Chidaneh.com placeholder image

پروژه برجسته هفته: بازسازی و طراحی داخلی داروخانه امین؛ استودیو رضا اسلامی

به قلم: مژگان احمدی

در این بخش با شرح بازسازی و طراحی داخلی داروخانه امین همراه شما عزیزان خواهد بود. طراحی داروخانه حاضر با در نظر گرفتن بستر درمانی بافت احاطه شده‌، محدودیت در زمان اجرا به دلیل کاربری اش و به دلیل عدم تعطیلی داروخانه، استفاده از متریال های مقرون به صرفه و استفاده مجدد مصالح به کار رفته پیش از بازسازی داروخانه و کاربرد متریال بازیافتی و به علاوه تاکید بر تنش زدایی، محیطی ایجاد شد.

  • معماری: استودیوی معماری رضا اسلامی
  • معمار مسئول: رضا اسلامی
  • موقعیت: ایران، ساری
  • سرپرست تیم طراحی: یاسمن صدیقی
  • تیم طراحی: عطیه ولی زاده، مینا جعفریان، امیر عباسپور
  • اجرا: ایمان ولی پور
  • سه بعدی سازی: یاسمن صدیقی
  • گرافیست: مفرح دژبرد
  • مساحت زمین-زیربنا: 120 مترمربع
  • سال: 1399
  • عکاس: ملیسا اشتری

شرح پروژه بازسازی و طراحی داخلی داروخانه امین

در این بخش با شرح بازسازی و طراحی داخلی داروخانه امین همراه شما عزیزان خواهد بود. طراحی داروخانه حاضر با در نظر گرفتن بستر درمانی بافت احاطه شده‌، محدودیت در زمان اجرا به دلیل کاربری اش و به دلیل عدم تعطیلی داروخانه، استفاده از متریال های مقرون به صرفه و استفاده مجدد مصالح به کار رفته پیش از بازسازی داروخانه و کاربرد متریال بازیافتی و به علاوه تاکید بر تنش زدایی، محیطی ایجاد شد به طوری که می توان اشاره کرد کلیت طرح بر مبنی بر استراتژی های پاسخگو به مسائل موجود و همچنین حضور حداقل معمار تنها جهت تاکید کانسپت زیبایی شناسی فضایی مشخص گشت.

قالیشویی ادیب

همانطور که می دانید اغلب مراجعه کنندگان به بیمارستان ها و محیط های وابسته به آن ها، با تجربه ی ترس و استرس همراه است. در این پروژه سعی بر این شد تا با حضور رنگ های روشن و خنثی، نور ملایم بدون خیرگی و استمرار نمایش کالاهای آرایشی و بهداشتی تا جایی که امکان داشت تنش را از این محیط دور سازند. با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی و وظیفه معمار جهت حفظ رویکرد‌های پایداری در طراحی و اجرای این پروژه از باکس های ام.دی.اف، قوطی ها و فنس های فلزی، آیتم های نوری، شیشه های موجود در ساختمان قبلی و بعضا به صورت دست دوم خریداری شده بهره گرفته شده که در بهره برداری و کاهش هزینه های ساخت تاثیر بسزایی داشت. طراح با توجه به ابزارها و متریال های در دسترس تصمیم به شکل دهی بخش های مختلف پروژه و سازماندهی آن می نماید. از طرفی نیز با در نظر گرفتن بافت ضعیف اجتماعی موجود در منطقه متریال کاربردی الحاقی هم از متریال های ارزان و در دسترس و مواد قابل بازیافت استفاده شده است.

بهره گیری از تکه چوب های باکس های بسته بندی کابل فشار قوی در ساخت صندلی انتظار و یا کاربرد لوله های داربست قدیمی و غیرقابل استفاده در ساخت تابلوی داروخانه از مواردی هست که می‌توان به آن اشاره نمود. در آخر می توان اشاره کرد که بازسازی و طراحی داخلی داروخانه امین با کمترین هزینه ها و با بهره گیری از شیوه های ساخت و مونتاژ در کارگاه در بازه ی زمانی حدودا سه هفته اتمام و به بهره برداری رسید و با هماهنگی و برنامه ریزی فشرده صورت گرفته، داروخانه بدون تعطیلی فعالیت خود را در مکان فعلی ادامه داد.

در ادامه شما را به دیدن سایر تصاویر دعوت می نماییم.

طراحی و دکوراسیون داخلی داروخانه با سبک مدرن

مطلب مرتبط: دکوراسیون داروخانه، 20 طراحی داخلی شگفت انگیز در دنیا

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره

مطالب مرتبط:

برای مشاهده سایر پروژه های معماری برجسته مطالب چیدانه را در این بخش دنبال کنید. 

منبع

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه