Chidaneh.com placeholder image

رازهایی از هیجان‌انگیزترین ویلای شناور دنیا

به قلم: ساناز بهبودی*

یک رسانه فارسی زبان در گزارشی به ویژگی‌های یک ویلای جذاب در مالدیو پرداخته است.

ویلای شناور روی آب
ویلای دوطبقه هفت میلیون دلاری بیش از 620 متر مربع مساحت دارد

در این گزارش آمده: 

قالیشویی ادیب

کشور دریایی مالدیو در اقیانوس هند، از رویایی‌ترین مقصدهای سفر برای گردشگران و محبوب مناسبت‌هایی مانند ماه‌عسل است. این کشور در ضمن خانه‌هایی تجملی دارد که وصف‌ آن‌ها در رسانه‌های مربوط به این عرصه جای خاصی دارد.

وب‌سایت «رابز ریپورت» به‌تازگی گزارشی در مورد یکی از این خانه‌ها منتشر کرد: «ویلایی شناور روی آب در جزیره مدوفارو که به‌تازگی به قیمت هفت میلیون دلار به بازار عرضه شده است. این ویلا حدود 35 دقیقه (با هواپیمای آب‌نشین) با فرودگاه بین‌المللی ماله فاصله دارد. جزیره 60 هکتاری مدوفارو یکی از بزرگ‌ترین‌ها در این مجمع‌الجزایر مشهور است و صخره‌ای مرجانی دور آن را فراگرفته است. مجموعه تفریحی «سونه‌وا یانی» در سال 2016 در همین جزیره افتتاح شد و ویلاهای آن، هم برای گردشگران و هم برای کسانی که مالدیو را برای زندگی انتخاب کرده‌اند، معروف است.

ویلای دوطبقه هفت میلیون دلاری بیش از 620 متر مربع مساحت دارد و بر فراز کولابی زمردی قرار گرفته است. معماری و دکور آن همگام با سبک محلی است و در آن از مواد پایدار استفاده شده است. قیمت هفت میلیون دلار تمامی مبلمان‌ موجود در ویلا را نیز شامل می‌شود.

ویلای شناور روی آب

در طبقه اول این ویلا یک اتاق ‌نشیمن بزرگ با منظره اقیانوس، آشپزخانه‌ای کوچک، یک اتاق کوچک، و یکی از دو اتاق‌خواب مهمان قرار دارد. البته اتاق‌خواب اصلی و بزرگ نیز در همین طبقه است و مجهز به معروف‌ترین نشانه ویلاهای «سونه‌وا یانی»؛ سقفی که می‌تواند باز شود. در طبقه دوم علاوه بر اتاق تلویزیون، اتاق ورزش و اتاق‌خواب مهمان دوم که به بالکن و وان بلوطی مجهز است، یکی از خاص‌ترین ویژگی‌های این ویلا قرار گرفته است: سرسره آبی که مستقیم از اتاق‌خواب بالا به سوی دریا می‌رود تا ساکنان هر وقت خواستند، بتوانند تنی به آب بزنند. البته استخری 12 متری هم با چشم‌انداز کولاب و ننوهای روی آب، در حیاط خانه موجود است.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه