Chidaneh.com placeholder image

لحظه هولناک و شوکه‌کننده از ریزش مجدد ساختمان متروپل

به قلم: علیرضا باقرپور

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس آخرین گزارش ضلع شرقی و بخشی از قسمت میانی ساختمان ریزش داشته و یک کارگر زیر آوار مانده است.
ساختمان متروپل که برای تخریب کامل سازه ناپایدار، تجهیز کارگاه شده بود، ساعتی قبل مجددا ریزش کرد. بر این اساس بخش تاج نما و قسمت میانی ساختمان به سمت داخل ریزش و آوار شده است.

بعد از گذشت چند ماه از ریزش ساختمان متروپل در آبادان و زیر آوار ماندن تعدادی از مردم، مجدد این ساختمان امروز ریزش کرد. خراب شدن این ساختمان نشان داد چه بر سر ساخت و ساز ساختمان‌ها آمده است. ساخت چنین ساختمان‌های بزرگی که به عنوان فضاهای همگانی و عمومی شناخته می‌شوند، نیازمند سواد مهندسی و نظارت درست آن‌‌هاست که در متروپل رعایت نشده بود و منجر به فاجعه شد و همچنان هم در حال ریزش است. 

تابلو فرش ریحان

متاسفانه در سالیان اخیر با ریزش متعدد ساختمان‌هایی نظیر پلاسکو و متروپل روبرو بوده‌ایم. مصیبت‌هایی که گریبانگیر خانواده‌ها شد و همچنان مخروبه این ساختمان‌ها تلفات می‌دهد. احتمال می‌رود تخریب غیراصولی عامل اتفاق امشب باشد و همچنان آبادان محور درد این روزهای ایران است. علت مشخص است و توجیهاتی‌ که می‌شنویم درد بیشتری بر دل همه ما می‌گذارد. ساخت و ساز غیراصولی بلای جان و مال مردم می‌شود و پایانی که ظاهرا تا ابدیت باز خواهد ماند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه