Chidaneh.com placeholder image

ترندهای دکوراسیونی 50سال پیش دوباره بازگشته‌اند!

به قلم: ساناز بهبودی*

بسیاری از چیزهایی که از مد افتاده‌اند، سال‌ها بعد به شیوه‌ای یواشکی دوباره ظاهر می‌شوند. گاهی اوقات به آن سبک «رترو» می‌گویند و گاهی اوقات افرادی که به این ترند می‌پردازند حتی نمی‌دانند که این سبک مدت‌ها پیش محبوب بوده است. به نظر می رسد که این مورد درباره دکوراسیون دهه 70 صدق می‌کند، زیرا رنگ‌ها، مفاهیم و ترکیبی از زیبایی‌شناسی عجیب آن راه خود را به خانه‌های مردم باز می‌کند.

صندلی آویزان در اتاق نشیمن

صندلی‌های آویزان

در دهه 70، مردم مبلمان را به زمین محدود نمی‌کردند و در عوض صندلی‌هایی که از سقف آویزان بودند، محبوبیت بیشتری پیدا کردند. این صندلی‌های آویزان یک بازگشت جدی به سبک مدرن ایجاد کرده‌اند.

تابلو فرش ریحان
گلدان سفیدی که با یک آویز نگه داشته شده

آویز گلدان مکرامه

این گره‌های محاسبه شده که گیاهان را از سقف آویزان می کند، در دهه 70 محبوب بودند و و حالا ایده خوبی برای خانه‌های مدرن به حساب می‌آیند.

فرش پرزبلند کنار کاناپه

فرش‌های پرزبلند

احتمالاً رنگ‌های عجیبی که دهه 70 ترند بودند نیست، اما ثابت شده که فرش‌های پرزبلند خانه‌های مدرن را نرم‌تر می‌کنند.

مجسمه طرح جغد

مجسمه طرح جغد

عجیب به نظر می رسد، اما به دلایلی جغدها در دهه 70 به یک ایده محبوب برای دکوراسیون تبدیل شدند و حالا می‌بینیم که دوباره بازگشته‌اند.

حمام با دیوارهای سفید

کاشی‌های رنگارنگ حمام

کاشی‌های سفید ساده در دهه 70 رایج نبودند؛ اگرچه حالا در بسیاری از خانه‌ها عادی شده‌اند اما امروزه این کاشی‌های رنگی به نوعی زیبایی‌شناسی قدیمی تبدیل شده‌اند.

اتاق نشیمن با مجسمه حیوانات

مجسمه حیوانات

به نظر می رسد در دهه 70 دکوراتورها اغلب چندین الگوی حیوانات را با هم ترکیب می‌کردند اما امروزه بیشتر به عنوان یک عنصر تنها دیده می‌شوند.

جسم کریستالی کنار گلدان سفید

کریستال‌ها

کریستال‌ها به طور کلی محبوبیت زیادی را در تمام دوران‌ها داشته‌اند، اما اولین بار در دهه 70 محبوبیت ویژه‌ای یافتند.

نلویزیون و تلفن قدیمی مقابل کاغذ دیواری رنگی

کاغذ دیواری پررنگ

در واقع در دهه 70 یافتن خانه‌ای بدون کاغذ دیواری بسیار دشوار بود و اغلب آن‌ها ظریف نبودند. دکوراتورهای مدرن دوباره این روند را درپیش گرفتند؛ از طرح های گل‌گلی گرفته تا الگوهای هندسی.

اتاق نشیمن با گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی

دکوراتورها در دهه 70 از سبزی به عنوان یک عنصر زیبایی‌شناختی بهره گرفتند. در واقع بسیاری از همان گونه‌های رایج امروزی را استفاده می‌کردند: کاکتوس‌ها، گیاهان عنکبوتی، درختان انجیر و…

تخت خواب با روتختی زرد حاشیه‌دار

حاشیه

فرینج در دهه 70 همه جا مشاهده می‌شد. در حالی که بسیاری از حاشیه‌ها به نفع خطوط تمیزتر کنار گذاشته شدند، به نظر می‌رسد که جزر و مد بار دیگر به نفع حاشیه تغییر کرده است.

تابلوی تزئینی بالای گلدان‌ها

هنر دیوار هندسی

زیبایی شناسی دهه 70 به شدت بر اشکال هندسی تکیه داشت، از مبلمان گرفته تا نقوش هنری و امروزه یک قطعه از هنر هندسی راهی سریع برای دادن حس سبک‌تر به خانه شما است.

شومینه کنار تلویزیون

شومینه سنگی از کف تا سقف

این شومینه‌های سنگی بلند در زمانی که عناصر طبیعی بر طراحی داخلی تأثیر می‌گذاشتند، جزء اصلی بودند و در حال حاضر این ویژگی‌ها عنصر مورد علاقه خانه‌ها برای فروش هستند.

فنجان‌های رنگارنگ

ظروف رنگارنگ

طراحان در دهه 70 رنگ را پذیرفتند و خانه‌ها اغلب شامل فنجان‌ها، گلدان‌ها، بشقاب‌ها و یا کاسه‌ها بودند. امروزه نیز هم مردم رنگ سفید خسته‌کننده را کنار می‌گذارند و به دنبال رنگ‌های روشن هستند.

کاناپه مدل دهه 70 میلادی

مبل‌های عمیق

کاناپه‌ها همیشه راحت نبودند، اما دهه 70 از فضایی برای جمع شدن روی کاناپه‌ها استقبال می‌کرد و امروزه گزینه‌های بی پایانی از این سبک مبلمان برای انتخاب وجود دارد.

صندلی کنسول‌دار ساده

صندلی کنسول‌دار

این صندلی‌های بدون چهار پایه شگفت‌انگیز در دهه 70 به وجود آمدند و امروزه به روزتر شده‌اند و همچنان انتخابی محبوب در خانه‌ها به شمار می‌آیند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه