Chidaneh.com placeholder image

کاربرد انواع لوله در دکوراسیون داخلی

به قلم: ساناز بهبودی*

از مقاطع فولادی پرکاربرد می‌توان به لوله اشاره کرد. لوله‌هایی با نام دکوراتیو هستند که از آنها در تزئین دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که انواع مختلفی از این محصولات در بازار وجود دارد که می‌توان از آنها در زیباسازی محیط کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و منازل بهره برد.

با دانش کاربرد انواع لوله می‌توان دکوراسیون منحصربه‌فردی ایجاد کرد که هر بیننده‌ای شگفت‌زده شود. افراد خلاق از این محصولات در تزئین محیط کار و خانه استفاده کرده‌اند و شاید باورش سخت باشد که زیباترین وسایل را با آنها ساخته‌اند. در این مطلب شما با ایده ‌های دکوراسیون با لوله ‌های فولادی بیشتر آشنا می‌شوید. 

چوب و هنر
عکس دکوراسیون داخلی با لوله‌های دکوراتیو

کاربرد انواع لوله

لوله‌ها مقاطع فولادی خاصی هستند که تنوع بسیار زیادی دارند و هر کدام در جای مخصوص خود به‌کار گرفته می‌شوند. از انواع این لوله می‌توان به لوله مانیسمان، استیل، درزدار، پلی اتیلن و … اشاره کرد. این محصولات در صنایع مختلف به‌کار گرفته می‌شود. در موتورخانه‌ها، سیستم‌های آتش‌نشانی، انتقال سیالات، دکوراسیون داخلی و … به این مقاطع فولادی نیاز داریم. حال سوال این است که کدام لوله‌ها در دکوراسیون داخلی به‌کار برده می‌شوند و چه استفاده‌ای از آنها می‌توان کرد. در ادامه این سوال را پاسخ خواهیم داد.

لوله استیل دکوراتیو

بسیاری از افراد با شنیدن این کاربرد لوله، به یاد لوله‌های استیل دکوراتیو می‌افتند. بدون شک شما نیز این مقاطع فولادی را در ساخت نرده پله ساختمان و حفاظ دیده‌اید. به دلیل زیبایی ظاهری این لوله‌ها از آنها در ساخت لوازم آشپزخانه نیز استفاده می‌شود. جنس این محصولات از آلیاژ فولاد ضد زنگ است و ضخامت کمی دارند. به دلیل ضخامت کم به این محصولات فولادی، لوله استیل نازک نیز می‌گویند. اگر با کاربرد انواع لوله آشنا شوید، متوجه خواهید شد که از این لوله‌ها تنها در دکوراسیون استفاده نمی‌شود و با کمی خلاقیت می‌توان آنها را در تزئین محیط کار یا منزل به‌کار برد.

ایده‌های جذاب در استفاده از لوله‌های فولادی

افراد خلاق از لوله‌های فلزی استفاده کرده و محیط خاصی در رستوران، مغازه، خانه و … ایجاد می‌کنند. به نظر شما چه کارهایی را می‌توان به کمک لوله در یک محیط انجام داد؟

آیا تا به حال به این مطلب فکر کرده‌اید که شما نیز با کمک این مقاطع فولادی می‌توانید جذابیت خاصی به محیط بدهید؟

اگر صاحب کافی‌شاپ، رستوران و … هستید، بهتر است با کاربرد انواع لوله آشنا شوید تا از ایده‌ها استفاده کرده و بهره‌مند شوید. خودتان نیز می‌توانید ایده‌های جدیدی را خلق کنید و کارهای خاصی را ایجاد کنید.

صندلی‌های لوله‌ای

یکی از وسایلی که می‌توان در لیست کاربرد انواع لوله آورد، ساخت صندلی است. شما می‌توانید برای کافه خود با استفاده از لوله‌های مختلف صندلی‌های جذابی را طراحی کنید. پایه‌های لوله‌ای می‌تواند منظره منحصربه‌فردی را ایجاد کنند و برای نشیمنگاه نیز می‌توانید از جنسی که متناسب با محیط باشد، استفاده کنید. علاوه‌بر خاص بودن طراحی، استحکام این‌گونه محصولات نیز بسیار بالاست و هیچ شکی در آن نیست. اگر کافه‌ای دارید که فضای تاریک را برای آن انتخاب کرده‌اید، صندلی‌های لوله‌ای می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

هماهنگی این صندلی‌ها با دکوراسیون‌های مدرن راحت‌تر انجام می‌شود. شاید در آینده‌ای نه‌چندان دور در کافه‌های زیادی با این دکوراسیون روبرو شوید.

لوسترهای لوله‌ای

از ایده‌های خارق‌العاده کار با لوله و کاربرد انواع لوله در دکوراسیون، می‌توان به لوسترهای لوله‌ای اشاره کرد. آیا شما این لوسترها را از نزدیک دیده‌اید و به زیبایی خاص آنها پی برده‌اید؟ در برخی کافی‌شاپ‌ها از این لوستر‌ها استفاده شده که با صندلی‌ها ست شده‌اند. توجه داشته باشید که این وسایل با هر دکوراسیونی هماهنگ نمی‌شوند و باید از معماران مشاوره گرفت که آیا این لوسترها با محیط سازگار می‌شوند یا هماهنگی ندارند. به هر حال این ایده را در ذهن خود نگه دارید که از کاربرد انواع لوله ساخت لوستر نیز برای طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد.

نرده‌های لوله‌ای

گاهی متفاوت بودن می‌تواند با لوله نیز به چشم بیاید. نیازی نیست حتما از لوله‌های استیل دکوراتیو در تهیه نرده‌های پله استفاده کنید. از لوله‌های فولادی دیگر نیز می‌توان برای ساخت نرده استفاده کرد. این به سلیقه شما بستگی دارد که از این مقاطع فولادی بهره ببرید. شاید در عکس‌ها زیاد جذاب نباشند، اما ایده کاملا خاصی است که شما نیز می‌توانید آن را به‌کار ببرید. 

مجسمه‌های لوله آهنی

شاید باور نکنید اما از کاربرد انواع لوله، ساخت مجسمه نیز ایده دیگری بوده که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. به عنوان مثال چراغ‌های مطالعه به شکل آدم آهنی با لوله ساخته می‌شوند و یک چراغ در سر آنها نصب می‌شود که توجه هر بیننده‌ای را به خود معطوف می‌کند. تنوع مجسمه‌ها بسیار زیاد است و هر فرد با توجه به سلیقه خود می‌تواند از آنها در تزئین محیط منزل یا رستوران بهره بگیرد.

کتابخانه لوله‌ای

شاید منحصربه‌فردترین کارایی لوله‌ها در دکوراسیون داخلی، ساخت کتابخانه باشد. بدون هیچ تردیدی کتابخانه‌های لوله‌ای توجه شما را نیز جلب خواهند کرد. افرادی که جای مناسب برای ایجاد کتابخانه ندارند، به کمک لوله‌ها می‌توانند در هر جای دلخواه کتابخانه‌ای را ایجاد کنند و کتاب‌هایشان را در آنجا نگه دارند. شاید این ایده جذاب برای کافه‌ها نیز مناسب باشد. کتاب‌هایی در جای مناسب با کتابخانه‌ای جذاب برای استفاده مشتریان فراهم شود تا بعد از سفارش بتوانند تا آماده شدن آن از کتاب‌ها استفاده کنند. 

ایده‌های جذاب دیگر در کاربرد انواع لوله‌ها به ذهن شما نیز خطور خواهد کرد. اگر به این ایده علاقه‌مند شوید، می‌توانید محیطی کاملا متفاوت بسازید و یک محیط شگفت‌انگیز خلق کنید.

لوله‌های دکوراتیو

جمع بندی

با گذشت زمان ایده‌های جدیدی در طراحی دکوراسیون داخلی پیشنهاد شده‌است که برخی از آنها هنوز در جامعه مشهور نشده‌اند. دلیل این امر شاید متفاوت بودن سبک آنها باشد که شاید با عرف جامعه تضاد دارد و کسی ریسک نمی‌کند. کسانی که جرئت ریسک دارند، می‌توانند جزء اولین‌ها باشند. کاربرد انواع لوله در دکوراسون نیز ایده جذابی است که در این مطلب شما را با انواع آن آشنا کردیم.

از مراجع معتبر فروش آهن‌آلات می‌توان به آهن یک اشاره کرد که قیمت روز محصولات فولادی را در سایت ارائه می‌دهد. برای خرید انواع لوله می‌توانید با مسئولین فروش آهن یک در ارتباط باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه