک‌ترین مدل‌های فرش ماشینی
گالری فرش خسروی

چوب و هنر

اگر به دنبال بهترین فروشگاه فرش ماشینی در تهران هستید با این مقاله همراه باشید تا مجموعه‌ای باسابقه را به شما معرفی کنیم که با بکارگیری بهترین و پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات و تجهیزات و بروزترین طرح‌های روز دنیا کیفیت خرید شما را تضمین خواهند کرد. گالری فرش خسروی مجموعه‌ای خوش‌نام و معتبر است که علاوه بر تولید متنوع‌ترین فرش‌های ماشینی با بالاترین درجه کیفیت، امکان تولید فرش‌های سفارشی با رنگبندی و ابعاد دلخواه را ایجاد کرده و شرایط فروش طرح‌های ثبتی شرکت‌ها و کارخانه‌های معروف فرش ایران را فراهم آورده است تا مشتریان عزیز به سادگی مقایسه و انتخاب کنند و خریدشان راحت‌تر و دلچسب‌تر انجام شود. در این مطلب از چیدانه هرآنچه را که لازم است تا درمورد فرش‌های ماشینی بدانید را به شما می‌گوییم.

گالری فرش خسروی
شیک‌ترین مدل‌های فرش ماشینی
گالری فرش خسروی

فروشگاه فرش ماشینی در تهران؛ این پنج نکته را فراموش نکنید!

قبل از انتخاب فرش دلخواهتان این موارد را به خوبی به خاطر بسپارید:

نکته اول: لزومی ندارد که برای همه جای خانه فرش‌های بسیار مقاوم و با تراکم بالا خریداری کنید. در ابتدا باید در نظر داشته باشید که قرار است فرش را در کدام قسمت از خانه استفاده کنید؟ راهروها؟ اتاق خواب؟ اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی؟ فرشی که برای هرکدام از این فضاها مناسب است متفاوت با دیگری است. راهروها فضاهایی پرتردد هستند که دوام و کیفیت فرش آن‌ها به مراتب مهم‌تر از ظاهر و نمای آن است. فرش اتاق پذیرایی در قلب دکوراسیون خانه قرار گرفته است و به دلیل این که رفت و آمد در آن زیاد است و مهمانان در این قسمت از خانه پذیرایی می‌شوند بایستی دارای فرشی پرتراکم با زیبایی خاص و منحصربفرد باشد. اتاق خواب فرشی با رنگ روشن و شاد می‌طلبد زیرا معمولا فرش این قسمت در معرض کثیفی و آلودگی زیاد قرار ندارد. بنابراین حتما نیاز نیست که تمام خانه را با فرش‌های یکدست و یک شکل پر کنید، بهتر است برای فضاهای شلوغ و پررفت‌و‌آمد از فرش‌های با تراکم بالا مانند فرش 1200 شانه و در بخش‌هایی از خانه که کمتر تردد دارید فرش با تراکم پایین مانند فرش 700 شانه به کار ببرید.

گالری فرش خسروی
شیک‌ترین مدل‌های فرش ماشینی
گالری فرش خسروی

نکته دوم: ممکن است آشنایی زیادی با هارمونی رنگ و طرح نداشته باشید و هنگام چیدن وسایل خانه سردرگم شوید، اما این نکته کلیدی را به خاطر بسپارید: هرگز تمام وسایل خانه مانند فرش و مبلمان و پرده را یک رنگ خریداری نکنید، این عدم تنوع در رنگ دکوراسیون چشم بیننده را خسته می‌کند و محیط کسل‌کننده‌ای به وجود می‌آورد. مثلا اگر مبلمان شما سفیدرنگ است فرشی تیره‌رنگ خریداری کنید و پرده را یک رنگ خنثی مانند خاکستری در نظر بگیرید. استفاده از تکنیک کنتراست در انتخاب رنگ عناصر دکوراسیون باعث ایجاد ظاهری جالب و متضاد می‌شود و نمای مدرن‌تری به خانه شما می‌دهد.

گالری فرش خسروی
شیک‌ترین مدل‌های فرش ماشینی
گالری فرش خسروی

نکته سوم: لایف استایل شما در انتخاب مدل وسایلی که در خانه استفاده می‌کنید کاملا موثر است. به طور مثال اگر در خانه کودک دارید و یا از حیوان خانگی نگهداری می‌کنید بهترین گزینه انتخاب فرشی با طرح شلوغ و رنگ تیره است تا لکه و آلودگی را کمتر نشان بدهد.

نکته چهارم: سعی نکنید کل خانه را مفروش کنید! این نوع چیدمان مناسب خانه‌های قدیمی و کم‌وسیله است و شاید در دکوراسیون امروزی دیگر جایی نداشته باشد. با در نظر گرفتن متراژ اتاق، همیشه فرشی را انتخاب کنید که از دیوارها لااقل نیم‌متر فاضله داشته باشد و پایه‌های جلویی مبلمان روی فرش قرار بگیرند.

نکته پنجم: فرش‌های زمینه‌روشن توهم بزرگ بودن و دلباز بودن فضا را به ما می‌دهند. اگر محیطتان کوچک است از خریدن فرش‌های تیره‌رنگ دوری کنید، هرچند رنگ تیره فضایی گرم و صمیمانه را ایجاد می‌کنند اما در هر صورت فضا را شلوغ‌تر و کوچکتر از آنچه که هست جلوه می‌دهند.

گالری فرش خسروی
شیک‌ترین مدل‌های فرش ماشینی
گالری فرش خسروی

فروشگاه فرش ماشینی در تهران؛ نحوه مراقبت از فرش

اگر دوست دارید عمر فرش خود را افزایش بدهید و پس از مدت کوتاهی شاهد پوسیده شدن یا رنگ‌پریدگی آن نشوید باید یکسری نکات را رعایت کنید. این جمله را همیشه به خاطر داشته باشید: نگهداری از یک وسیله از خرید آن مهم‌تر و حساس‌تر است. پس به سلامت فرش خود اهمیت بدهید و این موارد را به دقت بخوانید:

گالری فرش خسروی
شیک‌ترین مدل‌های فرش ماشینی
گالری فرش خسروی

  • فرش را هرگز نزدیک به حرارت و وسایل آتش‌زا قرار ندهید.
  • در هفته یک الی دو بار با جاروبرقی گردوخاک و آلودگی فرش را بزدایید.
  • پایه‌های سنگین کمد و مبل را بر روی فرش قرار ندهید، زیرا باعث می‌شود فرش در یک نقطه دچار فشردگی و تراکم شود و ظاهر نازیبایی به خود بگیرد و برای جلوگیری از این مساله جای پایه‌های وسایل را هرچندوقت یکبار بر روی فرش تغییر بدهید.
  • رطوبت دشمن فرش است. پس هرگز فرش را در مکان‌های نمور و مرطوب قرار ندهید تا نپوسد و از بین نرود.
  • تا کردن فرش، آن را می‌شکند، اگر می‌خواهید فرشتان را جمع کنید بجای تا کردن آن را رول کنید.
  • نور مستقیم آفتاب فرش را خراب می‌کند و رنگ و لعاب آن را می‌گیرد، پس اگر فرش را جلوی پنجره یا در زیر نورگیر پهن کرده‌اید از یک پرده ضخیم یا حصیر بر روی نورگیر استفاده کنید.

گالری فرش خسروی
شیک‌ترین مدل‌های فرش ماشینی
گالری فرش خسروی

فروشگاه فرش ماشینی در تهران؛ چه جنسی انتخاب کنیم؟

به طور کلی فرش‌های ماشینی از نظر جنس الیاف در 5 جنس آکریلیک، پلی‌استر، پلی‌پروپیلن، نایلونی و پشمی طبقه‌بندی می‌شوند که هرکدام از آن‌ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. در ادامه در رابطه با هریک از این پنج مدل توضیحاتی را ارائه می‌دهیم:

فرش ماشینی از جنس آکریلیک

نمی‌توانیم در بازار فرشی را پیدا کنیم که 100% آکریلیک باشد، بلکه نخ آکریلیک معمولا در ترکیب با پشم به کار می‌رود و به همین خاطر این نوع فرش‌ها ظاهری شبیه به فرش‌های پشمی دارند، به همان اندازه محکم و ضدلکه هستند و در برابر کپک و رطوبت مقاومند. اما باید بگوییم که مواد شیمیایی قلیایی قاتل این مدل فرش‌ها هستند و خیلی راحت برای آن‌ها تغییر رنگ ایجاد می‌کنند.

گالری فرش خسروی
شیک‌ترین مدل‌های فرش ماشینی
گالری فرش خسروی

فرش ماشینی از جنس پلی‌استر

الیاف پلی‌استر بدون منفذند! درواقع هیچ منفذی برای ورود لکه ندارند  به همین دلیل از الیاف محبوب برای تولید فرش ماشینی به حساب می‌آیند. فرش‌های پلی‌استر بسیار درخشان و براقند اما متاسفانه نمی‌توان آن‌ها را در مکان‌های پرتردد استفاد کرد زیرا به اندازه فرش‌های دیگر بادوام نیستند.

فرش ماشینی از جنس پلی‌پروپیلن

اگر در منطقه‌ای مرطوب زندگی می‌کنید ما به شما فرش‌های ماشینی از جنس پلی‌پروپیلن را توصیه می‌کنیم. این نوع فرش‌ها در برابر نم و رطوبت بسیار بادوامند و به‌راحتی پوسیده نمی‌شوند. خاصیت ضدلک بودن، دوام بالا و نرمی فرش‌های پلی‌پروپیلن باعث شده است تا در مکان‌های پررفت‌وآمد و همچنین برای اتاق کودک بسیار مناسب باشد.

گالری فرش خسروی
شیک‌ترین مدل‌های فرش ماشینی
گالری فرش خسروی

فرش ماشینی از جنس نایلون

فرش‌های نایلونی به مقاومت و دوام بالا معروفند. به راحتی وزن اجسام سنگین را تحمل می‌کنند و گرد و خاک را به خود جذب نمی‌کنند. الیاف نایلونی گران‌ترین الیاف مصنوعی هستند و به همین خاطر فرش‌های ماشینی از این جنس از دیگر فرش‌ها با الیاف مصنوعی قیمت بیشتری دارند.

فرش ماشینی از جنس پشم طبیعی

فرش‌های پشمی طرفداران زیادی دارند، دلیل این محبوبیت محسنات بسیاری است که این مدل فرش‌های ماشینی دارند. خاصیت ضدلک بودن، شستشوی آسان، نرمی و لطافت، جذب بالای گرما و ماندگاری بالا باعث شده است تا بسیاری از دوستداران فرش، فرش‌های پشمی را به انواع دیگر فرش ترجیح بدهند. البته ناگفته نماند که پشم جذب رطوبت بالایی دارد و برای استفاده در مناطق شرجی و مرطوب اصلا مناسب نیست.

گالری فرش خسروی
شیک‌ترین مدل‌های فرش ماشینی
گالری فرش خسروی

بهترین فروشگاه فرش ماشینی در تهران؛ از کجا بخریم؟

تا به اینجای مقاله اطلاعاتی نسبتا جامع در مورد فرش‌های ماشینی در اختیار شما گذاشتیم. حال یک سوال بدون پاسخ مانده است که در این بخش به آن جواب می‌دهیم: بهترین فروشگاه فرش ماشینی در تهران کجاست؟

فروشگاه فرش خسروی در سال 1373 کار خود را در بازار مبل ایران آغاز کرد. پس از بیست و یک سال فعالیت در سال 1395 فروشگاه اینترنتی این مجموعه‌ هم جهت تسهیل انتخاب و اطلاع‌رسانی از محصولات جدید و ارائه‌ی خدمت به مشتریان افتتاح شد. بنابراین می‌توانید خوش‌کیفیت‌ترین و خاص‌ترین فرش‌های ماشینی را به صورت اینترنتی از این گروه تولیدی خریداری کنید.

شعار این مجموعه این است: بزرگ‌ترین اعتبار و سرمایه‌ی هر مجموعه مشتریانی هستند که آن را انتخاب می‌کنند و در صورت خرید رضایت بخش به دیگران معرفی خواهند کرد. سنگ بنای تبلیغات و گسترش کسب و کار ما، همواره بر ارائه‌ی خدمات مناسب و کالای با کیفیت به مشتریان بوده است و افتخار این را داشتیم که طی سال‌های افتتاح فروشگاه اینترنتی، مشتریان گرانقدری از سراسر ایران، کشورهای همسایه، کشورهای اروپایی و آمریکایی و … مجموعه‌ی مارا انتخاب کنند.

گالری فرش خسروی
شیک‌ترین مدل‌های فرش ماشینی
گالری فرش خسروی

حرف آخر

فرش ماشینی به دلیل سرعت بالای تولید، ارزان‌تر بودن مواد اولیه نسبت به فرش دستباف و ظاهر و جذاب و نقش و نگاره‌های خیره‌‍کننده امروزه هواداران بی‌شماری دارد. فرش ماشینی از آن دسته کالاهایی است که از ظاهر آن نمی‌توانید به میزان کیفیت آن پی ببرید! بنابراین خوب است که کالای خود را از مجموعه‌ای خریداری کنید که به خوشنامی و حسن سابقه آن اطمینان دارید. ما در این مقاله گالری فرش خسروی را به عنوان بهترین فروشگاه فرش ماشینی در تهران معرفی کردیم که با استفاده از نیروی انسانی مجرب و مواد اولیه درجه‌یک به تولید خوش‌جنس‌ترین فرش‌های دستباف می‌پردازد، فرش‌هایی که با طرح و نقش بی‌نظیر خود رنگ و روح متفاوتی به خانه شما می‌بخشند. هرچند در این مقاله چند نمونه از تولیدات این مجموعه را در اختیار شما قرار دادیم اما برای تماشای بقیه نمونه‌کارهای این مجموعه حرفه‌ای می‌توانید به صفحه گالری فرش خسروی مراجعه کنید.

 

 

لینک‌های مرتبط با این مطلب:

 

 

 

 

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه