Chidaneh.com placeholder image

بررسی کامل بهترین قالیشویی در تهران

به قلم: مژگان احمدی

امروزه با وجود ساختمان های مسکونی، دیگر امکان استفاده از مزایای خانه های ویلایی وجود ندارد. یکی از مزایای اصلی منازل ویلایی، انجام امور مختلف مانند شستشوی فرش می باشد. در گذشته با استفاده از حیاط منازل ویلایی، امکان شستشوی فرش ها وجود داشت و این فرآیند توسط چندین فرد انجام می گرفت. اما امروزه شرایط همانند گذشته نبوده و شستشوی فرش ها باید به دست مراکزی مجرب انجام شود. البته نیاز است که بدانید، با ورود فرش های جدید و حساس به بازار، استفاده از قالیشویی ها برای شستشوی فرش، گزینه بهتری شناخته می شود.

در حال حاضر قالیشویی های بسیار زیادی در سراسر شهر تهران تاسیس شده اند که هر یک از آن ها به ارائه خدمات خاصی می پردازند. در این بین، برخی از قالیشویی های معتبر کشورمان توانسته اند محبوبیت بیشتری را در تناسب با دیگر قالیشویی ها کسب کنند و به عنوان قالیشویی نیز فعالیت داشته باشند. رمز موفقیت چنین مراکزی، ارائه خدمات بهتر با قیمت های مناسب تر و برخی موارد دیگر بوده است. بدین ترتیب اگر قصد دارید تا از خدمات مراکز معتبر و شناخته شده آگاه شوید، نیاز است تا اطلاعاتی را در رابطه با آن ها کسب کنید.

چوب و هنر

شستشوی فرش به چند روش انجام می شود؟

اگر به برخی از مراکز قالیشویی مراجعه کرده باشید، از اطلاعات زیادی در رابطه با نحوه شستشوی فرش بهره مند خواهید شد. اما اگر دقت کنید، شستشوی فرش تمامی مراکز یکسان نبوده و برخی از آن ها به شستشوی ویژه تری نیز می پردازند. از این رو برخی از مراکز معتبر، شستشوی فرش را به دسته های مختلفی تقسیم کرده اند تا مردم کشورمان بتوانند با انتخاب هر یک از دسته ها، از فرشی تمیز و درخشان بهره مند شوند.

شستشوی تار و پود فرش

شستشوی عادی

شستشوی عادی به عنوان یکی از دسته های شستشوی قالیشویی شناخته شده که ویژگی های خاص خود را دارد. معمولا افرادی که به طور مرتب در زمان بندی های کوتاه، فرش های خود را به قالیشویی ارسال می کنند، از شستشوی عادی استفاده می کنند. چرا که فرش خانه چنین افرادی از پاکیزگی بیشتری برخوردار بوده و شستشوی عادی برای چنین فرش هایی کافی می باشد. معمولا در شستشوی عادی، فرش شما یکبار به وسیله پودر مخصوص شستشو داده شده و سپس مراحل خشک سازی آن انجام می گردد.

شستشوی درجه یک

اما در دسته دیگر، شستشوی درجه یک یا همان اعلاشویی وجود دارد که مزیت های خاص بیشتری را شامل می شود. در این روش شستشو شاهد به کار گیری بهترین امکانات هستیم که تاثیر زیادی را در تمیزی بیش از اندازه فرش شما خواهد داشت. اعلاشویی اغلب برای فرش هایی که دارای کثیفی های بسیار زیادی هستند، استفاده می شود. برخی اوقات نیز لکه های مختلفی مانند خون، چای و … بر روی فرش وجود دارند که به وسیله این روش شستشو رفع می شوند. 

بر اساس گفته های اکثریت مراکز قالیشویی، در روش اعلاشویی فرش ها به وسیله شامپو های مخصوص شسته می شوند. در این روش شستشو به طور مرتب دوبار از شامپو های فرش استفاده می شود. پس از انجام این فرآیند نیز از امکانات دیگری مانند اتو، نرم کننده و … استفاده شده تا فرش شما همانند روز اول خود شود. نیاز است که بدانید تنها مراکزی می توانند به اعلاشویی درجه یک بپردازند که دارای امکانات لازم باشند. از این رو تمامی قالیشویی های کشورمان از این تجهیزات بهره مند نیستند.

قالیشویی معتبر با بررسی چه پارامترهایی به شستشوی فرش می‌پردازد؟

قالیشویی معتبر اغلب با بررسی موارد مختلفی به شستشوی فرش ها می پردازد. اولین پارامتر یک قالیشویی معتبر برای شستشو، دقت به نوع فرش، ساختار آن و مواردی از این قبیل می باشد. چرا که تمامی فرش ها ساختار یکسانی ندارند و برای مثال فرش های دستبافت باید با روش های خاصی شسته شوند. پس از این مسئله، توجه به نوع مواد شوینده از جمله وظایفی است که یک قالیشویی باید در نظر بگیرد. چرا که استفاده از برخی مواد شوینده باعث خواهد شد تا فرش شما دچار آسیب های مختلفی شود.

شستشوی انواع فرش با بهترین امکانات

همچنین اکثریت قالیشویی ها برای خشک سازی فرش ها، نیاز به مکان های بسیار بزرگی دارند تا این فرآیند را به راحتی انجام دهند. دقت کنید که اگر محل خشک سازی قالیشویی ها مناسب نباشد، امکان آسیب دیدن فرش شما وجود خواهد داشت. از این رو پیشنهاد می کنیم تا با بررسی قالیشویی موردنظر خود، فرآیند شستشوی فرش را به طور کامل مدیریت کنید.

آیا شستشوی فرش در خانه و قالیشویی یکسان است؟

یکی از مسائلی که بسیاری از مردم کشورمان در رابطه با آن تفکرات اشتباهی را دارند، یکسان بودن شستشوی فرش در خانه و قالیشویی است. به طور کلی افرادی که به شستشوی فرش در منازل می پردازند، از حرفه خاصی در این زمینه بهره مند نیستند. بدین ترتیب نمی توانند به راحتی از لکه های مختلف فرش خود راحت شوند. علاوه بر این موضوع، برخی از افراد اطلاعاتی را در رابطه با مواد شوینده ندارند. اگر انتخاب مواد شوینده به روش درستی انجام نگیرد، ممکن است فرش موردنظر شما دچار آسیب های سنگینی شود. همچنین مصرف بیش از اندازه آب در شستشوی فرش ها تاثیر زیادی را افزایش مبلغ قبض آب شما خواهد داشت.

اما در جبهه مقابل، یک قالیشویی معتبر از روش های مدرن تری استفاده می کند. امروزه اکثریت مراکز معتبر از روش های سنتی استفاده نمی کنند. بلکه با ورود دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی مختلف، به شستشوی فرش ها می پردازند. این مسئله موجب می شود تا شما در مدت زمان بسیار کمتری از فرش های خود بهره مند شوید. همچنین شستشوی فرش به وسیله دستگاه های مخصوص، به صورت استاندارد انجام می شود. این مسئله سبب خواهد شد تا تمامی قسمت های مختلف فرش شما به میزان مناسبی مورد شستشو قرار بگیرند. مواد به کار رفته در شستشوی فرش ها نیز توسط افرادی حرفه ای تعیین شده تا فرش ها آسیبی را متحمل نشوند.

شستشوی انواع فرش به وسیله دستگاه های مخصوص

شاید در گذشته بسیاری از مراکز قالیشویی با اجاره کردن سوله یا کارگاه های مخصوص به شستشوی فرش به وسیله نیروی انسانی می پرداختند. با مرور زمان، شستشو به وسیله این روش با مشکلات مختلفی روبرو شد. این مسئله سبب شد تا قالیشویی های کشورمان نیز مجبور به استفاده از ماشین آلات صنعتی شوند. البته نیاز است که بدانید تنها برخی از قالیشویی های معتبر کشورمان دارای چنین ماشین آلاتی هستند. چرا که به دلیل قیمت های بسیار زیاد این دستگاه ها، تمامی قالیشویی های کشورمان قابلیت خرید آن را ندارند.

ماشین آلات مخصوص شستشوی فرش

در ماشین آلات صنعتی یک قالیشویی از ظرفیت این دستگاه ها به طور کامل استفاده می شود. برای مثال برخی از این دستگاه ها می توانند در طول یک روز بیش ازده هزار متر فرش را شستشو دهند. نیاز است که بدانید شستشوی فرش به وسیله این روش، باعث خواهد شد تا هیچ آسیبی به فرش شما وارد نشود و از فرش تمیز تری نیز بهره مند شوید. این دستگاه ها با داشتن قابلیت ارتعاشی، می توانند مخلوط آب و مواد شوینده را در عمق فرش شما قرار دهند. این مسئله باعث می شود تا فرش شما به صورت کامل پاکیزه شود.

فرآیند خشک سازی باید به صورت تخصصی انجام شود!

یکی از مسائلی که بسیاری از مراکز قالیشویی آن را رعایت نمی کنند، فرآیند خشک سازی انواع فرش ها می باشد. اگر به قالیشویی های معتبر کشورمان دقت کرده باشید، متوجه وجود فضا های مخصوص برای خشک سازی فرش ها شده اید. در چنین مراکزی اغلب فضاهایی به عنوان گرمخانه ساخته شده که فرآیند خشک سازی را به شکل ایده آل تری انجام می دهد. در گرمخانه های قالیشویی نیز از تجهیزات مدرنی استفاده شده تا هیچ گونه آسیبی به فرش های شما وارد نشود.

مزایای استفاده از یک قالیشویی معتبر

اکثریت مراکز قالیشویی معتبر مجهز به دستگاه های صنعتی فوق حرفه ای هستند که در این روش شستشو، از فرشی تمیز تر بهره مند خواهید شد. همچنین این دستگاه ها فرش های مختلفی را مانند فرش دستباف، ماشینی و … شستشو می دهند و با استفاده از برس های خاص خود هیچ گونه صدمه ای را به فرش نمی زنند.

در قالیشویی ها از مواد شوینده بهتری استفاده می شود که این مواد از قبل مورد بررسی قالیشویی ها قرار گرفته اند. برای شما نیز این شرایط پیش آمده که برخی از نقاط فرش شما دچار آسیب های سنگینی شده اند. اکثریت مراکز قالیشویی معتبر به رفع چنین آسیب هایی با استفاده از روش رفوگری و ترمیم نیز می پردازند. همچنین در برخی اوقات ریشه های فرش شما از محل اتصال جدا شده که قالیشویی ها به اتصال مجدد ریشه های جدید با ساختار مشابه همان ریشه ها می پردازند. برخی از مراکز نیز برای ارائه بهتر فرش ها، این محصول را توسط کاور های مخصوص بسته بندی می کنند تا دچار کثیفی مجدد نشود.

برس های مخصوص شستشو دهنده

در گذشته بسیاری از قالیشویی ها پس از شستشوی فرش، محصولاتی را با مشکلات مختلفی از جمله پخش شدن رنگ تحویل می دادند. اما امروزه اکثریت مراکز قالیشویی در حین شستشوی خود از مواد تثبیت کننده رنگ استفاده می کنند. این مسئله باعث خواهد شد تا فرش شما هیچ گونه رنگی را از خود پس ندهد. همچنین پرز های فرش شما توسط دستگاه های مخصوص در قالیشویی های معتبر کشور گرفته می شود.

هزینه مناسب

به طور کلی یک قالیشویی معتبر برای پذیرش سفارشات، نرخ های متنوعی را برای شستشوی انواع  فرش ها دارد. اما به طور دقیق نمی توان قیمت مشخصی را برای شستشوی فرش ها مشخص نمود. چرا که این فرآیند به عوامل مختلفی همانند تراکم فرش، نوع فرش، ساختار فرش و … وابسته می باشد. از این رو شما باید قبل از ارائه فرش خود از پشتیبان های مخصوص یک قالیشویی معتبر از هزینه آن ها مطلع شوید. اکثریت قالیشویی های معتبر کشورمان در تلاش هستند تا با ارائه قیمت مناسب،  محبوبیت بیشتری را در نزد مردم کشورمان به دست آورند.

قالیشویی در تهران،حومه و کرج

به طور کلی قالیشویی های بسیار زیادی وجود دارند که در سراسر کشور ایران به شستشوی فرش ها می پردازند. یکی از مراکز قالیشویی در تهران که توانسته است در سال های اخیر محبوبیت بزرگی را برای خود رقم بزند، قالیشویی ادیب می باشد. این قالیشویی با داشتن امکانات منحصر به فرد و ایده آل خود توانسته است قدم بزرگی را در این عرصه بردارد.

آبگیری فرش در دستگاه مخصوص

قالیشویی ادیب با داشتن بیش از 60 سال سابقه درخشان در سراسر تهران به عنوان یک قالیشویی معتبر شناخته شده که امروزه نیز شرایط ویژه ای را برای افرادی که به صورت آنلاین به ثبت سفارش می پردازند، ایجاد کرده است. این قالیشویی معتبر با احداث شعبه های خود در تهران، کرج و تبریز توانسته است در این سه شهر پر جمعیت نیز به ارائه خدمات خود بپردازد. نیاز است که بدانید فرآیند شستشو در قالیشویی ادیب در مقایسه با سایر قالیشویی ها بسیار سریع تر می باشد. چرا که این قالیشویی با داشتن امکانات مجهز تر توانسته است سرعت شستشوی فرش ها را بسیار بالا ببرد. شما می توانید با ایجاد ارتباط با این قالیشویی علاوه بر بهره مند شدن از شرایط ایده آل، به شستشوی فرش های خود به وسیله بهترین امکانات نیز بپردازید.

علاوه بر این امتیاز خوبی برای مشتریان خود در نظر گرفته است که با رزرو آنلاین در سایت قالیشویی ادیب 20درصد تخفیف دریافت خواهید کرد. 

www.adibcarpet.com

شماره تماس

0214704

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه